«کویرتایر» قطب تولید تایرهای شاسی بلند در ایران شد

مدیرعامل شرکت کویرتایر در این مراسم با تاکید بر اینکه در حال حاضر 22 درصدخودروهای موجود در کشور را شاسی بلندها تشکیل می دهند، گفت: با افتتاح این پروژه سهم تولید کویرتایر از کل تولید تایرهای SUV در کشور بیش از 51 درصد شده است و سهم 10 درصدی ما از تامین نیاز بازار کل کشور به این گروه تایرها به بیش از 41 درصد افزایش می یابد.

سیدمحمدحسین زینلی بیان کرد: با افتتاح این طرح، کویرتایر بزرگترین تولید کننده تایرهای شاسی بلند در رینگ های 16 تا 20 در کشور شده است.

افزایش ظرفیت تولید بدون نیاز به خارجی ها

زینلی یکی از ویژگی های بارز این پروژه را خودکفایی در طراحی و دانش فنی محصولات دانست و گفت: تمامی تایرهای شاسی بلند تولید شده در کویرتایر، با بهره گیری از دانش فنی کاملا ایرانی به تولید انبوه رسیده اند و به ازای هر سایز 50 هزار دلار و در مجموع 2 میلیون و 200 هزار دلار صرفه جویی ارزی شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های این طرح، داخلی سازی در حوزه ماشین‌آلات است، میزان صرفه‌جویی ارزی بابت اجرای این پروژه را سالانه 62 میلیون دلار اعلام کرد که ناشی از کاهش میزان واردات تایر های SUV و CUV به کشور است.

«کویرتایر» قطب تولید تایرهای شاسی بلند در ایران شد

زینلی همچنین از ایجاد اشتغال مستقیم برای 228 نفر و اشتغال غیر مستقیم برای 836 نفر خبر داد و افزود: در فازهای بعدی توسعه کویرتایر، تولید تایرهای سنگین نیز در دستور کار خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی: دولت سیزدهم توجه ویژه به ارتقای زیرساخت‌های استان دارد

قناعت به افتتاح خط تولید ۱۴ هزارتنی انواع تایرهای خودروهای شاسی بلند (SUV/CUV) اشاره کرد و گفت: با افتتاح این طرح به همت جوانان استان، سهم خراسان جنوبی از تولید تایر های شاسی بلند کشور به ۵۱ درصد رسید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عبور ملت ایران از گردنه‌ها و مسیرهای سخت گفت: ایشان به چند نکته کلیدی پر رمز و راز از جمله «ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده‌ایم»، «به قله‌ها نزدیک شده‌ایم»، «امروز روز خسته شدن و نا امیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است» و «مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند»، تأکید دارند.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که هر روز در عرصه‌های داخلی و بین المللی شاهد حرکت‌های نو و جدید هستیم و همه ما چه بخش دولتی و چه خصوصی باید با روحیه جهادی این حرکت پوینده و بالنده را ادامه دهیم، بیان کرد: اکنون کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده‌ و ملت به بخش دولتی و خصوصی امید بسته است.

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نیز گفت: کویرتایر جزء شرکت های بزرگ استان و شرکت‌های موفق زیرمجموعه مدیریت سرمایه گذاری امید است.

علی صالح آبادی با بیان اینکه طی سال ها فعالیت، این شرکت موفق شده به ظرفیت تولید 31 هزار تنی برسد و امروز با حرکتی شایسته، این ظرفیت 50 درصد اضافه شده و به 45 هزار تن می رسد، تصریح کرد: این اتفاق مثبتی برای سهامداران این شرکت است.

وی ادامه داد: کویرتایر جزء اولین شرکت هایی بود که وارد فرابورس شد و امروز خوشحالیم که این شرکت بیش از 31 هزار سهامدار خرد دارد.

مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید افزود: این نشان می دهد خوشنامی و سابقه این شرکت موجب حضور گسترده سهامداران شده و می توان گفت کویرتایر جزو شرکت های سهامی عام حقیقی است. در این شرکت بیش از 6 هزار نفر شاغل (مستقیم و غیر مستقیم) هستند که 25 درصد از آنان از خانواده شهدا هستند.

صالح آبادی اظهار کرد: با اجرای طرح بزرگ 50 هزار تنی تایرهای OTR/TBR، کویرتایر در آینده نزدیک به 2 یا 3 کویرتایر تبدیل می شود و 1700 نفر به شاغلان فعلی کویرتایر اضافه خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم ترین رسالت های گروه امید؛ پیگیری، اجرا و تامین مالی این طرح بزرگ است که پیگیری بخشی از تامین مالی پروژه از محل فاینانس کشور چین در دستور پیگیری است.

صالح آبادی تصریح کرد: کویرتایر در شاخص های مختلفی حائز رتبه بالا است. این شرکت در حوزه دانش بنیان حضور فعالی دارد که این موضوع مورد حمایت مدیریت سرمایه گذاری امید است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم خطاب به زینلی، مدیرعامل شرکت کویرتایر و همکارانش گفت: به عنوان یک خدمتگزار کوچک، واقعا به شما خداقوت می گویم. وقتی شما این گزارش ها را ارائه کرده و از صرفه جویی های ارزی و همه برنامه هایی که اتفاق افتاده است، گفتید، این جمله به ذهنم آمد که بگویم شما مصداق بارز این جمله رهبر انقلاب هستید که فرمودند: دفاع همچنان باقی است اما میدان دفاع عوض شده است؛ یک روز در جغرافیای کشور جنگیدیم و امروز در جغرافیای اقتصاد، با همت همه همکارانتان، کشور و خراسان جنوبی و بیرجند را به اینجا رساندید. از طرف همه این مردم از شما ممنون و سپاسگزاریم.

وی افزود: در 10 تیرماه و در مراسم تجلیل زینلی به عنوان چهره ماندگار صنعت که به حق هم انجام شده بود، اعلام کردم عزیزان مسئول، تجلیل شما این است که موانع را از سر راه تولید و واحد های تولیدی امثال او بردارید.

در ابتدای این مراسم، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت مدیریت گروه سرمایه گذاری امید در بدو ورود در یادمان شهید گمنام حضور یافته و نسبت به این شهید والامقام ادای احترام کردند.

همچنین یادمان اعضای هیات موسس شرکت کویرتایر با حضور مهمانان حاضر در مراسم پرده برداری شد.

خروج از نسخه موبایل