کتاب های رشته کامپیوتر کدامند؟

نتایج انتخاب رشته قبولی‌های کنکور ریاضی در چند سال اخیر، نشان می‌دهد که افراد بسیاری به سمت رشته‌هایی مانند علوم یا مهندسی کامپیوتر کشیده می‌شوند. با وجود بازار کار گسترده برای انواع رشته‌های کامپیوتر، همه فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها کار پیدا نمی‌کنند و بعضا بعد از سال‌ها تحصیل، به امید یافتن موقعیت‌های شغلی‌ بهتر، تغییر رشته می‌دهند. واقعیت این است که برای موفقیت، صرف پاس‌کردن واحدهای دانشگاهی کافی نیست و باید در این زمینه مطالعات بیشتری داشته باشید تا مدیران و کارفرماها شما را انتخاب کنند یا از این بهتر، بتوانید مدیر شرکت موفقی شوید. در این مقاله ابتدا با رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش نرم افزار آشنا می‌شوید و سپس می‌خوانید بهترین کتاب‌های رشته مهندسی کامپیوتر-نرم افزار چه مواردی هستند. جهت آگاهی از دوره آموزش icdl دراصفهان تا انتها همراه ما باشید.

آیا رشته کامپیوتر سخت است | برای رشته کامپیوتر چه درس هایی باید قوی باشد | دروس رشته کامپیوتر در هنرستان

آشنایی با رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار

ورودی‌های رشته مهندسی کامپیوتر در برخی از دانشگاه‌ها بعد از گذراندن 4 ترم باید گرایش خود را انتخاب کنند. یکی از گرایش‌های پرطرفدار نرم ‌افزار است و دانشجویان محصل در این رشته و گرایش، به‌طور تخصصی طراحی، برنامه‌نویسی و ارزیابی نرم‌افزارها و داده‌ها را یاد می‌گیرند. طی 4 سال کارشناسی، دانشجویان این رشته 140 واحد را طی دروسی مانند تحلیل و طراحی سیستم‌ها، طراحی زبان‌های برنامه سازی، مهندسی اینترنت، پایگاه داده‌ها و مهندسی نرم افزار می‌گذرانند. اما مانند دیگر رشته‌های دانشگاهی، صرف گذراندن این دروس کافی نیست و باید مدام با از مراجع معتبر و مطالعه جدیدترین مقالات در این زمینه، دانش خود را به‌روز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از بهترین کلاس کامپیوتر در اصفهان مشاوره بگیرید.

4 مورد از بهترین کتاب‌های رشته مهندسی کامپیوتر–نرم افزار

در این بخش با بهترین کتاب‌های رشته مهندسی کامپیوتر آشنا می‌شوید که مطالعه آن‌ها برای هر دانشجوی محصل در این رشته و به ویژه کسانی که گرایش نرم افزار را انتخاب می‌کنند، از نان شب واجب‌تر است. نسخه چاپی و الکترونیک همه کتاب‌های معرفی شده در این مقاله را می‌توانید از سفارش دهید. برای کسب مدرک icdl فنی حرفه ای کلیک کنید.

کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی به زبان ++C

این کتاب به همت جمعی از نویسندگان تهیه و تالیف شده و ویژه دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی از کلیه دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی، پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی است. خواننده در فصول ابتدایی این کتاب، مبانی و مقدمات کامپیوتر و ویندوز را می‌آموزد و در فصل‌های بعد با زبان برنامه نویسی C++ آشنا می‌شود.

از آنجایی که C++ یکی از اصلی‌ترین زبان‌های مورد بحث و آموزش در رشته مهندسی کامپیوتر و به ویژه گرایش نرم افزار است، مطالعه این کتاب و 506 مسئله برنامه نویسی موجود در آن، تضمین می‌کند که دروس مربوط به این زبان برنامه نویسی را مانند آب خوردن پاس کنید! ضمن اینکه تسلط بر این زبان کاربردی، برای یک فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر الزامی است. فهرست مطالب این کتاب به شرح زیر است:

  • فصل اول: آشنایی با رایانه، الگوریتم و فلوچارت
  • فصل دوم: آشنایی با زبان ++C
  • فصل سوم: ساختار تصمیم و تکرار
  • فصل چهارم: توابع
  • فصل پنجم: آرایه‌ها، رشته‌ها و اشاره‌گرها
  • پیوست الف: مسائل تکمیلی و امتحانی
  • پیوست ب: پروژه برنامه‌نویسی
  • منابع

کتاب مبانی کامپیوتر و برنامه سازی به زبان ++C توسط انتشارات فناوری نوین در سال 1393 به چاپ رسیده و جدیدترین نسخه آن که در بهار 1396 تالیف شد، در فروشگاه مای بوکت قابل خریداری است. در مقاله دیگری توضیح داده‌ایم که بهتر است .

کتاب دانشگاهی برنامه نویسی کاربردی با Python

یکی از زبان‌های کاربردی در دنیای امروز، زبان برنامه نویسی پایتون است که متاسفانه در دانشگاه‌ها چندان به آن پرداخته نمی‌شود. محبوبیت این زبان به قدری بالاست که چند سالی است در رتبه اول یا دوم زبان‌های صدرنشین برنامه نویسی قرار دارد. از این رو، تعدد فرصت‌های شغلی مربوط به این زبان باعث شده است که بسیاری از افراد به یادگیری پایتون روی بیاورند.

اگر شما هم می‌خواهید سرآمد دیگر دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر و گرایش نرم افزار باشید، و مطالعه و تمرین با این زبان برنامه نویسی را در اولویت اولین ترم‌های ورودتان به دانشگاه قرار دهید. فهرست مطالب کتاب برنامه نویسی کاربردی با Python به شرح زیر است:

  • فصل 1: یک تجربه با  python
  • فصل 2: عناصر py: اعداد، رشته‌ها و متغیرها
  • فصل 3: بسته‌های داده‌ای Python: لیست‌ها، چندتایی‌ها، دیکشنری‌ها و مجموعه‌ها
  • فصل 4: پوسته Python: ساختار کدها
  • فصل 5: جعبه‌های Python: ماژول، بسته‌ها و برنامه‌ها
  • فصل 6: اشیا و کلاس‌ها
  • فصل 7: مانند حرفه‌ای‌ها داده را تغییر شکل دهید
  • فصل 8: داده‌ها باید به جایی بروند
  • فصل 9: وب، سامان دهی شده
  • فصل 10: سیستم‌ها
  • فصل 11: هم زمانی و شبکه‌ها
  • فصل 12: یک برنامه نویس مبتنی بر python شوید

شما می‌توانید نسخه الکترونیک این کتاب را با قیمتی به مراتب کمتر از کتاب‌های چاپی، در مای بوکت تهیه و مطالعه کنید.

خرید بهترین کتاب‌های رشته مهندسی کامپیوتر–نرم افزار از مای بوکت

در این مقاله با بهترین کتاب‌های رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار آشنا شدید. شما می‌توانید از فروشگاه مای بوکت به طیف گسترده‌ای از کتاب‌های مربوط به این رشته دسترسی داشته باشید و با مطالعه آن‌ها، در هر زمان و مکانی که بخواهید، هم در دانشگاه و هم در آینده شغلی‌تان بدرخشید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تقاضایی درباره موجودی کتاب‌های رشته مهندسی کامپیوتر دارید، در بخش نظرات این مقاله با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی مای بوکت در میان بگذارید.

رشته کامپیوتر یکی از رشته های زیر مجموعه گروه خدمات در شاخه فنی حرفه ای و کاردانش بوده که هر دانش آموز پس از اتمام سال اول دبیرستان می تواند به انتخاب این رشته بپردازد. میزان زمان جهت تحصیل در رشته کامپیوتر 3 سال بوده که علاقه مندان می توانند از طریق یکی از هنرستان های کاردانش و فنی حرفه ای دیپلم کامپیوتر را دریافت نمایند. رشته کامپیوتر از رشته های محبوب هنرستان های داخلی بوده که افراد زیادی به آن مشتاق هستند. رشته کامپیوتر بر اساس محاسبات بنا شده و ریاضی یکی از دروس مهم این رشته است.

آینده شغلی رشته کامپیوتر خوب بوده و دانش آموز پس از دیپلم امکان فعالیت به عنوان تکنسین فنی، امکان کسب تخصص برنامه نویسی و شبکه را داشته و می تواند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهد.

به دلیل افزایش تقاضا برای ورود به این رشته، در این مقاله به معرفی رشته کامپیوتر در هنرستان فنی حرفه ای و معرفی رشته کامپیوتر در هنرستان کاردانش پرداخته شده است. همچنین شرایط، نحوه ورود به رشته کامپیوتر در هنرستان و دروس رشته کامپیوتر در هنرستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

معرفی رشته کامپیوتر در هنرستان فنی حرفه ای

رشته کامپیوتر یکی از رشته های محبوب میان دانش آموزان دختر و پسر بوده که دانش آموزان می توانند در هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش در این رشته به تحصیل بپردازند. در معرفی رشته کامپیوتر در هنرستان فنی حرفه ای می توان گفت که این رشته عمده تمرکز خود را بر روی فعالیت های عملی دانش آموز با کامپیوتر گذاشته است.

بر اساس نیاز کشور به تکنسین مرتبط با امور فنی شاخه فنی حرفه ای پایه گذاری شده و اینکه فنی حرفه ای دارای 4 زیر گروه بوده و دارای 40 زیر شاخه از جمله کامپیوتر می باشد. قابل ذکر بوده که دانش آموزان علاقه مند به رشته کامپیوتر در هنرستان فنی حرفه ای تنها می توانند به انتخاب شبکه و نرم افزار رایانه که تنها زیر شاخه گروه کامپیوتر بوده بپردازند.

دانش آموزان پس از گذراندن مقطع نهم متوسطه اول امکان  در هنرستان فنی حرفه ای را داشته و بایستی به مدت 3 سال در این رشته تحصیل نمایند. دانش آموزان پس از اخذ مدرک رشته کامپیوتر هنرستان فنی حرفه ای می توانند به عنوان تکنسین فنی مشغول به کار شده و با کسب علم شبکه و برنامه نویسی می توانند بازار کار خود را پیدا کنند. همچنین دانش آموزان امکان این را داشته با شرکت در کنکور وارد دانشگاه شده و به ادامه تحصیل بپردازند.

اساس رشته کامپیوتر مرتبط با تخصص های کامپیوتری بوده و رشته شبکه و نرم افزار رایانه در ارتباط با شبکه و نرم افزار است. برای پاسخ به این سوال که می توان گفت اشخاص علاقه مند به این رشته بایستی دارای قدرت تجزیه و تحلیل مسائل بوده و از روحیه ماجراجویی برخوردار باشند. استمرار در پیشرفت یکی از الزامات شخصیتی در این رشته بوده و دانش آموز به دنبال یافتن منابع جهت بروزرسانی مهارت خود خواهد بود. رشته کامپیوتر یک رشته پویا بوده و با پیشرفت فناوری ارتقا یافته و افراد در این رشته نیز نیاز به بروزرسانی علم خود خواهند داشت.

 

 

معرفی رشته کامپیوتر در هنرستان کاردانش

در ارتباط با هنرستان کاردانش می توان گفت که دلیل و اساس پایه گذاری این هنرستان نیاز کشور به تکنسین فنی و پرورش نیرو در زمینه های مختلف است. هنرستان کاردانش شامل 3 شاخه و 150 زیر شاخه بوده که زیر شاخه های بیشتری نسبت به فنی حرفه ای دارد. در ارتباط با معرفی رشته کامپیوتر در هنرستان کاردانش بایستی گفت دروس عملی این رشته نسبت به فنی حرفه ای بیشتر بوده و اغلب فعالیت دانش آموز در کار با کامپیوتر گذرانده می شود. اکثرا دانش آموزانی که علاقه مند به مباحث تئوری نمی باشند، به این رشته علاقه مند شده و در آن فعالیت خواهند داشت.

رشته کامپیوتر یکی از در کاردانش بوده که دارای زیر شاخه های بیشتر نسبت به رشته کامپیوتر در هنرستان است. افراد علاقه مند به رشته کامپیوتر در هنرستان دارای قدرت تجزیه و تحلیل جهت حل مسائل بوده و دنبال ارتقا و پیشرفت روزمره هستند. افراد در این رشته بایستی به منابع جدید دست یافته و دنبال بروزرسانی خود باشند.

منابع یادگیری امور مرتبط با کامپیوتر از طریق سایت های معتبر خارجی مانند سایت یودمی و برخی سایت های ایرانی قابل دسترس بوده و افراد با استفاده از اینترنت و به راحتی می توانند به آن ها دست پیدا کنند. از زیر شاخه های رشته کامپیوتر در هنرستان کاردانش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه نویسی پایگاه داده

تصویرسازی دیجیتالی

عیب یابی سیستم ‌های رایانه ‌ای

تولید و توسعه دهنده پایگاه های اینترنتی

تولید کننده چند رسانه ‌ای

برنامه نویسی بازی‌های رایانه ‌ای

تولید محتوای الکترونیکی

طراحی و توسعه صفحات وب

لازم به ذکر بوده که دروس فنی حرفه ای از کاردانش مشکل تر بوده و ساعت حضور در مدرسه برای دانش آموزان فنی حرفه ای بیشتر خواهد بود. شرایط ورود به رشته کامپیوتر فنی حرفه ای از کاردانش سخت تر بوده و تنوع زیر شاخه در رشته کامپیوتر کاردانش بیشتر است. افراد علاقه مند به انتخاب رشته کامپیوتر در هنرستان کاردانش پس از گذراندن مقطع نهم متوسطه اول به انتخاب این رشته پرداخته و به مدت 3 سال در رشته کامپیوتر تحصیل خواهند کرد.

 

شرایط رشته کامپیوتر در هنرستان

رشته کامپیوتر یکی از رشته های مورد علاقه دانش آموزان جهت انتخاب و تحصیل بوده و در اولین مرحله شرایط رشته کامپیوتر در هنرستان مورد توجه قرار خواهد گرفت. رشته کامپیوتر در هنرستان فنی حرفه ای دارای زیر شاخه شبکه و نرم افزار رایانه بوده و در هنرستان کاردانش دارای زیر شاخه های متنوع تری است. افراد علاقه مند به حضور در رشته کامپیوتر به حل مسائل علاقه مند بوده و روحیه تحلیل و تجزیه دارند. تمامی مشاغل دنیا و زندگی انسان در دنیا به کامپیوتر وابسته شده و افردا زیادی علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند.

از شرایط انتخاب رشته کامپیوتر می توان گفت که بایستی مجموع نمره های دروس ریاضی، حرفه و فن و علوم در پایه نهم بدون ضریب حداقل 30 باشد. از دیگر شرایط این بوده که حداقل معدل دانش آموز جهت انتخاب رشته کامپیوتر کمتر از 12 نباشد. در رشته کامپیوتر نیاز به محاسبات ریاضی بوده و دانش آموز باید در این ارتباط آمادگی لازم جهت تحصیل در این رشته را داشته باشد.

دانش آموزان پایه نهم پس از اتمام و داشتن شرایط لازم می توانند در رشته کامپیوتر هنرستان کاردانش و فنی حرفه ای تحصیل نمایند. حداکثر زمان جهت اقدام به ثبت نام در رشته کامپیوتر دو هفته بوده که با دریافت مشاوره از مدرسه می توانند به انتخاب رشته کامپیوتر اقدام کنند. موارد مهم جهت انتخاب این رشته از جمله علاقه دانش آموز، نظر والدین، نمرات و موارد دیگر در هنگام مشاوره به دانش آموز مورد توجه قرار گرفته و در جهت بهبود اجرای هدایت تحصیلی مد نظر قرار می گیرد.

دانش آموزان جهت انتخاب رشته کامپیوتر ابتدا به تکمیل فرم پرداخته و سپس به شرکت در آزمون های مشاوره ای خواهند پرداخت. دانش آموز بایستی دارای ویژگی حل مسائل پیچیده، یادگیری فعال، تفکر انتقادی، تحلیل سیستم ها، قضاوت و تصمیم گیری و پردازش اطلاعات باشد.

 

دروس رشته کامپیوتر در هنرستان

رشته کامپیوتر بر روی دروس مهارتی و عملی تمرکز نموده و این رشته برای افرادی که به دروس تئوری علاقه ندارند مناسب است. رشته کامپیوتر یکی از رشته های هنرستان بوده و دانش آموزان این رشته هنرجو هستند. مرکز و صنایع مختلف به رشته کامپیوتر وابسته بوده و کامپیوتر در زندگی روزمره انسان نقش بسزایی دارد، از این رو افراد علاقه مند به فراگیری علم کامپیوتر، به منظور کسب مدرک معتبر به انتخاب تحصیل در رشته کامپیوتر می پردازند. دانش آموزان امکان فراگیری رشته کامپیوتر در هنرستان کاردانش و فنی حرفه ای را داشته و بایستی ابتدا با دروس آن آشنا باشند و سپس اقدام به نمایند.

دروس رشته کامپیوتر در هنرستان فنی حرفه ای

همان گونه که در قبل اشاره شد رشته کامپیوتر در هنرستان فنی حرفه ای تنها دارای زیر شاخه شبکه و نرم افزار رایانه بوده و هنرجویان این رشته نسبت به زیرشاخه های رشته کامپیوتر در هنرستان زمان بیشتری را در مدرسه می گذرانند. از دروس رشته کامپیوتر در هنرستان فنی حرفه ای می توان به جدول زیر اشاره کرد.

دروس پایه دهم دروس پایه یازدهم دروس پایه دوازدهم
تعلیمات دینی 1 تعلیمات دینی 2 تعلیمات دینی 3
عربی، زبان قرآن 1 عربی، زبان قرآن 2 عربی ، زبان قرآن 3
فارسی 1 فارسی 2 فارسی 3
زبان خارجه 1 زبان خارجه 2 ریاضی 3
تربیت بدنی 1 تربیت بدنی 2 تربیت بدنی 3
جغرافیای عمومی و استان شناسی ریاضی 2 سلامت و بهداشت
نصب و راه اندازی سیستم رایانه انسان و محیط زیست مدیریت خانواده و سبک زندگی
تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی علوم اجتماعی نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و سخت افزار
دانش فنی پایه (شبکه نرم افزار رایانه) هنر تجارت الکترونیک و امنیت شبکه
نقشه کشی فنی رایانه ای تفکر و سواد رسانه ای دانش فنی تخصصی
الزامات محیط کار توسعه برنامه سازی و پایگاه داده کار آموزی (شبکه و نرم افزار )
ریاضی 1 پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اخلاق حرفه ای
فیزیک کاربردهای فناوری نوین آمادگی دفاعی
مدیریت تولید تاریخ معاصر
کارگاه نوآوری و کارآفرینی
شیمی

دروس رشته کامپیوتر در هنرستان کاردانش

رشته کامپیوتر در کاردانش دارای زیر شاخه های متنوع تر نسبت به رشته کامپیوتر در هنرستان فنی حرفه ای بوده که در قبل به این رشته ها اشاره شده است. هنرجویان رشته کامپیوتر در هنرستان کاردانش در سه پایه نهم، دهم و یازدهم بایستی با دروس خود آشنا بوده که به عنوان مثال دروس مقاطع مختلف رشته طراحی و توسعه صفحات وب در جدول زیر درج شده است. همچنین دانش آموزان می توانند با شرکت در ، مطالب مهم و بسیار کاربردی رشته تحصیلی خود را آموزش ببینند.

دروس پایه دهم دروس پایه یازدهم دروس پایه دوازدهم
تعلیمات دینی 1 تعلیمات دینی 2 تعلیمات دینی 3
عربی، زبان قرآن 1 عربی، زبان قرآن 2 عربی ، زبان قرآن 3
فارسی 1 فارسی 2 فارسی 3
زبان خارجه 1 زبان خارجه 2 تاریخ معاصر
تربیت بدنی 1 تربیت بدنی 2 تربیت بدنی 3
جغرافیای عمومی و استان شناسی ریاضی 2 سلامت و بهداشت
ریاضی 1 انسان و محیط زیست مدیریت خانواده و سبک زندگی
رایانه کار مقدماتی علوم اجتماعی
طراحی امور گرافیکی با رایانه درس انتخابی ( همنر، تفکر و سواد رسانه ای)
الزامات محیط کار کارورزی
کارگاه نوآوری و کارآفرینی طراحی صفحات وب (پیشرفته)
درس انتخابی( کاربرد فناوری های نوین- مدیریت تولید) اخلاق حرفه ای
رایانه کار پیشرفته آمادگی دفاعی
طراحی صفحات وب

دروس قرار گرفته در جدول مرتبط با سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بوده که دانش آموز با پاس نمودن هر یک از این کتاب ها در امتحانات به مدرک دیپلم دست خواهد یافت. روند تدریس کتاب های رشته کامپیوتر هم اکنون به صورت حضوری بوده و دانش آموزان در تحصیل روزانه به مدرسه مراجعه می کنند.

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل رشته های هنر در دبیرستان هستند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زیرشاخه های این رشته می توانند مقاله زیر را به صورت کامل مطالعه نمایند.

نحوه ورود به رشته کامپیوتر در هنرستان

کامپیوتر و رایانه یکی از نیازهای بدیهی انسان در استفاده از فناوری های جدید بوده و با گذشت زمان نیاز به فراگیری علم آن زیاد شده است. این گسترش نیاز به حدی بوده که در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله هنرستان، رشته کامپیوتر وجود داشته و هنرجویان اقدام به انتخاب این رشته خواهند کرد. در رشته کامپیوتر هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش یکی از نیازهای اساسی دانش آموز داشتن روحیه تحلیل بوده و بایستی مسلط به حل مسائل پیچیده باشد.

نحوه ورود به رشته کامپیوتر در هنرستان بدین صورت بوده که فرد با کسب قبولی نمرات پایه نهم که در قبل به آن اشاره شده و دریافت مشاوره تحصیلی می تواند انتخاب این رشته و اقدام نماید. دانش آموزان نیاز به داشتن روحیه ماجراجویی و خلاقیت داشته و بایستی به مراتب به دنبال بروزرسانی علم خود در این زمینه باشند. دانش آموزان در سه پایه تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم طی 3 سال به فراگیری علم کامپیوتر پرداخته و به مدرک دیپلم دست خواهند یافت.

دروس هر مقطع در هنرستان به صورت عمومی و خصوصی بوده و هنرجویان هنرستان کاردانش جهت کسب مدرک دیپلم بایستی در امتحان دروس اختصاصی رشته کامپیوتر هنرستان فنی حرفه ای شرکت نمایند. ایده پردازی، تحلیل و قدرت توسعه از جمله ویژگی های افراد مناسب رشته کامپیوتر بوده که در طول تحصیل با چالش های شیرین مرتبط با علم کامپیوتر روبرو خواهند شد.

آینده شغلی افراد در رشته کامپیوتر با کسب تخصص در کنار تحصیل یک امر تضمین شده بوده و افراد می توانند به عنوان یک تکنسین فنی، مهندس شبکه، برنامه نویس و موارد دیگر در بازارکار مشغول به فعالیت شوند. از این جهت افراد زیادی علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند که در هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش اقدام به تحصیل خواهند کرد.

مشاوره رشته کامپیوتر در هنرستان

رشته کامپیوتر یکی از رشته های مورد علاقه دانش آموزان پایه نهم بوده که با کسب معدل و شرایط لازم در این رشته که از می باشد، ثبت نام نموده و ادامه تحصیل خواهند داد. روبرویی هنرجو با مسائل پیچیده، نیاز به یادگیری فعال، قدرت تحلیل سیستم و موارد دیگر سبب شده تا افراد مستعد به این رشته روی آورند. در جهت مشاوره رشته کامپیوتر در هنرستان می توان گفت که این رشته آینده شغلی روشنی داشته و نیاز همه مشاغل به علم کامپیوتر مشهود است.

بسیاری از افراد علاقه مند به این بوده که با کسب تخصص از جمله برنامه نویسی، شبکه، توسعه نرم افزار و موارد دیگر وارد بازار کار شده و به درآمد و جایگاه مناسب شغلی دست یابند. در کنار یادگیری فن و تخصص در این زمینه، تحصیل در رشته کامپیوتر هنرستان به هنرجویان کمک کرده و راه درست را به آن ها نشان خواهد داد.

عنوان جذاب شغلی مهندس کامپیوتر، مهندس نرم افزار و موارد دیگر سبب شده تا افراد مشتاق به یادگیری علم کامپیوتر و تحصیل در رشته کامپیوتر باشند. روند تحصیل دانش آموز در مقطع هنرستان به مدت 3 سال بوده و این رشته برای افرادی که علاقه به دروس تئوری نداشته یک گزینه مناسب خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به رشته کامپیوتر در هنرستان عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال درباره لیست دروس کامپیوتر در هنرستان می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید.