برترین های کسب و کاربین الملل

با برترین جاذبه های دیدنی هند آشنا شوید

با جاذبه های گردشگری كشور هند آشنا شوید

کشور هند که عمیقاً سنتی و درعین‌حال به شکل بی پایانی زیبا است، یکی از مقاصدی است که بدون شک در فهرست هر گردشگری قرار می‌گیرد. رفتن به آگرا برای دیدن  شکوه بی‌نظیر تاج‌محل و یا گردش در کاخ‌های سلطنتی سراسر راجستان از رؤیاهایی بی‌نظیری است که مسافران آن را در ذهن خود می‌پرورانند. شهرهای بزرگی مانند دهلی‌نو، بمبئی و کلکته هرکدام ویژگی‌های متمایز تفریحات هند خود را دارند و خسته شدن از ویژگی‌های گردشگری مانند خیابان‌های رنگارنگ، بازارها و معابد در کنار مکان های دیدنی مراکز شهر غیرممکن است. سخت‌ترین بخش سفر به هند برای گردشگران این است که اول از همه از کجا بازدید کنند.برای اطلاع از دریافت ویزای هند و ویزای توریستی هند لطفا کلیک کنید.

اخذ ویزای هند در تهران | انواع ویزای هند | توقف ویزای هند

آگرا

اگر تنها یک نماد معروف برای معرفی کشور هند وجود داشته باشد، آن نماد تاج‌محل است. این بنای باشکوه تاریخی یکی از دلایل جذب‌ هرساله گردشگران به آگرا است تا در هر طلوع خورشید از خواب بیدار شوند و درخشش این میراث باستانی را زیر طلوع آفتاب مشاهده کنند. اما آگرا به دلایل بیشتری یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های هند و در صدر این فهرست قرار دارد.

این شهر در لوتار پرادش مملو از بناهای تاریخی شگفت‌انگیز مغول و همانند مقبره ایتماد الدوله و مقبره اکبر می‌باشد که از بالابه‌پایین با طرح‌های مرمری کنده‌کاری شده است. به‌علاوه، گردشگران می‌توانند قلعه آگرا که به‌عنوان یکی دیگر از میراث‌های یونسکو شناخته می‌شود را ببینند. آگرا با وجود شگفتی‌های بسیار شهری است که به گردشگران پبیشنهاد می‌شود.

دهلی نو

با وجود شلوغی و هرج‌ومرج، دهلی‌نو مکان‌های دوست‌داشتنی بسیاری را به گردشگران پیشنهاد می‌دهد. پایتخت رنگارنگ هند یک میراث ارزشمند از پیوند ارزش‌های کهن و مدرنیته است و دهلی قدیم نیز، دارای برخی از ارزشمندترین جاذبه‌های کشور از جمله مسجد جاما، قلعه سرخ و گذرگاه خرید چانی چوک است.

با وجود این مکان‌های گردشگری، مسافران همچنان می‌توانند جاذبه‌های فرهنگی معنوی  بیشتری را کشف کنند. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دهلی‌نو می‌توان به معبد نیلوفر آبی، دروازه هند، مقبره همایون، قطب منار، بلندترین مناره هند نام برد که در کنار آن می‌توانید از سبک معماری چایخانه‌ها، غرفه‌ها و رستوران‌های سطح بالا لذت ببرید.

مومبایی

آیا دوست دارید از بخش چندملیتی هند بازدید کنید؟ پس به شهر ساحلی پرانرژی، خانه کارآفرینان فوق‌العاده ثروتمند و معروف‌ترین بازیگران بالیوود بمبئی خوش آمدید. ویژگی جالب این شهر تجملی، دور نبودن هتل‌های پنج‌ستاره و رستوران‌های معروف از گردشگران است. حتی اگر این فعالیت‌ها خارج از بودجه شما باشند، سفر دریایی در Marine Drive باعث می‌شود تا وقتی نگاهی به ساحل دیدنی و ساختمان‌های پرزرق‌وبرق آرت دکو می‌اندازید حس خاصی داشته باشید.

شما همچنین می‌توانید بخش محلی که نقطه اصیل‌تر بمبی است را در بازار دزدان یا ایستگاه راه‌آهن چرچگیت ببینید. جایی که هرروزه صدها هزار ناهار خانگی برای تحویل به کارکنان اداری شهر بسته‌بندی می‌شود. به یاد داشته باشید که بمبئی غنی از مکان‌های دیدنی است و حداقل یک روز را به بازدید از پارک ملی یانکی گاندی و کاوش در حکاکی‌های ۲۰۰۰ساله غار کان هری اختصاص دهید.

راجستان

راجستان که به سرزمین پادشاهان نیز معروف است، پر از بقایای پادشاهان و ملکه‌های قرون گذشته است. این ایالت غربی در میان کاخ‌های پرزرق‌وبرق، دژهای باشکوه و جشنواره‌های هیجان‌انگیز شایسته قرارگرفتن در فهرست سفر شما است. جیپور که بخشی از گوشه‌ای از مثلث طلایی توریستی هند است، شامل آگرا و دهلی‌نو می‌شود. یکی از این مکان‌های گردشگری راجستان است که به پاریس هند نیز شهرت دارد و به‌خاطر ساختمان‌های صورتی، کاخ‌های مجلل و جواهرفروشی‌های فراوانش مشهور است.

شهر آبی جودپور، تجربه‌ای به همان اندازه فراموش‌نشدنی را در قلعه مهرانگر و در بالای تپه به گردشگران ارائه می‌دهد. اودایپور، جایی که خانواده‌های سلطنتی در آن زندگی می‌کنند با خیابان‌های گل‌کاری شده و مجموعه کاخ شهر خارق‌العاده‌اش زیبایی چشمگیری دارد. جایسالمر نیز با ساختارهای ماسه سنگ زردرنگ و عمارت‌های تاریخی، شبیه افسانه‌های عربی  است که از این داستان‌ها جان گرفته و منظره این منطقه به‌گونه‌ای است که در هر کجای آن باشید اسیر زیبایی‌اش خواهید شد.

ریشیکش

ریشیکش از اواخر دهه ۱۹۶۰ و زمانی که بیلتز زندگی خود را در Maharishi Mahesh Yogi’s ashram صرف می‌کردند، موردتوجه مسافران قرار گرفته و اکنون این مکان متروکه به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است.

این شهر که  در دامنه هیمالیا و در سواحل رودخانه مقدس گنگ واقع شده به‌عنوان مرکزی برای یوگا و اعمال زیارتی در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید در این مراسم‌های زیارتی شرکت کنید و یا فقط از صدای ناقوس معابد و گشت و گذار در دو پل معلق ریشکش لذت ببرید که اغلب اوقات توسط خانواده‌های محافظ میمون‌ها نگهداری می‌شود و باید فاصله خود را با آنها حفظ کنید.

واراناسی

واراناسی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که به طور مداوم توسط مردم به‌عنوان یک مکان مسکونی انتخاب شده و مقدس‌ترین مکان هند است. فعالیت‌های معنوی در امتداد رودخانه مقدس گنگ انجام می‌شود، جایی که زائران غسل می‌کنند و عزاداران بستگان خود را در معرض دید عابران می‌سوزانند.

از سویی دیگر، گردشگران علایق معنوی خود را با قایق‌سواری در زمان طلوع خورشید، رهاسازی گل در آب به‌عنوان برکات و تماشای مراسم سرود می‌یابند. به‌غیراز مناطق آبی این شهر، خیابان‌های واراناسی همانند شهرهای قدیمی پر پیچ‌وخم هستند. افسانه‌های کهن حاکی از آن هستند که هنوز نقشه دقیقی از بنارس در دسترس نیست و زمانی که شهر هزارتویی را در ذهن خود تصور می‌کنید، این صفت را باور خواهید کرد.

آمریتسار

آمریت سار یا جواهر پنجاب، ادعای شهرت خود را با معبد طلایی شگفت‌انگیز ثابت کرده و یکی از مقدس‌ترین مکان‌های جهان است. سازه‌های طلاکاری شده  متعلق به سیک ها، مناظر قابل‌توجهی است که در آفتاب و در حوض بزرگی که اطراف آن را احاطه کرده می‌درخشند. این جاذبه جهانی همچنین دارای بزرگ‌ترین آشپزخانه اجتماعی است که روزانه به ۱۰۰۰۰۰ نفر و از جمله گردشگران عدس پلو و کاری می‌دهد.

اگر در آمریت سار حضور دارید، برای بعدازظهر  خود برنامه‌ریزی کنید و برای مراسم مخصوص رژه نظامی به مرز پاکستان بروید. سربازان هند و پاکستان در هنگام غروب و در یک مراسم خارق‌العاده مرزهای دو کشور را باز خواهند کرد و دراین‌بین موسیقی بالیوودی به همراه شادی مردم در این مکان دیدنی است.

گوآ

هند تنها مملو از شهرهای بزرگ و مکان‌های مقدس نیست. بلکه سواحل فوق‌العاده‌ای نیز در جنوب گوآ قرار دارد. شن‌های طلایی این سواحل در امتداد دریای عرب شرایط را برای هر توریستی فراهم می‌کند. چه علاقه‌مند به معاشرت با ماجراجوها در کلبه‌های ساحلی باشید یا قصد استراحت در هتل‌های پنج‌ستاره را داشته باشید، گوآ تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. یکی دیگر از بخش‌های منحصربه‌فرد گوآ ترکیبی از فرهنگ هندی و پرتغالی است و گردشگران می‌توانند این شگفتی را در سراسر سفر خود از معماری باروک و کلیساها گرفته تا کاری‌های تند ویندالو و غذاهای دریایی آن حس کنند.

کرالا

زمانی که به جنوب گوآ نزدیک می‌شوید، کم‌کم سواحل این شهر را با آب‌های آرام کرالا عوض خواهید کرد. سوارشدن قایق خانه سنتی در آلپی و همچنین آلاپوزا و شناور شدن در میان تالاب‌ها و رودخانه‌های حاشیه نخل در یک مسافرت یک‌روزه و یا ماجراجویی شبانه، از جاذبه‌ها و دلخوشی‌های گردشگران برای سفر به این منطقه هستند که با خوردن غذاهای هندی تازه که روی قایق پخته می‌شوند این لذت دوچندان خواهد شد.

کرالا همانند حسی تازه و جدا از شهرهای شلوغ و پر هرج‌ومرجی مانند دهلی‌نو و جیپور در شمال است. سفر به این شهر یک فرصت استثنایی برای افرادی است كه مدت‌زمان زیادی را در شهرهای صنعتی و شلوغ می‌گذرانند و با این کار تمدد اعصاب می‌کنند.

غارهای اجانتا و الورا

سفر در زمان هنوز هم به‌عنوان یک موضوع خیالی مطرح می‌شود، ولی گردشگران می‌توانند با بازدید از غارهای اجونتا و الورا  در ماهاراشترا  به این موضوع نگاهی هوشمندانه بیندازند. هر دو این غارها که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند حکاکی‌های از ۱۵۰۰ سال پیش دارند. غارهای آجانتا از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری هستند که حدود ۳۰ مقبره بودایی در ۲ قرن قبل از میلاد مسیح در آن شکل‌گرفته اند.

در  حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب غرب، غارهای الورا شامل ۶ کنده‌کاری بودایی جین و هندو هستند که معروف‌ترین آنها معبد کایلاسا در غار ۱۶، یک ساختار عظیم‌الجثه با مجسمه‌های فیل در اندازه واقعی است که به لرد شیوا اختصاص‌داده‌شده و کنده‌کاری‌های شگفت‌انگیز آن گردشگران را متحیر می‌کند.

دارجلینگ

مناظر زیبای دارجلینگ دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از گردشگران به دنبالش هستند و با ایستگاه‌های تپه‌ای در بنگال غربی، مزارع سرسبز چای سبز، قله‌های پوشیده شده از برف، سومین کوه مرتفع جهان به نام Khangchendzonga و صومعه‌های بودایی آرام محبوب است. این منطقه برای سفرهای کوهستانی یا دوچرخه‌سواری نیز پیشنهاد می‌شود.

یکی از محبوب‌ترین کارهایی که می‌توانید در دارجلینگ انجام دهید، سوارشدن قطار در راه‌آهن هیمالیا دارجلینگ است. قطار عتیقه  ۱۴۰ساله  این منطقه که با لوکوموتیو بخار کار می‌کند، گردشگران را به دو ساعت سواری سرگرم‌کننده  از دارجلینگ به غوم دعوت می‌کند. سفری که به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین سفرهای قطار در جهان به‌حساب می‌آید.

کلکته

سومین شهر بزرگ هند یا کلکته، شاهکار روبه‌زوال هند در دوران هند سابق و مملو از معماری دوران استعمار است. بهترین فعالیت‌های گردشگران در کلکته شامل بازدید از بنای یادبود ویکتوریا که بنایی با مرمر سفید و ده‌ها گالری ساخته شده است. اما این شهر به همان اندازه که جاذبه‌های دینی بسیاری دارد به احساسات نیز پرداخته و شهری است که احساسات شما در آن با سختی و آسانی‌های زندگی تغییر می‌کند و بهتر است تا خود را برای تجربه نزدیک‌تر با این زندگی آماده کنید.

احمدآباد

بزرگ‌ترین شهر در گجرات که احمدآباد نام دارد، شهری شلوغ و تاریخی است که در سال ۲۰۱۷ به دلیل معماری غنی، دیوارها، دروازه‌ها و معابد مهم هندو به‌عنوان شهری در هند شناخته شده که جایزه میراث یونسکو را دریافت کرده است.

در سواحل غربی رودخانه سابارماتی، گردشگران می‌توانند در اطراف سابارماتی آشرام و مقر گاندی از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۳۰ به گشت و گذار بپردازند. موزه این مکان دیدنی عینک و دیگر لوازم گاندی را به نمایش می‌گذارد و دررابطه‌با زندگی و تأثیر او بر کشور هند صحبت می‌کنند. غذاهای خیابانی هندی یکی دیگر از میراث‌های ارزشمند این کشور هستند که با جذب گردشگران، قدرت صنعت تغذیه خود را به رخ می‌کشند.

شیملا

هنگامی‌که که دمای هوا در دهلی‌نو و سایر شهرهای شمال هند افزایش می‌یابد، گردشگران و مردم محلی به طور یکسان به آب‌وهوای خنک‌تر در ایستگاه‌های در ارتفاعات بالاتر سفر می‌کنند که محبوب‌ترین آنها شیملا است. جو این شهر به دلیل نبود ترافیک و ممنوعیت تردد به‌اندازه جاذبه‌های دیدنی حومه شهر لذت‌بخش است.

ه‍وای ابری و دامنه‌های جنگلی یک راه فوق‌العاده برای فرار از گرما و همچنین مکانی آرام برای گذراندن آخر هفته و یا زمان موردنظر شما است. هنگامی‌که در شیملا هستید، حتماً قطار  کالکا شیملا که یک میراث جهانی یونسکو است را  رزرو کنید. این قطار که مسیر ۹۶ کیلومتری را طی می‌کند، بیش از یک قرن است که راه‌اندازی شده و به دلیل گذر از مناطق خیره‌کننده و تجربه‌های قدیمی خود مشهور است.

میسور

درحالی‌که تمامی بخش‌های هند از لحاظ فرهنگی متفاوت هستند، ولی جنوب هند به‌اندازه شمال محصورکننده است و  این ادعا با بازدید از میسور اثبات می‌شود. سومین شهر بزرگ در کارناتاکا که به‌عنوان پایتخت فرهنگی این ایالت نیز شناخته می‌شود به‌خاطر کیفیت بالای ابریشم، سنت نقاشی میسور، معابد هندوهای فعال در زمینه هیپنوتیزم و کنده‌کاری مجسمه خدایان مشهور است.

بیشتر گردشگران برای دیدن کاخ‌های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو به میسور سفر می‌کنند. این جاذبه‌ها شامل: تزئینات آینه‌ای بی‌پایان، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی، درهای چوبی حکاکی شده و کف‌های موزاییکي که شبیه بخش داخلی کالیدوسکوپ است نام برد.

از این کاخ به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های کشور در زمینه طراحی هندو در تاریخ سانسکریت یاد شده و گردشگران می‌توانند برای لذت بردن از نمای کاخ، شب‌ها از  این جاذبه گردشگری بازدید کنند که با هزاران چراغ چشمک‌زن روشن شده است.

لاداخ

لاداخ در میان صخره‌های دندانه‌دار رشته‌کوه‌های قراقورام و زانسکار قرار گرفته و به مسافران اجازه می‌دهد تا در صحرای کوهستانی شگفت‌انگیز غوطه‌ور شوند و با رانندگی در مسیرهای پر پیچ‌وخم از مناظر طبیعی و باورنکردنی مانند: دره‌ها، رودخانه‌ها و قله‌های پوشیده شده از برف لذت ببرند.

مرکز لاداخ همچنین در  ارتفاع ۳۵۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد، بنابراین قبل از شروع هرگونه فعالیت سنگین، باید حداقل چند روز را صرف‌ها عادت به ارتفاع کنید. با توجه به مسیرهای صعب‌العبور  و دورافتاده بودن آن، لاداخ تا سال ۱۹۷۴ در زمینه گردشگری فعالیت نکرد و توانست هویت فرهنگی خود را حفظ کند. صومعه‌ها و معابد بودایی در اطراف شهر قدیمی و پرچم‌های رنگارنگ بی‌شماری که در باد به اهتزاز درمی‌آیند نیز، از زیبایی‌های این منطقه هستند.

بنای یادبود صلح جهانی Shanti stupa و کاخ نه طبقه Leh که قدمت آن به قرن هفدهم برمی‌گردد را از دست ندهید. شما همچنین می‌توانید کالاهای وارداتی کمی را در این جامعه سنتی مشاهده کنید که میزان خودکفایی و شیوه زندگی پایدار مردمان این شهر را نشان می‌دهد.

مانالي

در کشوری همانند هند که آب‌وهوایی بسیار گرم لذت گردشگری و ماجراجویی را از بین می‌برد، ایستگاه‌ها و شهرهای واقع شده در ارتفاعات  باعث آرامش همگان می‌شود. مانالی یکی از محبوب‌ترین و تفریحی‌ترین گزینه‌های پیش روی گردشگران داخلی و خارجی است که در ارتفاعات بالا و در هیمالیا واقع شده و پر از کافه‌ها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها و مکان‌های تفریحی مطبوع است.

اگر از اتمام فعالیت‌های ورزش در طبیعت و فضای باز  لذت می‌برید، پیاده‌روی در دره پارواتی، کوهنوردی در کوه‌های پیرپنجال و قایقرانی در آب‌های سفید رودخانه، از مواردی هستند که می‌توانند لذت سفر شما را بیشتر کنند.

كوداگو

با نگاهی به منظره زمردی کوداگو و ابری از مه که این منطقه را پوشانده، خواهید فهمید که چرا لقب اسکاتلند هند به کوداگو نسبت‌داده‌شده است. این ناحیه ثروتمندنشین که قبلاً کورگ نامیده می‌شد، مزارع قهوه و ادویه است و بازدید این مزارع نحوه رشد و تولید غذاها را به گردشگران آموزش می‌دهد. آب‌وهوای خنک و مناظر سرسبز این منطقه فرصتی فوق‌العاده برای پیاده‌روی و بازدید از پرندگان است.

از د‌یگر مکان‌های دیدنی در کوداگو می‌توان به آبشارهای دیدنی ۲۱ متری، شنیدن سرودهای راهبان جوان در معبد طلایی معروف صومعه Namodrolling، بازدید از قلعه ماپیکری در قرن هفدهم و تماشای حمام کردن فیل‌ها در اردوگاه اشاره کرد.

جزاير آندامان

اگر به دنبال تعطیلات ساحلی در کشور هند هستید، جزایر آندامان بهترین گزینه پیش روی شما است. سواحل ماسه‌ای سفید با نخل‌های نارگیل، غروب‌های زیبا، آب‌های فیروزه‌ای دریای آندامان و مناظر جنگلی متراکم پذیرای شما هستند. موقعیت بسیار دور این سواحل و نزدیک‌تر به اندونزی چالش‌های به‌خصوصی را برای گردشگران ایجاد می‌کند و قایق‌سواری و پروازهای داخلی از چنای، بمبئی و دهلی‌نو از راه‌های دسترسی به این جزاير هستند.

شانس دیدن پرنده‌های کمیاب و صخره‌های مرجانی، یکی از اقداماتی است که با سفر به دیگر سواحل به دست می‌آید. گشت‌وگذار در  ویرانه‌های بریتانیا نیز از موارد خاصی هستند که به علاقه‌مندان فرهنگ و تاریخ پیشنهاد می‌شوند.

مک لواود

آیا می‌دانستید که در سفر به هند می‌توانید از خانه دالاي لاما و پایگاه معنوی در مجتمع Tsuglagkhang دیدن کنید؟ در بیشتر اوقات و بخصوص بعدازظهرها راهبانی را می‌بینید که با شور و شوق در حیاط مرکزی به بحث و تبادل اطلاعات می‌پردازندو در همان اطراف زائرانی را می‌بینید که همراه با آموزه‌های دینی داوای لاما به عبادت مشغولند.

همچنین یک موزه کوچک در این محل وجود دارد که از طریق نمایشگاه‌های عکس متحرک و ویدئو درک عمیق‌تری از مبارزات تبتی‌ها با چینی‌ها را روایت می‌کند.

مجموعه Tsuglagkhang یکی از جاذبه‌های دیدنی این مکان است که به‌تنهایی ارزش دیدن را دارد، ولی می‌توانید از دیگر مکان‌های دارمسالا دیدن کنید. صنعتگران ه‍نرهای زیبایي مانند منبت، نقاشی تانگکا را در مؤسسه نوربولیگکا آموزش می‌دهند و تمرین می‌کنند. شما همچنین می‌توانید برای تماشای منظره و رشته‌کوه‌های قدرتمند Dhauladher مسیر ۹ کیلومتری را به سمت تپه Triund ترک کنید و در مسیر خود به سمت آبشارهای باگسو، از استخرهای مقدس باستانی که بر اساس افسانه‌ها از آب‌های شفابخش پر شده است دیدن کنید.