برترین های کسب و کارعمومی

پنجره نمای ساختمان و مصرف انرژی

پنجره کرتین وال از مدرن ترین پنجره ها است که به آن نمای شیشه ای نیز می گویند و به دلیل ساختار خود ایستاده ای که دارد اغلب برای پوشش سطح خارجی ساختمان ها، به صورت مجزا مورد استفاده قرار می گیرند.

این پنجره ها مزایای فراوانی دارند که کاهش مصرف انرژی یکی از مهم ترین امتیازات آن ها به شمار می آید؛ چنانچه مایل هستید که در این زمینه به اطلاعات مفیدی برسید، پیشنهاد خواندن مقاله تدوین شده زیر را به شما می دهیم.

معرفی پنجره کرتین وال

در ابتدای مطلب می پردازیم به معرفی بسیاری از ساختمان ها را می بینیم که نمای بیرونی آن ها کاملا شیشه ای هستند، این نوع نماها همان پنجره های کرتین وال می باشند که با اسکلتی مجزا در نمای خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و ظاهری بسیار ساده و جذاب به ساختمان می بخشند.

پنجره کرتین وال به علت این که عموما مورد استفاده در ساختمان های مرتفع می باشد، وزن سبکی دارد و از ترکیب موادی مانند آلومینیوم و شیشه به تولید می رسد که هیچ فشاری بر ساختمان وارد نمی کند و در واقع نوعی محافظ ساختمان در برابر انواع فشار محسوب می شود.

مزایا و معایب پنجره کرتین وال

موارد ذکر شده در زیر از مهم ترین مزایا و معایب نماهای شیشه ای یا پنجره های کرتین وال هستند.

  1. عایق صوتی: پنجره های کرتین وال به نماهای شیشه ای معروف هستند که اغلب آن ها شیشه هایی از جنس لمینت دارند که جنس این شیشه ها بسیار عایق بوده و از ورود و خروج هر گونه صدایی به داخل یا خارج ساختمان پیشگیری به عمل می آورند.
  2. مقاوم در برابر زلزله: یکی از اصلی ترین مزایایی که پنجره های کرتین وال دارند این است که این نماها به علت ساختار مستحکم و مجزایی که داشته اند، زمین لرزه نمی تواند آن ها را از بین ببرد و به نوعی ساختمان را در برابر زلزله مقاوم سازی می کنند.
  3. عایق حرارتی: پوشش حرارتی که در ساخت این پنجره ها استفاده گردیده است، موجب شده که مقاومت آن ها در برابر حرارت بالا رود و ضد حریق باشند.
  4. قیمت به صرفه: پنجره های کرتین وال جزو نماهای ساختمانی محسوب می شوند و می توان گفت که قیمت خرید و سفارش آن ها از سایر نماهای ساختمانی کمتر می باشد.
  5. عایق رطوبتی: نماهای شیشه ای به علت این که اغلب در فضا و نمای خارجی ساختمان ها استفاده می شوند به گونه ای طراحی شده اند که در برابر شرایط جوی نامساعد مقاوم باشند و رطوبت نتواند از آن ها عبور کند یا موجب صدمه دیدگی آن ها شود.
  6. نصب سریع: نصب نماهای کرتین وال زمان زیادی نمی گیرد و اگر شرایط جوی مساعد باشد می توان آن ها را در کوتاه ترین زمان نصب کرد.

پنجره بزرگ نمای ساختمان | پنجره نما رومی | طراحی پنجره در نما

با توجه به مزایای فوق باید گفت که این پنجره ها در کنار امتیازات و ویژگی های منحصر به فردی که دارند دارای معایبی نیز می باشند که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد و به سادگی گذشت. سنگ پله بایستی آب بسیار کمی را جذب کند که این ویژگی برخی از سنگ‌ها یعنی سنگ مرمریت، سنگ گرانیت و چینی است

مهم ترین عیبی که پنجره های کرتین وال دارند این است که شیشه و قطعات فولادی که در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، متاثر از شرایط جوی ظاهر خود را از دست می دهند و دچار پوسیدگی می شوند و به منظور پیشگیری از این اتفاق باید هر چند وقت یکبار آن ها را تعمیر کرد که ظاهرشان حفظ شود و تمام امور مربوط به تعمیرات هزینه های زیادی در بر دارد.

این نماهای شیشه ای کرتین وال دارای محافظ هایی هستند که در برابر شرایط جوی از پنجره حفاظت می کنند که این پوشش ها هر ۱۰ سال یکبار باید تعویض شوند که خرید و نصبشان با صرف هزینه های بالایی همراه است.

با توجه به این که شیشه ها هر گونه گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب می کنند می توان گفت پنجره های نام برده نظافت دشواری دارند و برای تمیز کردن آن ها باید از افراد متخصص این کار کمک گرفت.

نحوه نصب پنجره کرتین وال

به جهت نصب پنجره های کرتین وال یا نماهای شیشه ای از دو روش استیک و یونیتایزد استفاده می کنند که در ادامه مطلب بیشتر با آن ها آشنا خواهید شد.

  1. نصب با روش استیک: در این شیوه مراحل ساخت، طراحی و نصب کرتین وال در محل مورد نظر انجام می گیرد و این شیوه نصب اغلب برای ساختمان های معمولی به کار گرفته می شود و هزینه کمتری در بر دارد.
  2. نصب با روش یونیتایزد: در این روش، تمام مراحل طراحی، ساخت و آماده کردن قطعات در کارخانه انجام می شود و شیشه ها در جای مخصوص قرار می گیرند و برای نصب به پروژه منتقل می شوند که این شیوه مزایای زیادی به همراه دارد که از مزیت های آن می توان به سهولت در نصب، امنیت و استحکام اشاره داشت.

همان طور که در عناوین قبلی اشاره، پنجره های کرتین وال یا نماهای شیشه ای مهم ترین مزیتی که دارند عایق بودنشان می باشد.

شیشه هایی که در این مدل از پنجره ها به کار گرفته می شوند اغلب لمینتی هستند که پوشش دهی مناسبی دارند و از وارد یا خارج شدن گرما و سرما به ساختمان پیشگیری به عمل می آورند که این خصوصیت آن ها در روند نزولی مصرف انرژی نقش بسزایی دارد و مبلغ قبوض مربوطه را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

افزایش نور ساختمان از دیگر ویژگی های ممتاز پنجره های کرتین وال است و شیشه های به کار رفته در این پنجره ها به گونه هستند که در طول روز نور محیط را افزایش می دهند که به این طریق نیازی به روشن کردن لامپ برای نورانی شدن فضا نیست و این امر تاثیر زیادی در کاهش مصرف برق و انرژی دارد و با توجه به این توضیحات می توان نتیجه گرفت که پنجره کرتین وال برای کاهش مصرف انرژی بسیار مناسب بوده و استفاده از آن برای نمای ساختمان ها توصیه می شود.

سخن پایانی

پنجره های کرتین وال یا نماهای شیشه ای مزایای زیادی دارند و اغلب مناسب ساختمان های مرتفع هستند و امروزه استقبال برای به کارگیری آن ها زیاد شده است.

با توجه به معلوماتی که در این زمینه به دست آوردید، اگر امنیت و کاهش مصرف انرژی ساختمانتان برایتان مهم است می توانید برای نمای آن از پنجره های کرتین وال استفاده کنید و فقط قبل از انجام این کار، حتما به مطالعه راجع به هزینه، مزایا و معایب این نماهای شیشه ای بپردازید.

برای دانلود  کلیک کنید