علمی و پزشکی

۱۱ توصیه مهم یک متخصص قلب در این روزهای خیلی گرم

به همین دلیل در فصول گرم و در زمان‌های مشابه توصیه می‌شود که افراد با مشکلات قلبی، پیشگیری لازم را انجام دهند و سعی کنند در معرض دمای بالای هوا قرار نگیرند.
هنگامی که هوا گرم می‌شود، بدن بطور طبیعی به تعادل دمایی خود نمی‌رسد. این وضعیت باعث تنش در سیستم قلبی و عروقی شده و به همین دلیل افرادی که با مشکلات قلبی مواجه هستند در فصول گرم باید نکات زیر را رعایت کنند :
– در معرض آفتاب شدید نباشید و بهتر است در سایه باشید.
– هنگامی که دمای هو بالاست تلاش کنید فعالیت‌های خود را در ساعات خنک‌تر روز انجام دهید.
– برای جلوگیری از تبخیر بیشتر، لباس‌های سبک و مناسبی را پوشیده و هنگامی که از خانه خارج می‌شوید از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
– رعایت نکاتی همچون شستشو و پاک کردن دست‌ها پس از استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار مهم است.
– نوشیدن آب به اضافه کافی جهت جلوگیری از خشک شدن بدن و گرم شدن بیشتر آن مفید است.
– محافظت از پوست با استفاده از کلاه و عینک آفتابی بسیار اهمیت دارد. همچنین از کرم‌های ضد آفتاب طبیعی برای پوست خود استفاده کنید.
– استراحت کافی داشته باشید. مشاغل روزانه و پر فشار، استرس و خستگی را در شما افزایش می‌دهد و خواب مفید بطور چشمگیری می‌تواند به افزایش سلامت‌تان کمک کند.
– فعالیت، تمرین و ورزش کردن در پارک‌ها در ساعات خنک، شنا کردن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و یا تمرین‌های روزانه در خانه به شما کمک می‌کند تا سلامت و توانایی فیزیکی خود را حفظ کنید.
– تغدیه سالم داشته باشید. غذاهای چرب و شیرین را با صیفی‌جات، میوها و غذاهای تازه جایگزین کنید.
– برای جلوگیری از دهیدراته شدن بدن و افت فشار خون در روزهای گرم،آب بیشتری بنوشید.
– برای اطمینان از سلامت خود در صورت داشتن هرگونه نگرانی از وضعیت سلامت خود قبل از اقدام به هرگونه تمرین فیزیکی از پزشک خود مشورت بخواهید.

*متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.