کاهش درد در طب سنتی

برداشتن سنگ مرمر با انگشتان پا

منطقی است که تقویت پاها به کاهش و پیشگیری از درد پا کمک کند، اما تمرینی وجود دارد که ممکن است در مورد آن نشنیده باشید: برداشتن سنگ‌های مرمر (یا سنگ‌های کوچک) با انگشتان پا.

چگونه کار ‌می‌کند؟ روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را در مقابل خود قرار دهید. سنگ‌های مرمر را با پای خود روی زمین پراکنده کنید و یک لیوان آب را چند سانتی‌متر جلوتر قرار دهید. سنگ‌ها را با انگشتان پا بردارید و در لیوان بیندازید.

کاری که قرار است انجام دهد: این تمرین عضلات پاهای شما را تقویت ‌می‌کند، باعث تثبیت بهتر رباط فاشیای کف پا ‌می‌شود و راه رفتن شما را بهبود ‌می‌بخشد و برای درمان پا درد با طب سنتی مفید است.

پوشاندن پای خود با کلم

این یک شوخی نیست، برخی از افراد استفاده موضعی از کلم را برای کاهش درد پاشنه پا ناشی از التهاب فاشیای کف پا و درمان پا درد با طب سنتی پیشنهاد ‌می‌کنند.

چگونه کار می‌کند؟ چند برگ کلم (ترجیحاً قرمز) را روی حرارت ملایم نرم کنید تا وقتی که آنها را روی پاهایتان قرار ‌می‌دهید نشکند. برگ‌ها را با گاز پزشکی یا باند در جای خود محکم کنید و بگذارید درجای خود بمانند.

کاری که قرار است انجام دهد: کلم حاوی رنگدانه‌ای به نام آنتوسیانین است که ممکن است به کاهش درد و التهاب مفاصل کمک کند.

قرص مسکن ریلیف Relief ساخت کشور هندوستان است و یک مسکن ضد میگرن, ضد سردرد و تب بر می باشد. در تسکین درد دندان و نقرس نیز از قرص های ریلایف استفاده می شود.

روش های 5 گانه درمان هموروئید و شقاق در طب سنتی و اسلامی موثر هستند؟

در سالهای اخیر در طب سنتی و کلاسک، در زمینه درمان بیمارهای نشیمنگاهی پیشرفت های زیادی صورت گرفته است.  قبل از عملی کردن روش های درمان بواسیر در طب سنتی، با مشاوران طب سنتی سایت مرسی درمان مشورت کنید.

1- درمان با گیاه آلوئه ورا : در سالهای اخیر پرورش و رشد گلخانه ای گیاه آلوئه ورا در کشورمان پیشرفت قابل ملاحضه ای داشته و عموم اکثریت مردم، از خواص بالای آن اطلاعات کافی دارند.

مقداری ژل آلوئه ورا ،بر موضع و محل درد استعمال کنید.  از آنجا که ژل این گیاه ،خاصیت ضد التهابی دارد میتواند در کاهش  تورم و سوزش و خارش ناحیه مقعدی تا حدی  موثر باشد. در پاره ای موارد توصیه میشود که این گیاه به صورت خوراکی مصرف شود تمام کوشش ما این است که زمانی که بیماران از درد بواسیر به خود می پیچند، تا حد امکان در

کاهش اثرات این درد و بهبودی بیماری بهشون کمک کنیم. مرسی درمان مصرف خوراکی گیاه آلوئه ورا را  در این زمینه پیشنهاد نمیدهد.

از آنجا که در بعضی از افراد خشکی پوست دهانه و ناحیه  اطراف مقعد ی باعث تشدید بیماری هموروئید میگردد. و گیاه آلوئه ورا بعلت داشتن خاصیت ضد میکروبی و قدرت بالای مرطوب کننده گی، میتواند در درمان زخمها و جراحت ها و حتی سوختگی ها موثر باشد. جهت کاهش التهاب و سوزش ناحیه مقعد ی استفاده می شود.

کاهش اثرات این درد و بهبودی بیماری بهشون کمک کنیم. مرسی درمان مصرف خوراکی گیاه آلوئه ورا را  در این زمینه پیشنهاد نمیدهد.

از آنجا که در بعضی از افراد خشکی پوست دهانه و ناحیه  اطراف مقعد ی باعث تشدید بیماری هموروئید میگردد. و گیاه آلوئه ورا بعلت داشتن خاصیت ضد میکروبی و قدرت بالای مرطوب کننده گی، میتواند در درمان زخمها و جراحت ها و حتی سوختگی ها موثر باشد. جهت کاهش التهاب و سوزش ناحیه مقعد ی استفاده می شود.

 

این قرص یک مسکن بسیار قوی برای همه دردهاست. اما این دارو هم همانند دیگر داروهای شیمیایی مواردی برای منع مصرف دارد.

اکثر ما در تحمل دردها بسیار کم تحمل هستیم و به دنبال قوی ترین مسکنها برای بهبود درد خود آن هم با تجویز خودمان می گردیم تا از شر آن درد نجات پیدا کنیم.

یکی از این مسکن های قوی برای دندان درد و دردهای میگرنی مورد استفاده عموم قرص ریلایف اصلی است که در ادامه ما به کاربرد, تاثیرات و عوارض آن می پردازیم:

آشنایی با موارد استفاده قرص مسکن ریلایف (relief)

فواید قرص ریلایف (relief)
ضد میگرن و سردرد
تب بر
دندان درد
نقرس

مواد تشکیل دهنده قرص ریلایف (relief)

۵۰ میلی گرم دیکلوفناک
۱۰۰ میلی گرم منیزیم تری سیلیکات
۴ میلی گرم کلرفنرامین
۵۰۰ میلی گرم پاراستامول

موارد منع مصرف ریلایف

عدم استفاده در :

بیمارانی که از ناراحتی کبدی و کلیوی رنج می برند, مگر با تجویز پزشک.
کودکانی که سنشان کمتر از دوازده سال است.
در بانوان باردار و خانمهایی که بچه شیر می دهند.
در اشخاصی که دچار فشار خون بالا هستند.
در بیمارانی که مشکل قلبی عروقی دارند.
استفاده در اشخاصی که مشکل پرکاری تیروئید دارند.
استفاده در اشخاصی که صرع دارند.

عوارض قرص ریلایف

اگر از قرص ریلایف استفاده می کنید در صورت مشاهده علائم زیر از ادامه مصرف خودداری کنید:

اگر پوستتان دچار خارش شد
در صورتیکه در عملکرد دستگاه گوارشتان اختلال به وجود آمد
اگر دچار اختلالات روده ای شدید
در صورتیکه سردرد و سرگیجه به سراغتان آمد
اگر حس کردید بی دلیل عصبانی می شوید
در صورتیکه حس کردید گوشتان وزوز می کند
اگر بی خوابی به سراغتان آمد
در صورتیکه مشکل تاری دید, ضعف, زردی و خواب آلودگی گریبان گیرتان شد
بعد از قطع مصرف دارو موارد ذکر شده را با پزشک در میان بگذارید و برای رفع مشکلتان و ادامه مصرف ریلایف از او مشورت بگیرید.

هشدارها در رابطه با مصرف ریلایف

افزایش مقدار مصرف ریلایف ممکن است باعث آسیب کبدی گردد.
بیماران مبتلا به بیماری کبد و کلیه باید تحت نظارت پزشک این دارو را مصرف نمایند.
مصرف ریلایف در بارداری و شیردهی
ایمنی قرص‌های ریلایف در دوران بارداری و شیردهی ثابت نشده است

در موارد زیر از مصرف ریلایف جدا خودداری نمایید

در بیماران تحت بیهوشی با سیکلوپروپان ، هالوتان و دیگر هالوژنها به عنوان بی‌حس کننده
در صورتی که به هر یک از مواد تشکیل دهنده ریلایف حساسیت دارید استفاده نکنید.

 

 

خروج از نسخه موبایل