راهنمای خرید صندلی پلاستیکی برای اماکن ورزشی

بررسی و معرفی انواع صندلی استادیومی در سال 1401

استادیوم‌ها محل تفریح و مسابقات هیجان انگیز هستند و همیشه جزء شلوغ‌ترین و پرانرژی ‌ترین اماکن در جامعه از گذشته تا کنون بوده‌اند. از هزاران سال پیش استادیوم‌ها محل تجمع مردم برای افزایش آدرنالین و شادی بوده و تا کنون نیز به این‌کار مشغول هستند. یکی از مهم‌ترین تجهیزات استادیوم‌ها سکو‌های تماشاگران است. استادیوم‌ها بدون تماشاگران پر شور معنایی ندارند. همواره از مهم‌ترین وسایل تجهیز سکو‌های استادیوم‌ برای مردم صندلی‌های استادیومی هستند. این صندلی‌ها در انواع و اقسام گوناگون راحتی تماشاچیان را در حین تماشای مسابقات فراهم می‌آورند. در این مقاله به بررسی تخصصی و معرفی انواع صندلی‌ استادیومی و نکات مهم در خرید آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی انواع صندلی استادیومی

صندلی‌ استادیومی انواع و اقسام گوناگونی دارند. امروزه استادیوم‌ها مطابق با ویژگی تماشاگران، شرایط آب و هوایی و تجهیزات دیگر استادیوم؛ صندلی‌های سکو‌ها را در انواع مختلف تجهیز می‌کنند. در ادامه به پراستفاده‌ترین صندلی‌های استادیومی می‌پردازیم.

صندلی‌ های ساده و بدون پشتی

در معرفی انواع صندلی استادیومی باید به یکی از جالب‌ترین‌ها یعنی صندلی‌های پلاستیکی بدون پشتی، اشاره کنیم. این صندلی، به‌عنوان ساده‌ و اقتصادی‌ترین صندلی‌های استادیومی شناخته شده‌اند. این صندلی‌ها برخلاف سادگی از ارگونومی بهینه‌سازی شده‌ای برای راحتی تماشاگران برخوردار هستند. معمولا صندلی استادیومی ساده و بدون پشتی در قسمت نشیمن‌گاه دارای انحنا و ارگونومی خاصی است که تماشاگرا در مسابقات طولانی مانند والیبال، فوتبال و تنیس از راحتی بیشتری در حین نشستن برخوردار باشند. این صندلی‌ها در رنگ‌بندی‌های گوناگون در بازار وجود دارند.

صندلی‌ های پلاستیکی پشتی دار

صندلی استادیومی پلاستیکی پشتی‌دار، یکی از پر استفاده‌ترین صندلی‌های استادیومی در ایران هستند. این صندلی‌ها با توجه به داشتن تکیه‌گاه برای تماشگران راحتی بیشتری نسبت به صندلی‌های بدون پشتی به ارمغان می‌آورند. همچنین علاوه بر آن، این صندلی‌ها از نظر استحکام و کیفیت ساخت جزء صندلی‌های مرغوب و با دوام در میان صندلی‌های استادیومی پلاستیکی است.

 صندلی‌ های تاشو

صندلی‌ استادیومی تاشو نسبت به دو مورد بالا از خلاقیت و کارایی بیشتری برخوردار هستند. شاید در گذشته مشابه این صندلی‌ها را در سالن‌های تئاتر و سینما دیده باشید. این صندلی‌ها یکی از راحت‌ترین صندلی‌های استادیومی هستند. یکی از مهم‌ترین فواید این صندلی‌ها خاصیت تا شوندگی آن‌ها است که در طول مسابقات امکان جابجایی تماشاگران را بهتر فراهم می‌کنند. همچنین از نظر راحتی در سطح بالا‌تری نسبت به صندلی‌های ساده و پشتی دار هستند.

صندلی‌ های VIP

صندلی استادیومی VIP جزء راحت‌ترین صندلی‌های مورد استفاده در استادیوم‌های روز دنیا هستند. معمولا این صندلی‌ها از پشتی‌ها بلند و مواد اولیه با دوام تشکیل شده‌اند. نشیمن‌گاه و پشتی این صندلی‌ها به ابر‌های نرم و چرم‌های عموما صنعتی و فوم‌ها مجهز هستند که راحتی بیشتری برای تماشاچیان به ارمغان می‌آورند. همچنین در موارد پیشرفته‌تر، این صندلی‌ها حاوی امکاناتی مانند مانیتور، جای لیوانی و شارژر اختصاصی هستند. البته این صندلی‌ها فقط در جایگاه‌های سر پوشیده و یا CIP قابلیت استفاده دارند. استفاده از این صندلی‌ها در استادیوم‌های فضای باز و سرباز به دلیل افزایش استهلاک آن‌ها مناسب نیست.

مهم‌ ترین ویژگی‌ های صندلی استادیومی مرغوب و با کیفیت

همواره صندلی‌های استادیومی جزء مهم‌ترین سرمایه استادیوم‌ها هستند. هرچه این صندلی‌ها از کیفیت بیشتری برخوردار باشند، تماشاگران در هنگام استفاده راحتی بیشتری خواهند داشت. همچنین یکی از زیبایی‌های استادیوم‌های ورزشی به صندلی‌های آن وابسته است. با انتخاب بهترین صندلی‌ استادیومی، می‌توانید زیبایی استادیوم خود را بیش از پیش کنید.

مقاومت در برابر آب و هوا

بیشتر استادیوم‌های ورزشی در هوای آزاد هستند و دائما با شرایط جوّی مانند آفتاب‌های سوزان، طوفان، باران‌های اسیدی و برف و یخ زدگی در ارتباط هستند. یکی از بیشترین ارتباط تجهیزات استادیوم با این گونه شرایط آب و هوایی، صندلی‌های استادیوم‌ هستند. همواره یک صندلی استادیومی زمانی مرغوب است که در مقابل آُفتاب مقاوم باشد و با گذشت زمان تغییر فرم ندهد. همچنین این صندلی‌ها باید در مقابل باران‌های اسیدی و خورنده خاصیت مقاومی داشته باشند تا با گذشت زمان سطح صندلی‌ها زبر و مات نشود. از دیگر مقاومت‌های مهم این صندلی‌ها، مقاومت تجهیزات نصب و ثانویه در مقابل یخ زدگی است.

مقاوم درمقابل فشار

اوج هیجان در مسابقات ورزشی زمانی است که تماشاچیان با انرژی فراوان بالا و پایین می‌پرند و تیم خود را تشویق می‌کنند. همیشه بیشترین فشار ناشی از هیجان تماشاگران به صندلی ورزشگاه وارد خواهد شد. یک صندلی استادیومی باید مقاومت بالایی در مقابل فشار و ضربات هیجان تماشاچیان داشته باشد. همچنین یک صندلی استادیومی استاندارد‌ باید  ظرفیت تحمل وزنی بالا داشته باشد تا تماشاگران سنگین وزن و یا ادوات تشویق مانند تبل را بتواند تحمل کند.

تمیز شدن سریع

یکی از ویژگی‌های مهم صندلی استادیومی مرغوب، داشتن خاصیت تمیز شوندگی بالای آن است. معمولا  سطح یک صندلی ورزشگاه مرغوب، لایه‌ای صیقلی و براق وجود دارد  که پس از شست و شوی این صندلی‌ها به دلیل خاصیت جلا پذیری بالا، مثل روز اول براق و پاکیزه خواهند شد. برخی صندلی‌های نا‌مرغوب پس از چند سال به صورت چرک‌‌مرده و کثیف باقی می‌مانند. همواره ویژگی تمیزشوندگی صندلی‌های جزء پارامتر‌های مهم در خرید این تجهیزات است.

ثبات رنگی

صندلی‌های استادیومی در طیف‌های رنگی گوناگونی در بازار موجود هستند. تیم‌ها معمولا رنگ‌های صندلی استادیومی را مطابق با رنگ پیراهن و پرچم خود انتخاب می‌کنند. ثبات رنگی صندلی‌ها مخصوص در انواع رنگی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک صندلی مرغوب ورزشگاهی است. یک صندلی استاندارد در مقابل نور سوزان خورشید و باران‌های اسیدی دچار رنگ باختگی و کدر شدن نخواهد شد.

نکات مهم‌ در خرید صندلی استادیومی

 پیش از خرید صندلی‌ استادیومی لازم است به نکات مهمی مانند انتخاب نوع و جنس صندلی، شیوه نصب، خدمات شرکت ارائه دهنده محصول، بودجه بندی سکو‌ها و طراحی صندلی‌ها توجه ویژه داشته باشید. توجه به این نکات می‌تواند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات پیش از خرید این صندلی‌ها می‌پردازیم.

برنامه ریزی سکو‌ها برای چیدمان

یکی از مهم‌ترین نکات پیش از خرید صندلی استادیومی، طرح‌ریزی و بودجه بندی سکو‌ها برای استفاده از صندلی‌ها استادیوم است. این برنامه ریزی به شما کمک می‌کند که از بیشترین ظرفیت‌ استادیوم برای صندلی‌گذاری استفاده کنید. همچنین نکاتی مانند رفت و آمدن تماشاگران در سکو‌ها، بلوک‌بندی و ایجاد راهرو در سکو‌ها برای ورود و خروج تماشاچیان از مهم‌ترین نکات پیش از خرید صندلی‌های استادیومی است. رعایت استاندارد‌های کنفدراسیون‌های ورزشی مانند فوتبال، والیبال و … از این دست الزامات در تعبیه راهبرو‌ها و بودجه بندی سکو‌ها است. در بودجه بندی صندلی‌های استادیومی می‌توانید در برخی از نقاط از صندلی‌های ساده و در برخی نقاط نیز از صندلی‌های پشتی‌دار و حتی VIP استفاده کنید.

انتخاب گرادیان رنگی متنوع

همواره توصیه شده است که در انتخاب رنگ صندلی‌ استادیومی به گرادیان رنگی و طراحی رنگ‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. استفاده از چند رنگ و طراحی صندلی‌ها می‌تواند زیبایی ورزشگاه شما را تا حد بسیار زیادی ارتقاء ببخشد. معمولا طراحی‌های صندلی استادیومی شامل ساخت نام ورزشگاه یا تیم با استفاده از رنگ‌بندی صندلی‌ها است. هرچه طرح‌های استفاده شده از گرادیان رنگی غنی‌تری داشته باشد زیبایی استادیوم به مراتب چشم نواز‌تر خواهد شد.

نصب آسان و سریع

بدون شک از مهم‌ترین نکات پیش از خرید صندلی استادیومی، بررسی شیوه نصب و سهولت جاگذاری آن‌ها است. صندلی‌های ورزشگاهی استاندارد از نصب سریعی برخوردار هستند. همچنین نوع نصب این صندلی‌ها باید به گونه‌ای باشد که به صورت بسیار محکم به سکو متصل شده باشند. معمولا شرکت‌های فروشنده صندلی‌های استادیومی خدمات نصب و تجهیز این صندلی‌ها را نیز انجام می‌دهند.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش همیشه جزء مهم‌ترین ویژگی محصولات دوامی و تجهیزات است. همواره محصولاتی برای خرید ارزشمند و اقتصادی هستند که دارای پشتیبانی شرکتی و خدمات پس از فروش باشند. صندلی‌های استادیومی با توجه به اینکه در طول مدت زمان ممکن است نیاز به تجهیز، تعویض موردی یا ترمیم را داشته باشند، همیشه باید از پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبی برخوردار باشند؛ تا قطعات احیانا آسیب دیده دقیقا مطابق با همان نوع صندلی جایگزین شود.

خروج از نسخه موبایل