ضد آفتاب طبیعی برای پوست چرب

کرم ضد آفتاب به زبان ساده

اگر بخواهیم خیلی ساده بیان کنیم در همه جای دنیا از کرم ضد آفتاب به عنوان محصولاتی برای حفاظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر و خطرناک نور خورشید استفاده می‌کنند و ماهیت دقیق این محصولات مراقبتی همین است. همچنین این محصول مانند دیگر فراورده‌های مراقبتی(، ، ) از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یک انتخاب ثابت برای خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شود. اکنون بیش از چند سال است که کارخانه‌های تولید کننده محصولات مراقبتی، به نیاز مردم اهمیت بیشتری می‌دهند و بهترین و پوست چرب را معرفی می‌کنند.

 خطرات نور خورشید

احتمالا از این موضوع باخبر هستید که نور آفتاب مهمترین دلیل سرطان پوست و پیری زودرس در افراد است. جالب است بدانید اگر مقدار پرتو فرابنفش خورشید در بازه استاندارد باشد، برای انسان مفید است و باعث افزایش ویتامین D در بدن می‌شود ولی اگر این مقدار از حد استاندارد بالاتر برود، اثرات مضری بر روی پوست و سلامت آن خواهد داشت. ما نیز بدون شک هیچ وقت نمی توانیم به طور کامل و با خیال راحت از مضرات و عارضه‌های نور خورشید در امان بمانیم اما می توانیم تا حد بسیار زیادی از وقوع آنها جلوگیری کنیم و به همین علت پزشکان و متخصصان پوست هم به خانم‌ها و هم به آقایان همواره توصیه می کنند که از کرم ضد آفتاب به طور مستمر استفاده کنند. در واقع این اقدام، کمترین کاری است که می‌توانیم برای مراقبت از پوست انجام دهیم و هیچ ربطی هم به سن و سال و جنسیت ندارد. البته که در کنار آن، استفاده از نیز می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی پوست شما عزیزان داشته باشد.

انواع کرم ضد آفتاب

دوستان عزیز توجه داشته باشید که به صورت کلی ضد آفتاب‌ها به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شوند: نحوه عملکرد در دسته فیزیکی به این صورت است که با انعکاس اشعه آفتاب از رسیدن آن‌ها به پوست جلوگیری می‌کند. همچنین در دسته شیمیایی از طریق جذب اشعه‌های مضر از رسیدن آن‌ها به لایه‌های عمقی پوست جلوگیری خواهد کرد.

 عضو حساس صورت

جالب است بدانید بینی بیشتر از دیگر اعضای صورت در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد و بیشترین میزان خطر در ایجاد آسیب‌های پوستی به این عضو صورت اختصاص دارد؛ به همین دلیل محافظت از بینی با استفاده از ضد آفتاب مناسب نوع پوست شما بسیار پر اهمیت است و در زیبایی ما نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت.

 Spf چیست؟ باید زیاد باشد یا کم؟!

اکنون به یکی از مطالب مهم این بخش رسیده‌ایم. SPF که مخفف عبارت (Sun Protection Factor) است به معنای فاکتور محافظت در برابر نور خورشید بوده و بیانگر قدرت کرم‌های ضد آفتاب برای مقابله با نور خورشید است. برای مثال اگر SPF کرم ضد آفتابی برابر 20 باشد به این معنی است که عملکرد چنین کرمی 20 بار بیشتر از حالت عدم مصرف آن، به مصرف کننده پوشش می دهد. به زبان ساده، اگر فردی پس از 10 دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار قرمزی پوست شود، با استفاده از این کرم که SPF آن برابر 20 است این زمان به مدت 200 دقیقه افزایش خواهد یافت.

توصیه می‌شود برای شمایی که پوست چرب دارید حتما قبل از خرید ضد آفتاب با SPF بالاتر از 30 با مشاورین خبره روژه مشورت کنید تا به شما بهترین گزینه برای خرید را پیشنهاد دهند. توجه داشته باشید که کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا، ممکن است خیلی چرب باشند و می‌توانند عوارض ناخوشایندی مثل چربی بیش از اندازه را روی پوست شما ایجاد کنند. در این میان، معمولا کرم ضدآفتاب با 30 SPF بهترین محصول ضد آفتاب برای استفاده روزانه افراد دارای پوست چرب به حساب می‌آید.

 طریقه درست مصرف کرم ضد آفتاب

متاسفانه یک باور غلط وجود دارد که اکثر ما سعی می‌کنیم در استفاده از کرم ضد آفتاب صرفه جویی کنیم، در حالی که این موضوع کاملا اشتباه بوده و باعث از بین رفتن تاثیر ضد آفتاب می‌شود. معمولا ضد آفتاب را در هر بار استفاده باید به میزان 2 بند انگشت روی کل صورت بمالیم و در روزهای آفتابی هر 2 ساعت یکبار آنرا تمدید کنیم. توصیه می شود بیست دقیقه قبل از خروج از منزل ضد آفتاب را استفاده کنید و همچنین در روزهای ابری نیز استفاده از ضد آفتاب برای شما ضروری خواهد بود.

 علائم پوست چرب

1- پوستتان بیش از 2 بار در روز نیاز به شستشو دارد.

2- با زدن مرطوب کننده به پوست، احساس سنگینی می‌کنید.

3- پوست شما همیشه براق به نظر می‌رسد و منافذ آن بسیار بزرگ و قابل مشاهده هستند.

4- منافذ زیادی در پوستتان دارید (پوست شما بافت پوست پرتقال مانندی دارد)

 دلایل تشدید چربی پوست

عمدتا چربی پوست ریشه ژنتیکی دارد. اگر پوست شما به صورت مقطعی چرب می‌شود دلیل ژنتیکی آن کمتر است و بیشتر به خاطر تغییرات هورمونی است. هورمونی به نام آندروژن ترشح چربی را در پوست شما بیشتر می‌کند و این موضوع بیشتر در دوران بلوغ رخ می‌دهد. در بعضی از موارد میزان چربی پوست به دلیل سبک زندگی، محل سکونت، آب و هوا و تغذیه دچار تغییر می‌شود.

توجه داشته باشید که استفاده از قرص‌های ضد بارداری تعادل هورمون‌های بدن را برهم زده و موجب ترشح بیشتر چربی پوست می‌شود؛ همچنین عواملی مانند استرس و عصبانیت سبب ترشح بیشتر غدد سباسه (غدد ترشح کننده چربی پوست) می‌شوند.

بهترین راه های مراقبت از پوست چرب

افراد دارای پوست چرب می‌بایست ۲ نوبت در روز (هر شب و هر روز صبح) صورتشان را تمیز کنند. یادتان نرود که برای از بین بردن و کم کردن جوش و آکنه از تونیک ضد جوش استفاده کنید. همچنین به هیچ وجه صورتتان را با آب خیلی داغ شستشو ندهید و به جای این‌کار 1 بار در هفته و ترجیحا شب‌ها پوست خود را بخور دهید. فعالیت‌هایی مانند ورزش کردن و خوردن آب فراوان از دیگر راهکارهای مراقبت از پوست در مقابل چرب شدن بیش از حد است که باید نسبت به انجام آنها اقدام کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب پوست چرب اصلا وجود دارد؟

معمولا افرادی که پوست چرب دارند علاقه ای به مصرف ضد آفتاب ندارند زیرا تصور می‌کنند که ضد آفتاب پوست آنها را بیش از قبل چرب می‌کند. در این راهنمای خرید ما بر آن شدیم تا به شما بهترین کرم‌های ضد آفتاب مناسب پوست چرب را معرفی کنیم و یکبار برای همیشه این باور غلط را در شما از بین ببریم. لیست 10 برگزیده بهترین کرم ضد آفتاب پوست چرب بهترین‌های روژه در دسته بندی کرم ضد آفتاب مناسب پوست چرب هستند.

کرم ضد آفتاب باید دارای قدرت محافظت در برابر هر دو اشعه UVA و UVB خورشید را داشته باشد.

اشعه UVB یا اشعه «سوختن و برنزه شدن» بیشتر آسیب خورشید را که روی پوست ایجاد می‌شود، تشکیل می‌دهد. برخی از ضد آفتاب‌ها فقط در برابر این نوع نور ماورا بنفش محافظت می‌کنند. اشعه UVA به پوست نیز آسیب می‌رساند و این اشعه‌ها هستند که باعث پیری پوست می‌شوند. قرار گرفتن در معرض بیش از حد نیز می‌تواند باعث سرطان پوست شود.برای محافظت کامل از پوست در برابر آفتاب، باید محصولی داشته باشید که هم اشعه UVA و هم اشعه UVB را مسدود کند.

این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست که اشعه‌های فرابنفش خورشید باعث آفتاب سوختگی و اثرات بلند مدت بر سلامتی همچون سرطان پوست، پیری زودرس پوست و آسیب چشمی می‌شوند. یک ضد آفتاب با برچسب “طیف گسترده” می‌تواند از پوست شما در مقابل پرتوهای فرابنفش(هم UVA و هم UVB) محافظت کند.

خروج از نسخه موبایل