برترین های کسب و کارعمومی

پروژه های عمرانی چیتگر

پروژه های منطقه 22 و دریاچه چیتگر شامل پروژه های تجاری-اداری و پروژه های مسکونی بسیاری می باشد که در این بخش به معرفی و تحلیل آنها پرداخته و پروژه های مربوطه را از نظر کیفی و کمی بررسی کرده و در مورد سازندگان آنها اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان قرار خواهیم داد.

فاصله پروژه یاران چیتگر از دریاچه 5 کیلومتر می باشد و بهترین حسن آن این است که از شلوغی های دریاچه و ساکنان آنجا به دور می باشد.

در این مقاله خواهید خواند:

منطقه 22 تهران واقع شده در شمال غرب شهر تهران ,با توجه به امکانات رفاهی و تفریحی آن و همچنین آب و هوای مطلوبی که دارد یکی از خوش آتیه ترین مناطق تهران یا حتی کشور برای سرمایه گذاری در بخش مسکن می باشد.

منطقه 22 تهران دارای وسعت زیادی است و طبق مستندات این منطقه در اصل متعلق به فرمانروایان بوده است که بعدا به اراضی ملی تبدیل شده است و برای جبران کمبود امکانات رفاهی تهران روی آن برنامه‌ریزی شده است و در حال حاضر دارای محیط‌های پراکنده‌ای است و در بین بزرگراه‌های مهمی مانند شهید خرازی، همت، حکیم و آزادگان قرار گرفته است.
با توجه به پروژه های در حال اجرای منطقه 22 و زیرساخت های شهری آن، هدف مدیران شهری و طراحان منطقه 22 برای ایجاد و عرضه این حجم از واحدها و مجتمع های تجاری-اداری، تبدیل منطقه به قطب تجاری اداری تفریحی کشور بوده است که تا حدود زیادی این طرح در حال اجرا و توسعه می باشد.

منطقه 22 شهرداری تهران به سبب موقعیت جغرافیای مناسب، آب هوای مطلوب و چشم انداز آینده آن،  از پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت برخوردار بوده و سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. به همین سبب در این منطقه شاهد برج سازی های متعدد بوده و هستیم. بطوری که تاکنون پروژه های تجاری-اداری و همچنین پروژه های مسکونی بسیار لوکسی در این منطقه اجرا و ساخته شده و یا در حال ساخت می باشد. از جمله این پروژه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از جمله پروژه های تجاری و یا اداری این منطقه می توان به موارد زیر اشاره کرد که جزو شاخص ترین پروژه های تجاری آن می باشد.

مجتمع تجاری-اداری رزمال

این مجموعه دارای 25 طبقه بوده و در مساحتی به وسعت 200000 متر مربع در منطقه 22اجرا و ساخته شده است. طبقات این مجموعه دارای کاربری هایی از جمله تجاری، اداری و ورزشی می باشد بطوری که تقسیم بندی های زیر را در این مجموعه شاهد هستیم:

  • 5 طبقه منفی مشتمل بر پارکینگ، استخر و کارواش
  • 5 طبقه تجاری،فرهنگی، ورزشی و شامل سالن های چندمنظوره و هایپرمارکت (مجموعه تجاری)
  • 2 برج 14 و 15 طبقه اداری با چشم انداز کامل دریاچه، آبشار تهران و پارک چیتگر.

مجتمع تجاری-اداری لکسون

پروژه مجتمع لکسون در ساحل شرقی دریاچه چیتگر و در قالب 30 طبقه با کاربری تجاری و اداری و خدمات هتلینگ، توسط تعاونی مسکن توسعه ابنیه همت سپاه در حال اجرا می باشد. این پروژه دارای کاربری های متفاوتی با تقسیم بندی زیر می باشد:

  • طبقه -1 تا 3: واحدهای تجاری(30 الی 300 متر)
  • طبقه 4-6: خدمات هتلینگ
  • طبقه 7-21: واحد های اداری(60 الی 160 متر)

از مزایای این مجموعه می توان به ارائه همزمان خدمات هتلینگ و اداری، در کنار یکدیگر اشاره کرد که شرایط بسیار خوبی جهت اقامت میهمانان بخش اداری فراهم آورده است.

مجتمع تجاری-اداری آرتمیس

پروژه مجتمع تجاری آرتمیس در شمال دریاچه چیتگر در منطقه 22 شهرداری تهران قرار گرفته و دارای کاربری های مختلفی می باشد. این مجموعه که از 6 برج مجزا تشکیل شده دارای خدماتی از جمله تاکسی هوایی، مرکز همایش‌ های بین المللی، سینما، شهربازی، هایپرمارکت، مجموعه های ورزشی شامل استخر، سونا و بدن سازی، فودکورت, رستوران های بین المللی و … می باشد.

برج های مجموعه آرتمیس دارای7 طبقه پارکینگ و 4 طبقه تجاری بوده و دیگر طبقات دارای کاربری اداری می باشند.

علاوه بر پروژه های تجاری شاهد پروژه های مسکونی بسیاری نیز در این منطقه هستیم که توسط اشخاص و یا ارگان های مختلفی از جمله ارتش، سپاه، بانک ها و … اجرا و ساخته شده اند. از جمله این پروژه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروژه پدافند هوایی پهنه C شهرک امام رضا(چیتگر)

این پروژه در پهنه C شهرک امام رضا (شهرک چیتگر) و بلوار پژوهش در منطقه 22 تهران قرار گرفته و توسط تعاونی مسکن پدافند هوایی ارتش در حال اجرا می باشد. برج های این پروژه با نام های  C و H به ترتیب دارای 30 و 42 طبقه بوده و از امکانات بسیاری از جمله سازه فلزی پیچ و مهره، سیستم لرزه گیر(میراگر) برخوردار می باشد.

برج مرجان با 42 طبقه بلندترین برج مسکونی منطقه به حساب آمده و توسط نیروی دریایی ارتش در پهنه C شهرک چیتگر در حال اجرا می باشد. این برج لوکس از موقعیت مکانی بسیار مناسبی برخوردار می باشد که چشم انداز زیبایی را برای آن فراهم آورده است. علاوه بر این از امکانات بسیاری از جمله سازه فلزی دارای سیستم میراگر و نیروگاه انرژی جهت تامین برق و گاز نیز برخوردار می باشد.

برج های مسکونی تریتیوم مخصوصا تریتیوم vip در منطقه 22 تهران، شهرک گلستان، ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) قرار گرفته و توسط توسط شرکت نیکان سازه سدید در حال ساخت و اجرا می باشد. این مجموعه به سبب موقعیت مکانی مناسب دارای دسترسی های بسیار خوبی از جمله دسترسی به بازار بزرگ ایران(ایران مال) و دسترسی به بزرگراه های شهید خرازی (همت)، شهید همدانی (حکیم) و آزادگان می باشد. پروژه تریتیوم vip از امکانات فوق العاده ای برخوردار بوده و علاوه بر استفاده از متریال درجه یک و با کیفیت در ساخت از لحاظ ظاهری و نما هم یکی از زیباترین و شکیل ترین برج های منطقه 22 است.

پروژه زاگرس با موقعیت جغرافیایی عالی در چند قدمی دریاچه چیتگر و باملند قرار دارد وبرای کسانی که خواهان سرمایه گزاری در برج های نزدیک دریاچه هستند بهترین گزینه به شمار می رود . از مزایای عالی پروژه زاگرس قدرالسهم تجاری آن است که قطعا سرمایه گزاری در آن ارزش افزوده بیشتری را برای سرمایه گزاران فراهم خواهد کرد . با توجه به ارقامی که جهت پروژه زاگرس پرداخت می شود و با بررسی املاک تجاری آماده در اطراف پروژه زاگرس قطعا سرمایه گزاران محترم تصدیق خواهند کرد که پروژه زاگرس مهیای سود آوری عالی در آینده خواهد بود.

پروژه نیکان جزو پروژه های معتبر در حال ساخت در شهرک مروارید شهر میباشد که توانسته جواز ساخت پروانه کسب نماید و هم اکنون در حال ساخت میباشد.این پروژه که کاربری آن تجاری مسکونی بود در زمینی به مساحت 19300 متر مربع توسط تعاونی ثمین اجرای دقیق درحال ساخت میباشد.

استقبال از پروژه نیکان در زمان پذیره نویسی به خوبی انجام گرفت به دلیل آنکه سازنده پروژه نیکان یکی از زیر مجموعه های سازمان هوافضای وزارت دفاع است.

تعاونی مسکن ثمین اجرای دقیق در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و جزو اتحادیه رسا بوده و بیش از ۴ هزار واحد تحویل داده است که شامل برج های نمونه،برج های پارسیا و شهرک شهید باقری و …..، که نشان داده رزومه فوق العاده درخشانی را در منطقه دارد و همین امر باعث شده اکثر افرادی که به دنبال پیش خریدی مطمئن بوده اند این پروژه را به عنوان گزینه ای برای سرمایه گذاری انتخاب نموده اند.

نارنجستان 5 در شمال غربی اتوبان همت در کنار کوه و در نزدیکی مسیر دسترسی به روستای وردیچ و واریش در حال اجرا و ساخت است و دسترسی مناسبی به اتوبان های همت ، حکیم و آزاد راه تهران کرج (شهید فهمیده) دارد.

نوع سازه و اجرای پروژه نارنجستان 5 به نحوی است که سازنده آن از برج پروژه نارنجستان 5 به عنوان پیوند دقت مهندسی و زیبایی معماری و آسمان و پنجره ها و ابرها و منظره ها یاد می کند .

پروژه نارنجستان ۵ دارای ۱۴ طبقه است که ۱۱ طبقه آن مسکونی میباشد. در هر طبقه برج نارنجستان ۵، ۸ واحد مسکونی قرار گرفته ادر حال حاضر منطقه ۲۲ تهران به همراه منطقه ۵ به علت داشتن زمین و فضای ساخت آمار ساخت و ساز بالایی دارند…

که در کنار پروژه های شخصی یا کم واحد پروژه هایی انبوه بصورت تعاونی ساز، ارگانی یا شخصی در حال اجرا هستند، در این مطلب به توضیحاتی پیرامون وضعیت پروژه های پیش فروش در چیتگر میپردازیم و انواع سازنده و مشارکت، شرایط فروش و هر آنچه که باید قبل از خرید از آنها بدانید میپردازیم.

پروژه های آماده تحویل چیتگر | پروژه های چیتگر ارتش | پروژه های چیتگر نی نی سایت

شکل پیش فروش در منطقه ۲۲

شکل پیش فروش در منطقه ۲۲ تهران محدوده چیتگر با مناطق دیگر کمی متفاوت است و علت آن نیز این میباشد که عمده زمین های این منطقه متعلق به ارگانهای نظامی میباشد که در زمان جنگ تحمیلی برای استفاده به آنها واگذار شده است و پس از جنگ نیز تبدیل به پادگان شد . بعد از اینکه نیاز تهران به فضای سبز احساس شد طرح تبدیل این منطقه به فضای سبز و امکانات رفاحی کلید خورد و به طبع ساخت و ساز واحدهای مسکونی نیز در آن شروع شد .

از آنجایی که یکی از مهمترین نیازهایی که ارگانهای نظامی برای تامین آن برای کارکنان خود در اولویت قرار میدهند تامین نیاز به مسکن است پس در نتیجه زمین های این منطقه از استفاده نظامی خارج شده و به تعاونی های مربوط به نهادها واگذار شد تا در آن برای اعضای خود ساخت و ساز انجام دهند . از این رو بیشتر پروژه های  تعاونی ساز هستند اما همه ی تعاونی ها نیز دولتی نیستند که در ادامه به آن بیشتر میپردازیم .

پروژه های تعاونی ساز در چیتگر

معنی و مفهوم تعاونی این است که عده ای برای خرید زمین ، عملیات ساخت ، تکمیل و اخذ سند در پایان کار اقدام میکنند و تعداد آنها میتواند تا هزاران نفر نیز باشد. آنها از بین خود عده ای امین را به مدیریت تعاونی انتخاب کرده و وظیفه مدیریت سرمایه و عملیات ساخت را به آنها میسپارند . در تعاونی های شکل گرفته دولتی اعضای اصلی همان کارکنان هستند اما در این بین تعاونی هایی بصورت شخصی نیز تاسیس شده اند.

علت تاسیس تعاونی های خصوصی این است که بر طبق قانون پیش فروش یک واحد مسکونی تنها زمانی وجه قانون دارد که ۳۰ درصد پروژه بصورت فیزیکی انجام شده باشد اما اگر شخص یا شرکتی بخواهد قبل از این مرحله اقدام به پیش فروش کند باید تعاونی تاسیس کرده و عضو گیری نماید و در قالب تعاونی اقدام به جذب سرمایه کند.

پیش فروش تعاونی چقدر معتبر است ؟

توجه داشته باشید اعتبار یک تعاونی را مانند یک شرکت یا شخص باید در نظر بگیرید. معمولا تعاونی هایی که ریشه دولتی دارند شکل اداری تر و شفاف تری دارند و علت تشکیل آنها نیز این است که زمینی از سوی ارگان به اعضای آن واگذار شده ولیکن قدرت ساخت آنرا نداشته اند. در این حالت اقدام به تاسیس تعاونی برای مشارکت با پیمانکار بیرونی یا جذب سرمایه از عموم مردم برای پیشبرد عملیات ساخت و ساز میکنند.

هرگاه تعاونی های دولتی اقدام به تامین سرمایه کرده اند که خود پروژه را پیش ببرند در نهایت بعد از مدتی با مشاهده مشکلات بسیار به علت زیاد بودن تعداد اعضا چه از نظر تامین به وقت سرمایه و واریز اقساط و چه مدیریت پروژه به سمت مشارکت پیش رفته اند زیرا بطور کلی پیشبرد یک پروژه انبوه با صدها و هزاران عضو در قالب تعاونی بسیار مشکل است.

در این بین تعاونی های خصوصی نیز تشکیل شده اند که برخی از آنها همان شرکت یا سازنده های خصوصی هستند که به دلیل قانونی کردن پیش فروش اقدام به تاسیس تعاونی کرده اند که یا زمین را خریده اند یا در عملیات ساخت قرار دارند و برای جذب سرمایه اقدام به عضو گیری مینمایند که نمونه ای از این سازه ها  میباشد .

اما در این بین تعاونی هایی نیز وجود دارند که اصلا سرمایه گذار نیستند ! آنها شاید با پولی اندک یک زمین را مبایعه نامه میکنند و برای پیشبرد عملیات ساخت اقدام به عضو گیری میکنند اما هیچ پشتوانه مالی از خود ندارند و حتی سابقه ای نیز در اجرا بنام آنها وجود ندارد. حتی شفافیتی نیز در اجرای پروژه و تعهدات آنها وجود ندارد که این موردی است که میبایست هنگام سرمایه گذاری در آنها احتیاط کنید .

به دنبال شرایط آسان نباشید

این جمله را به خاطر بسپارید که برای خرید هر چیزی باید واقعیت ها را نیز بررسی کنید نه شرایط مطلوب برای خود. به عنوان مثال اگر شما قصد خرید خانه ای دارید و یک شرکت ، تعاونی یا شخص شرایط فروش کاملا شناور و مطلوب شما ارائه میدهد و هر حالتی که شما بخواهید با شما راه بیاید باید به آن شک کنید . اگر سازنده واقعا قصد اتمام پروژه در زمان مشخصی را دارد پس برنامه ریزی برای تامین مالی نیز بصورت دقیق باید انجام دهد.

اما اگر سایتهای آگهی املاک را مشاهده نمایید بسیاری از آگهی ها را مشاهده میکنید که با تیترهایی همچون با 300 میلیون تومان خانه دار شوید، با 400 میلیون پیش پرداخت و اقساط 48 ماهه در برج خانه بخرید و ….

اگر با آنها تماس بگیرید به شما جدولی نشان میدهند که قیمت تمام شده یک واحد مسکونی 60 متری در منطقه 22 را یک میلیارد تومان نشان میدهد اما ایا به نظر خودتان این قیمت در تهران آن هم در برج منطقی است ؟ یکی از مواردی که به شما نخواهند گفت علی الحساب بودن قیمت ها میباشد و اگر هم بگویند مشخص نیست که هر آنچه که باید در موردش بدانید را به شما ارائه دهند پس بدانید هر شرایط آسانی مطلوب نیست.

کدام سازنده را انتخاب کنیم ؟

در واقع اینکه پولتان را به کدام شرکت، شخص یا تعاونی بسپارید نیازمند بررسی شما از شرایط سازنده است. اگر مبلغی که در دست دارید بالا باشد میتوانید پروژه هایی را انتخاب کنید که بصورت قطعی پیش فروش میشوند زیرا در این نوع پروژه ها قیمت دیگر تغییری نمیکند و پروژه در مرحله ای قانونی برای پیش فروش قرار دارد که بر طبق قانون هر چیزی که باعث تغییر قیمت میشود نیز باید در قرارداد ذکر شود.

البته قطعی بودن قیمت دلیل بر معتبر بودن آن نمیباشد بررسی رزومه و علت پیش فروش یکی از مهمترین دلایل است. گاهی اوقات یک سازنده چندین پروژه را همزمان شروع میکند و برای تامین سرمایه اقدام به پیش فروش میکند و گاهی هم 1 پروژه وجود دارد و سرمایه کافی برای ساخت آن وجود ندارد در نهایت انتخاب سازنده بستگی به تحقیقات و نتیجه گیری شما دارد.

در مورد تعاونی یا شرکت های سازنده خصوصی بررسی رزومه مهمترین کاری است که میتوانید انجام دهید . اگر تعاونی دارای سابقه نمیباشد اما هنگام معرفی و پیش فروش پروژه زمین را خریداری کرده، جواز ساخت دریافت شده و گودبرداری یا اسکلت را شروع کرده است نشان دهنده توان مالی آن تعاونی میباشد حتی اگر تازه تاسیس است.

اما اگر یک تعاونی مانند  اقدام به پذیره نویسی کرده ولیکن در مرحله تغییر کاربری زمین قرار دارد ممکن است زمان زیادی برای اخذ جواز سپری شود و این را شما باید از ابتدا بدانید و در نظر داشته باشید .

مدارک و اسناد را روئیت کنید

حال وقت آن است که کمی از نگرانی شما کم کنیم . اگر به دنبال پیش خرید هستید کافیست چند نکته را رعایت کنید تا سرتان کلاه نرود و هر ادعایی را بدون مدرک قبول نکنید حتی اگر تبلیغات پروژه یا سازنده اینقدر زیاد باشد که حتی به فکر شما خطور نکند خیلی از موارد میتواند واقعی نباشد

  • مدارک زمین را روئیت کنید اینکه مبایعه نامه شده ، تحویل گرفته شده یا مالکیت کامل دارد
  • کاربری زمین را بررسی کنید ممکن است کاربری غیر مسکونی باشد و در حال تلاش در شهرداری برای تغییر کاربری باشد
  • اگر ادعای داشتن وام شده مدارک بانکی آنرا روئیت کنید اینکه میتواند در آینده وام داشته باشد را ملاک خرید قرار ندهید
  • سرمایه شرکت / تعاونی و پشتوانه آنرا بررسی نمایید
  • به علی الحساب یا قطعی بودن قیمت توجه فرمائید
  • در جدول پرداخت پروژه های پیش فروش مبالغی همچون امتیاز یا حق کارگزاری وجود دارد که جزو پرداختی های شما به حساب نمی آید و در واقع کمیسیون فروشنده است به جزئیات مبالغ واریزی خود دقت کنید که بابت چیست ( زمین و تراکم، هزینه ساخت، کارگزاری یا حق امتیاز و … )
  • مبالغی که جهت زمین و تراکم واریز مینمایید قاعدتا نباید شامل افزایش هزینه شود و یا عالی الحساب باشد قیمت ساخت است که معمولا علی الحساب میباشد  این را در واریزی های خود تفکیک کرده و بدانید چه مبلغی بابت چه پرداخت میکنید .

نتیجه گیری

سعی ما در این مطلب روشن کردن جوانب مختلفی از وضعیت پروژه های پیش فروش در چیتگر بوده که در هنگام سرمایه گذاری در آنها باید بدان دقت کنید و علت بررسی ما در این منطقه نیز زیاد بودن ساخت و ساز در این منطقه به دلیل داشتن فضای ساخت و شهرسازی جدید میباشد که باعث شده طرح های متنوعی از پیش فروش در آن ارائه شود و پیشنهاد کلی ما این است که قبل از هرگونه خرید تحقیقات لازم را به عمل بیاورید.

تولید محتوای بخش توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

ست.

ارتباط با کارشناسان و مشاورین املاک صدف: