جذب فالوور ایرانی سخت است یا نه ؟

قبل از خرید فالوور اینستاگرام این مقاله را بخوانید | جلوگیری از کلاهبرداری

حدودا 2- 3 سال پیش بود که برای آخرین بار، پروژه مدیریت پیج اینستاگرام یک کسب و کار را قبول کردم. طبق تجربه‌ای که آن سال‌ها داشتم، مثل بقیه همکارهای خودم، برای اینکه بتوانم اعتبار پیج اینستاگرام مورد نظر را در ذهن مخاطب بالا ببرم، به عنوان اولین قدم اقدام به خرید فالوور فیک برای آن کردم. در ادامه هم به کمک محتوا و دیگر اصول فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، توانستم مخاطبان واقعی زیادی به پیج جذب کرده، درآمد آن را بالا برده و به صاحب کسب و کار تحویلش بدهم.

بعد از آن دیگر در دنیای شبکه‌های اجتماعی فعالیت نکردم و تمرکزم روی تولید محتوا سایت‌ بود تا اینکه چند ماه پیش مجبور شدم دوباره برای پیج خودم وارد این دنیا شوم. خب اول فکر کردم کار سختی نیست و با توجه به رزومه قبلی که در اینستاگرام دارم، می‌توانم به راحتی پیج اینستاگرام خودم را هم به موفقیت برسانم. اما طبق عادت همیشگی قبل از شروع، سری به وب سایت‌های خارجی زدم و مقالاتی راجع آموزش اینستاگرام، خرید فالوور ایرانی و طرز کار آن خواندم.

تازه آنجا بود که فهمیدم در همین مدت، الگوریتم‌های اینستاگرام به اندازه یک شبکه اجتماعی جدید فرق کرده‌اند. در واقع آن روز متوجه شدم دیگر دانش قبلی‌ام در این دنیا به درد نمی‌خورد و باید آن را به روز کنم و یکی از مهم‌ترین نکاتی هم که در همین ابتدای به روز کردن اطلاعاتم فهمیدم این بود: امروز خرید فالوور فیک اینستاگرام، به معنی قتل عام پیج است! یعنی چه؟ توضیح می‌دهم ولی ابتدا بگذارید به دوستان مبتدی بگویم اصلا فالوور فیک و فالوور اینستا چیست؟

فالوور فیک اینستا چیست؟

یک سری ابزارهای اینترنتی ربات‌مانند وجود دارند که کارشان ساخت اکانت شبکه‌های اجتماعی مختلف و مدیریت دائم آنهاست. مثلا برای اینستاگرام ابزاری به نام instadub وجود دارد که می‌تواند اطلاعات چندین هزار اکانت اینستاگرام را در خود نگهداری کرده و به مدیرش اجازه مدیریت یکجا همه آنها را بدهد.

این یعنی یک فرد به راحتی می‌تواند با یک سری ایمیل یا شماره تماس فیک و البته استفاده از این ابزار، صاحب چند ده هزار اکانت اینستاگرام شود. حالا زمانی که شما بخواهید فالوور فیک (Fake follower) بخرید، باید به سراغ یکی از افرادی بروید که صاحب تعداد زیادی از این اکانت‌هاست (یا یک رابط بین شما و این افراد) در ادامه فرد مذکور به کمک رباتش، با تمام اکانت‌های فیکی که در واقع متعلق به شخص حقیقی و خاصی نیستند، اکانت شما را دنبال می‌کند.

به این ترتیب تعداد دنبال کنندگان پیج اینستاگرام شما افزایش پیدا می‌کند. این دنبال کنندگان با نام فالوور فیک شناخته می‌شوند. خب تا اینجا شاید خیلی هم بد نباشد که تعداد دنبال کنندگان‌مان بالا برود، اما زمانی که ادامه مقاله را بخوانید به خوبی می‌فهمید چرا می‌گویم نباید اقدام به خرید فالوور فیک اینستاگرام کنید!

خرید فالوور اینستاگرام ارزان | پیج خودتان را نابود کنید!

در ادامه می‌خواهم تک‌تک دلایلی که به خاطرشان اقدام به نوشتن این مقاله کرده‌ام را به شما توضیح داده و بگویم چرا با خرید فالوور فیک، تمام بودجه مالی‌تان در اینستاگرام را به باد می‌دهید. به سراغ اولین دلیل برویم:

1_ فالوور فیک سودی ندارد!

متاسفانه خیلی از افرادی که به تازگی وارد دنیای شبکه‌های اجتماعی شده‌اند، به محض مشاهده تبلیغاتی با عنوان “خرید فالوور ارزان” یا “خرید فالوور ایرانی” فکر می‌کنند با پرداخت پول و جذب آنها به پیج‌شان، قرار است از فردا تعداد بسیار زیادی مشتری پیدا کرده و محصولات‌شان را بفروشند. اما خب همین ابتدا باید بار دیگر تاکید کنم که در اغلب مواقع صاحب همه این اکانت‌های اینستاگرام صرفا یک نفر است و مطمئنا این تعداد اکانت فیک قرار نیست حتی یک ریال سود و خرید برای شما به همراه داشته باشند. این اولین دلیلی است که به خاطر آن می‌گویم نباید فالوور فیک بخرید.

2_ فالوور فیک دیگر اعتمادساز نیست

یادتان هست ابتدای مقاله گفتم چند سال پیش برای راه اندازی یک پیج اینستاگرام، اقدام به خرید فالوور فیک می‌کردیم؟ خب راستش در آن سال‌ها چنین کاری کاملا رواج داشت. چرا؟ فلسفه این کار این بود که اصولا پیج‌های تازه راه اندازی شده به دلیل تعداد دنبال کننده پایین، توسط مخاطبان جدید دنبال نمی‌شدند. در این شرایط ما با خرید فالوور فیک سعی می‌کردیم نظر مخاطبان را در نگاه اول جلب کرده و آنها را به دنبال کردن صفحه وادار کنیم. به طور خلاصه هدف اصلی اعتمادسازی بود.

اما امروز شرایط فرق می‌کند. مخاطب امروز اینستاگرام آن مخاطب چند سال پیش نیست که حتی بلد نباشد با قابلیت‌های جدید این شبکه اجتماعی کار کند. مخاطب امروز آن کسی است که خودش برای جلب توجه مخاطبانش در اینستاگرام و جذب فالوور به دنبال راهکارهای مختلف گشته، با فالوور فیک آشنا شده، روش‌های تشخیص فالور فیک را یاد گرفته و به خوبی می‌تواند میان اینها تفاوت قائل شود. بنابراین امروز پیج اینستاگرامی که در ابتدای شروع چند هزار فالوور فیک می‌خرد، عملا خودش را در تله بی‌اعتمادی کاربران گیر انداخته و آنها را نسبت به خودش دل‌سرد می‌کند.

3_ فالوور فیک جلو رشد پیج را می‌گیرد!

راستش را بخواهید اصلی‌ترین دلیلی که به خاطر آن پیشنهاد می‌کنم از خرید فالوور فیک اینستاگرام صرف نظر کنید، دقیقا همین موضوع است. این که وجود این نوع فالوورها باعث جلوگیری از رشد پیج می‌شود. چطور؟ الان به شما توضیح می‌دهم: ببینید، پیج اینستاگرام شما به طور کلی از 4 روش قابل رشد است:

تبلیغات کردن،

جذب مخاطبان در سایت و دیگر رسانه‌ها و ارسال آنها به سمت پیج،

جذب مخاطب از هشتگ‌ها،

جذب مخاطب از طریق اکسپلور اینستاگرام.

خب 2 روش اول که روش‌های پولی و زمان‌بر هستند. اما دو روش بعدی همان چیزی است که بیشترین مخاطب را به شکل رایگان به سمت شما جذب می‌کنند. طبق الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، پست‌های شما در این شبکه اجتماعی در صورتی در هشتگ‌ها در مقابل دید مخاطبان قرار می‌گیرد و همینطور در اکسپلور (آیکون ذره بین) به کاربران جدید نشان داده می‌شود که اول توسط مخاطبان خودتان پسندیده شود. یعنی چه؟

تصور کنید پیج اینستاگرام شما 500 نفر فالوور دارد. حالا یک پست جدید منتشر می‌کنید و انتظار دارید این پست هم در هشتگ‌های مربوطه به خوبی نمایش داده شود و هم در اکسپلور برای‌تان مخاطب بیاورد. اما اینستاگرام برای اینکه مطمئن شود پست شما لایق چنین چیزهایی است، اول می‌بیند که 500 نفر مخاطب خودتان نسبت به آن چه رفتاری دارند؟

مثلا اگر از این 500 نفر، در همان 2 ساعت اول 20 درصد پست را لایک کرده و کامنت هم برایش بگذارند، اینستاگرام متوجه جذابیت پست شده و رتبه خوبی در هشتگ‌ها و اکسپلور هم به آن می‌دهد. اما اگر مخاطبان خودتان به آن توجهی کنند خبری هم از مخاطبان جدید نیست.

حالا این را تصور کنید که پیج شما دارای 5 هزار نفر مخاطب فیک است، همین حالا یک پست در آن منتشر می‌کنید و نهایتا 10 نفر از مخاطبان واقعی‌تان اقدام به لایک کردن آن می‌کنند. در این شرایط اینستاگرام اینطور برداشت می‌کند که پست شما محبوبیت نداشته و لیاقت بودن در صفحات هشتگ و همینطور اکسپلور را هم ندارد. به این ترتیب است که خرید فالوور فیک از پایه و بنا، فرآیند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما را خراب می‌کند. بنابراین به این دلیل هم که شده به هیچ عنوان به سراغش نروید.

4_ با فالور دروغین، پیج‌تان را از دست می‌دهید!

با اینکه خرید فالوور فیک این‌همه مشکل برای پیج اینستاگرام به وجود می‌آورد، هنوز خیلی از افراد بدون داشتن دانش کافی به دنبال آن هستند. اما به تازگی اینستاگرام کمی نسبت به این موضوع حساس‌تر شده. یعنی چه؟

ببینید، تا همین یک سال پیش می‌توانستید با هزینه‌ای در حدود 5 هزار تومان، حدود 1 هزار فالوور فیک بخرید. اما الان دست کم باید برای همان تعداد فالوور نزدیک به 30 تا 100 هزار تومان هزینه کنید! می‌دانید چرا؟

جدا از بحث افزایش قیمت دلار، به تازگی اینستاگرام سیاست‌هایی را در الگوریتم‌هایش اعمال کرده که به شدت با خرید فالوور فیک در تضاد است و این باعث افزایش قیمت این نوع دنبال کننده شده. در این قوانین جدید، ممکن است حتی اینستا، پیجی را که اقدام به خرید فالوور فیک کرده به طور کامل حذف کند! علاوه بر این گاهی که کمی می‌خواهد آسان‌تر گرفته و کمتر اذیت‌تان کند، ممکن است به جای حذف کردن پیج‌تان، به طور کامل شما را محدود کند.

در این شرایط تا مدت زیادی امکان گذاشتن پست جدید و استوری را از دست می‌د‌هید. در واقع اکانت شما در چنین زمانی “بن” (Ban) می‌شود. با توجه به این، بنابراین عملا امروز خرید فالوور اینستاگرام به معنی قمار کردن روی کل کسب و کارتان است!

5_ فالوور فیک ریزش دارد

حتی همان زمانی که اینستاگرام هنوز سیاست‌های وحشیانه‌اش را در برابر فالوورهای فیک و خرید آن اعمال نکرده بود، باز هم ما با این مشکل روبرو بودیم. چه مشکلی؟ مشکل ریزش فالوور فیک. زمانی که شما اقدام به خرید فالوور می‌کنید، در همان روزهای اول چیزی بین 10 درصد تا گاها 80 درصدشان اقدام به آنفالو کردن‌تان می‌کنند!

به این ترتیب علاوه بر اینکه پول پرداخت شده بابت خرید فالوور پیج را از دست می‌دهید، در اصل اعتماد و اعتبار پیج را هم کاهش خواهید داد. البته همیشه هم ریزش فالوورها زیر سر صاحبان آنها نیست! تا الان خود اینستاگرام بارها و در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به حذف اکانت‌های غیر فعال کرده. در این زمان به ناگهان تعداد چندین میلیون اکانت غیر فعال حذف می‌شود که خب مطمئنا فالورهای فیک پیج شما هم بین آنها هستند.

منبع: فالوور تاپ

خروج از نسخه موبایل