برترین های کسب و کارعمومی

هرآنچه لازم است از یک یدکش و خودرو بر بدانید

روزانه حدود یک میلیون وسیله نقلیه در جاده ها و خیابان های شهر تردد می کنند. افزایش روزافزون خودروها تردد شهروندان را آسان کرده است. اما گاهی اوقات این دستگاه که برای راحتی طراحی شده است باعث ایجاد مشکل می شود. در گذشته، اگر خودرویی مشکل داشت، تنها دو راه حل وجود داشت. یا باید مکانیک را به آنجا بفرستید و ماشین  را با قیمت گران تعمیر کند، یا باید کسی را پیدا کنید که از ابزارهایی مانند کابل استفاده کند. وسیله نقلیه خود را در نزدیکترین تعمیرگاه پارک کنید

با پیشرفت خودروها و نیاز به ابزارهای پیشرفته برای تعمیر آنها، روش اول تقریباً بی فایده شد و روش دوم به دلیل آسیب زیادی که به خودروی دو وارد شد ناپدید شد. به جای این دو روش، یک روش خوب و معقول معرفی شد، یعنی استفاده از سرویس «امداد  خودرو».

آموزش یدک کشی | چرا در یدک کشی استفاده از فلاشر ممنوع است | درامد نیسان یدک کش

شرکت امداد خودرو

شرکت امداد خودرو به لطف تجهیزات ویژه و خودروهای پرظرفیت می تواند در صورت خرابی خودرو تمامی نیازهای رانندگان را برطرف کند. امداد خودرو زنجان با داشتن تعمیرکار در گروه پشتیبانی خود می تواند خودروهای با ایرادات جزئی را تعمیر و آماده حرکت کند، در مرحله بعد در صورت عدم امکان تعمیر خودرو در محل می تواند خودرو را به وی تحویل دهد. در حال حاضر حمل خودرو با روش های مختلف انجام می گیرد مانند یدک کش چرخ گیر ، جرثقیل خودرو بر و انتخاب هر کدام از این روش ها هزینه  متفاوت بستگی به خودرو و میزان آسیب آن متفاوت است. تمام این روش ها در ظاهر بسیار ساده است اما در عمل اصول فنی مختص به خود را دارد.

نکات حمل خودرو با یدک ‌کش

کامیون یدک‌ کش یکی از رایج ‌ترین وسایل نقلیه برای نجات خودرو است. احتمالاً چند مورد را در جاده دیده اید. از انواع خودروهای یدک کش می توان به خودروهای سبک وزنی مانند نیسان اشاره کرد که در قسمت بار جرثقیل تعبیه شده است. دو نوع خودرو یدک کش وجود دارد، چرخدار و معمولی. کامیون های چرخ دار با دستگاه های مخصوص زیر لاستیک های خودرو قرار می گیرند، خودرو را تا ارتفاع مناسب بالا می برند و خودرو را برمی دارند. اما یک نوع جرثقیل معمولی به شاسی خودرو متصل می شود و خودرو را بالا می برد

قوانین یدک کشی

اگر می خواهید از یدک کش بهره مند شوید، ابتدا باید قوانین راهنمایی و رانندگی را در مورد انواع یدک کش بدانید و به آنها احترام بگذارید که مهمترین این قوانین عبارتند از:

یدک کش در شهر در زمانی مجاز است که نور کافی وجود داشته باشد.

باید یدک کش مناسب ماشین خود را انتخاب کنید که قابلیت یدک کشی را داشته باشد.

وسایل نقلیه آسیب دیده باید راننده مجزا داشته باشد و راننده دارای گواهینامه مجاز رانندگی باشد.

یدک کش مجاز نیست بیش از یک خودرو را حمل کند.

پس از اطمینان از رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، نوبت به رانندگی با خودرو می رسد.

در ابتدا راننده باید بررسی کند که آیا ماشین می تواند با این روش حرکت کند یا خیر. در صورت جابجایی خودرو به قسمت های دیگر آسیب می رساند یا خیر؟

برخی از ایرادات و مشکلات خودرو مربوط به سیستم انتقال نیرو و یا سیستم تعلیق باعث می شود خودرو نتواند به این شکل حرکت کند و باید روش های دیگری در نظر گرفته شود

بعد، یدک کش باید سلامت  تضمینی داشته باشد. وسایل نقلیه معیوب نمی توانند وسایل نقلیه دیگر را یدک بکشند. این سیستم باید در مورد سیستم ترمز و فرمان بیشتر بداند. مورد بعدی این است که وسیله نقلیه یدک کش باید برای وسیله نقلیه خود لاستیک داشته باشد.

پس از انجام این مراحل، خودرو در جرثقیل بکسل قرار می گیرد. یک کامیون یدک‌کش باید وسیله نقلیه را تا حدی بالا ببرد که دید آن را کاهش ندهد. هنگام رانندگی با خودرو باید مراقب هوای لاستیک ها باشید که خوب نیستند زیرا فشار بیشتری نسبت به حالت عادی دارند و اگر هوا کم یا بد باشد می تواند باعث مشکلات حرکتی شود

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که یدک کش باید بیمه مسئولیت داشته باشد. در صورت داشتن این نوع بیمه، اگر در حین یدک کشی آسیب بیشتری به وسیله نقلیه معیوب وارد شود، بیمه هزینه آن را پرداخت می کند. اگر شرکت امداد و نجات معتبر و دارای مجوز باشد، باید موارد فوق را رعایت کند. از آنجایی که مجموعه مسئولیت این مجموعه را بر عهده دارد، مجموعه موظف به رعایت توصیه های انتظامی می باشد

اصلی ‌ترین نکته در هنگام یدک ‌کشی

وقتی ماشینی خراب می شود و در جاده می ایستد، ارزان ترین ماشین به نظریدک کش است، اما در واقعیت، این درست نیست. متأسفانه برخی از خودروهایی که در حال حاضر در جاده ها یدک می کشند، بدون گواهینامه کار می کنند و مورد بازرسی قرار نمی گیرند، اغلب این نوع خودروها سعی می کنند مشکل را به صورت رایگان حل کنند و تا زمانی که توسط شرکت تعمیر شود، وسیله نقلیه شما حمل خواهد شد. که مالک آن هستید. پول زیادی پرداخت کنید.

در این صورت شاید بتوان مشکل شما را در یک جا با هزینه کمتر حل کرد. اگرچه خروج از این وضعیت مهم است، اما باید بدانید که به هیچ وجه نباید این کار را انجام داد. بنابراین، قرعه کشی اصلی استفاده از ابزار امداد مجاز است تا در صورت تضاد بین شما و ابزار نجات، مرجعی برای رسیدگی به ادعای شما وجود داشته باشد.

سخن پایانی

یدک کش ها و خودرو بر ها برای رفع نیازهای ما در هنگام خرابی اتومبیل های ما ساخته شده اند. مهم است که این مجموعه ها توصیه هایی را برای جابجایی خودروها و تریلرها رعایت کنند. نکات کلیدی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم که مهمترین آنها انتخاب درست شرکت خدماتی است.