فرهنگ و هنر

کارآفرینی پذیرفته‌شدگان آزمون‌های فرهنگ و هنر تسهیل خواهد شد

محمود سالاری روز چهارشنبه (۲۴ خرداد) در جریان بازدید از برگزاری دومین آزمون جامع و چهلمین آزمون ادواری و استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خوشبختانه این آزمون‌ها امروز با حضور بیش از ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور به صورت همزمان و برخط برگزار شد و هیچ مشکلی در این زمینه گزارش نشده است.

وی گفت: بنده با برخی از شرکت‌کنندگان در آزمون گفت و گو کردم که آنان از روند برگزاری آزمون، سوالات و زمان اختصاص داده شده برای هر سوالی رضایت داشتند.

سالاری افزود: امسال نخستین سالی است که تمام فرایندهای آزمون به صورت برخط و اینترنتی برگزار شد و بخش عملی آزمون فرهنگ و هنر در هر مرکز آموزشی برگزار شده و به اتمام رسیده است و بخش نظری آزمون از ۲۳ تا ۲۶ خرداد برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ایجاد زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی برای پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های فرهنگ و هنر بیان کرد: کارآفرینی و ایجاد شغل برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما ما در حد بضاعت خودمان تلاش کردیم که برای پذیرفته‌شدگان در این آزمون‌ها با همکاری نهادهای همچون بنیاد برکت، امکان دریافت وام‌های کم‌بهره را فراهم کنیم تا زمینه کارآفرینی و اشتغال آنان تسهیل شود.

وی اظهارداشت: آزمون‌های فرهنگ و هنر در ۶۰ استاندارد مهارتی را برگزار می‌شود و برخی از افراد در دو تا سه استاندارد مهارتی شرکت می‌کنند که براین اساس ۱۲۰ هزار نفر در آزمون شرکت خواهند کرد، نمی‌توانیم امکاناتی را برای همه آنان مهیا کنیم تا کارآفرین شوند، اما بخشی را که برایمان میسر است، نقش تسهیل‌گری را ایفا کرده و با همکاری نهادهایی همچون بنیاد برکت زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های فرهنگ و هنر را فراهم خواهیم کرد.

سالاری گفت: امیدواریم این آزمون‌ها به ارتقای سطح کیفی تولیدات فرهنگی و هنری کشور منتهی شود.

محمود سالاری امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه (۲۴ خرداد) با همراهی محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ، مهدی رمضانی چابک سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران و علی پناه رئیس آزمون از برگزاری دومین آزمون جامع و چهلمین آزمون ادواری و استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر استان تهران در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران بازدید کرد و از روند و شیوه برگزاری آزمون و جزئیات آن مطلع شد.

۵۷۵۷

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.