فرهنگ و هنر

پیوند نوآوری و دانش‌بنیان‌ها بزرگ‌ترین ابتکار نمایشگاه آبادیران

نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پیوند نوآوری و دانش‌بنیان‌ها بزرگ‌ترین ابتکار نمایشگاه آبادیران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی در آئین اختتامیه نمایشگاه محصولات فناوری آبادیران گفت: انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت در عرصه های متنوعی از جمله محرومیت زدایی، دانش بنیان، خودکفایی در صنایع و روستایی بوده و این پیشرفت با تشخیص و تدبیر بسیار دقیق، پخته و عالمانه حضرت امام خمینی به ثمر رسید.

وی افزود: پیشرفت در عرصه متنوع‌تر و فراتر دست کشور را در عرصه محرومیت‌زدایی، دانش‌بنیان، خودکفایی در صنایع و عرصه پیشرفت روستایی پر کرده و این اتفاق رخ تنها با تشخیص و تدبیر پخته، عالمانه حضرت امام رخ داده است. همان مردمی که انقلاب را پیروز و طاغوت را سرنگون کردند، باید کشور را آباد کنند. این نسخه اصلی حضرت امام در آبادانی کشثر بوده و است.

وی با بیان اینکه باید در راستای حل مشکلات و مسائل کشور باید به الگوی جهادی‌مردمی متوسل شویم، افزود: هر چند الگوی جهادی کشوری با مشکلاتی روبرو شد، اما این حرکت جهادی نخوابید، بلکه در قالب ده‌ها نهاد ده‌ها برابر رشد و خود را بازیابی کرد.

ایزدخواه با اشاره به آبادانی کشور در ادامه بیان کرد: امروزه هزاران شرکت دانش‌بنیان در عرصه پیشرفت منطقه‌ای، صد‌ها و هزاران هسته در عرصه صنعت، خودکفایی و تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده ایجاد کردند. این جوشش و رویش با سرعت و شتاب در حال پیشروی است.

وی مطرح کرد: دستگاه‌های حاکمیت باید محیط را برای پیشرفت دانش‌بنیان‌ها و رشد شتابان‌تر آن‌ها فراهم کنند. در مجلس شورای اسلامی باید ساختار‌ها و ساز و کار‌های حاکمیت را به نفع الگوی جهاد مردمی تغییر دهیم. مقررات دست و پا گیر، سازمان‌های موازی و دستگاه‌های مداخله‌گر را بازتنظیم کنیم برای اینکه این الگو بتواند خلق حماسه کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رهبر انقلاب هدف‌گذاری برای حرکت جهادی را حماسه اقتصادی می‌دانند. الگوسازی و تمدن‌سازی باید از طریق خلق حماسه رخ دهد. نهاد‌های عامی و پشتیبان نگاه سازمانی را باید کنار بزارند و به سمت نهاد‌های مردمی و خودجوش حرکت کنند.

 

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.