برترین های کسب و کارعمومی

چرا کنکاش برای دریافت پاسپورت دومینیکا بهترین انتخاب است؟

دومینیکا کجاست؟

اول از همه ببینیم که این جزیره پرطرفدار که حالا یکی از مقاصد محبوب برای سفر شده، دقیقاً کجای دنیا واقع شده است؟! کشور دومینیکا جزیره‌ای زیبا و بکر با کوه‌های آتشفشانی در دریای کارائیب است. نیمی از سطح کشور دومینیکا با جنگل‌های بارانی پوشانده شده و نیمی دیگر ارتفاعات و کوه‌های زیبا با بهترین چشم‌انداز به سواحل کارائیب است. به همین دلیل مردم دنیا این جزیره را با نام می‌شناسند.

سفر به دومینیکا، بهترین فرصت برای استراحت در طبیعت

در دومینیکا بیش از ۳۵۰ رودخانه و ۹ کوه آتش‌فشان وجود دارد. این کوه‌های آتش‌فشانی باعث به‌وجودآمدن تعداد زیادی چشمه آبگرم شده‌اند که معروف‌ترین آنها «دریاچه جوشان» نام دارد. جالب است بدانید دریاچه جوشان دومین چشمه آبگرم دنیا است و دمای آب در مرکز این دریاچه به‌اندازه نقطه‌جوش است. در کنار این موارد، وقتی به پارک‌های ملی، مسیرهای ترکینگ و کوهنوردی سبک، سواحل زیبا و دیدنی دومینیکا با امکان غواصی و انواع بازی‌های دریایی برسیم، متوجه می‌شویم که چرا دومینیکا بهترین سفر برای علاقه‌مندان به طبیعت و تماشای مناظر بکر است.

در کنار تمام این موارد، آب‌وهوای دومینیکا بسیار معتدل و مطلوب است و دمای هوا در تمام طول سال بین ۲۱ تا ۳۱ درجه در نوسان است. از اواسط مارچ (اسفند) تا ژوئن (تیر) باران‌های موسمی کم شده و از میزان رطوبت هوا نیز کاسته می‌شود؛ به همین خاطر بهترین زمان مسافرت به دومینیکا را همین بازه زمانی می‌دانند تا مسافرت بتوانند از سفرشان نهایت لذت را برده و با خیال راحت کنار ساحل استراحت کرده یا مشغول غواصی و کوهنوردی باشند.

جامعه و مردم دومینیکا

مردم دومینیکا اغلب آفریقایی‌تبار هستند و به زبان انگلیسی یا فرانسه صحبت می‌کنند، در واقع دومینیکا تنها نقطه در کارائیب شرقی است که هنوز محل زندگی جمعیت قابل‌توجهی از مردم بومی است که از قرن سیزدهم در این جزیره زندگی می‌کردند.

در حال حاضر هم دومینیکا یکی از کشورهای مشترک‌المنافع است و پاسپورتش نیز اعتبار خوبی دارد؛ به طوری که با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید به بیش از ۱۴۴ کشور جهان از جمله بریتانیا و تمام کشورهای عضو شنگن بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید.

مردم بومی نیز به حضور گردشگران و جهانگردان عادت دارند و جامعه بسیار مهمان‌نواز و مهربانی هستند. در ضمن اگرچه نرخ و هزینه لازم برای سرمایه‌گذاری در دومینیکا به دلار آمریکا اعلام می‌شود؛ اما واحد رسمی پول دومینیکا، دلار کارائیب شرقی است.

نحوه انتخاب بهترین مقاصد گردشگری چگونه است؟

با این مقدمه کوتاه ببینیم که چرا دومینیکا به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری انتخاب شده است. ماجرای این انتخاب این است که هرسال از خوانندگان مجله Travel + Leisure در یک نظرسنجی خواسته می‌شود  تا تجربیات خود را از سفر به سراسر دنیا همراه با نظراتشان در مورد بهترین شهرها، جزایر، کشتی‌های کروز، خطوط هوایی و موارد دیگر به اشتراک بگذارند.

خوانندگان این مجله  هم جزایر مختلف مانند دومینیکا، سنت لوسیا و … را بر اساس تفریحات، جاذبه‌های طبیعی و سواحل، غذا، صمیمیت مردم منطقه و… رتبه‌بندی می‌کنند.

چرا دومینیکا یکی از بهترین مقاصد گردشگری انتخاب شد؟

دومینیکا معروف به جزیره طبیعت کارائیب، به دلیل جنگل‌های سرسبز، سواحلی با شن‌های سیاه و چشمه‌های آب گرم طبیعی، جایگاه هشتم را در این نظرسنجی به خود اختصاص داده است. دومینیکا در این نظرسنجی ۹۱ امتیاز کسب کرد و از ۱۷ کشور جزیره‌ای دیگر بالاتر قرار گرفت.

این جزیره به گردشگران آرامش و ماجراجویی را هم‌زمان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید ساعت‌ها در جنگل پیاده‌روی کنید، در کوهستان‌ها کوهنوردی و دره نوردی کنید، غواصی بروید یا از روی صخره‌ها شیرجه بزنید و از طبیعت نهایت بهره را ببرید.

 جاذبههای طبیعی جزیره دومینیکا

دومینیکا با ۳۶۵ رودخانه، دریاچه جوشان و آبشارهای متعدد، صخره شامپاین، آتشفشان پوشیده از جنگل‌های بارانی، چشمه‌های آب گرم گوگردی، مکان‌های غواصی فوق‌العاده و مسیرهای طولانی پیاده‌روی و کوهنوردی سبک، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

دومینیکا یکی از جوان‌ترین جزایر در حوزه کارائیب است که برای اولین‌بار تقریباً ۲۶ میلیون سال پیش از دریا بیرون آمد و یکی از آخرین جزایر کارائیب است که در اثر فعالیت‌های آتشفشانی شکل گرفته است. دومینیکا نه‌تنها یکی از مقاصد محبوب برای سفر است؛ بلکه در چند سال اخیر به جزیره موردعلاقه بسیاری از ثروتمندان و افراد مشهور هم تبدیل شده است.

اقامت انگلیس با پاسپورت دومینیکا | پاسپورت دومینیکا ملک پور | پاسپورت دومینیکا نی نی سایت

صنعت گردشگری کشور دومینیکا

از زمانی که وزارت گردشگری دومینیکا در فوریه ۲۰۲۲ اهداف جدید خود را برای افزایش نرخ گردشگری در این کشور اعلام کرد، ورود گردشگر به کشور دومینیکا شاهد رشد سه‌رقمی نسبت به سال قبل شد.

یکی از بزرگ‌ترین عوامل رشد تعداد گردشگران، امکان سفر به دومینیکا با حمل‌ونقل هوایی از طریق پرواز مستقیم از ایالات متحده آمریکا با خطوط هوایی امریکن است. البته مسافران ایرانی از دو مسیر هوایی و بدون نیاز به پرواز از ایالات متحده می‌توانند به دومینیکا سفر کنند.

توسعه زیرساختهای گردشگری در کشور دومینیکا

کشور دومینیکا در سال ۱۹۹۳ یک برنامه تحت عنوان برنامه شهروندی اقتصادی معرفی کرد. این برنامه فرصتی را برای کسب تابعیت و پاسپورت کشور دومینیکا در قبال کمک به صندوق دولتی این کشور یا  ارائه می‌دهد. هزینه کمک به صندوق دولتی به‌صورت بلاعوض ۱۰۰ هزار دلار آمریکا و هزینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تأیید دولت ۲۲۰ هزار دلار آمریکا است.

پروژه‌های تأیید شده دولت دومینیکا بیشتر پروژه‌های ساخت هتل و اقامتگاه، مانند هتل هیلتون هستند که موجب توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این کشور می‌شوند. هزینه کمک بلاعوض به دولت هم برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و درمان است که از طریق هر ۲ گزینه متقاضی می‌تواند همراه همسر و فرزندانش برای اخذ پاسپورت دومینیکا درخواست دهد.

جالب است بدانید که در جدیدترین گزارش شاخص  CBI، برنامه شهروندی اقتصادی کشور دومینیکا برای ششمین سال متوالی رتبه اول را کسب کرده و ۱۱ کشور دیگر را شکست داده است. با شرکت در این برنامه نه‌تنها پاسپورت قدرتمند دومینیکا با آزادی سفر به بیش از ۱۴۴ کشور را به‌دست می‌آورید، بلکه به توسعه صنعت گردشگری این جزیره هم کمک می‌کنید.

منبع: youtube.com

کلام آخر

تا اینجا به دلایل مهمی اشاره کردیم که باعث شده دومینیکا یکی از بهترین کشورهای جهان برای سفر باشد. در واقع دومینیکا ترکیبی خارق‌العاده از طبیعت، ساحل و کوه‌های آتشفشانی است که شاید شبیهش را فقط در فیلم‌ها دیده باشید و حالا فرصتی برایتان فراهم شده تا بتوانید به این جزیره زیبا سفر کرده و یا حتی برای اخذ پاسپورتش درخواست دهید.

در صورتی که بالای ۱۸ سال هستید و سرمایه لازم برای برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای مشاوره و اطلاع از جزئیات بیشتر با تیم مشاوران کنکاش تماس گرفته و با سرمایه‌گذاری موفق و پرسود در دومینیکا بهترین تصمیم را برای آینده بگیرید. شرکت کنکاش تنها نماینده ایرانی دولت دومینیکا برای سرمایه‌گذاری و شروع برنامه شهروندی اقتصادی است که در این مسیر راهنمایی‌تان خواهد کرد. منتظر تماستان هستیم.

 

منبع : guideconsultants.com