وسایل لازم برای مسافرت

وسایل مورد نیاز مسافرت، هر چه که لازم داریم

لیست وسایل سفر مطلبی است که قرار است روزهای نزدیک سفر کمک‌تان کند و شما را از سردرگمی خارج کند. چطور؟ مهمترین دغدغه در چند روز مانده به سفر جمع کردن وسایل سفر است. چه چیزی با خود ببریم؟ چه وسیله‌ای برای این سفر مناسب است، چه وسیله ای مناسب نیست و… همه اینها سئوالات خیلی از گردشگران موقع آماده کردن وسایل است. افرادی که زیاد سفر می‌کنند، پس از چند تجربه می‌توانند لیست وسایل سفر خودشان را داشته باشند و هر بار بر اساس همان لیست چمدان و کوله را آماده کنند.

اما برای خیلی از افراد جمع کردن وسایل سفر به غول بزرگی تبدیل می‌شوند که درنهایت هم ممکن است وسیله‌ای را جا بگذارند. پس از مطالعه این مقاله می‌توانید خرید بلیط ارزان هواپیما و خرید بلیط اتوبوس از قاصدک 24 خود را انجام داده و لیست وسایل سفر خودتان را بر اساس سبک سفرهایتان آماده کنید و هر بار با خیال راحت برای سفر آماده شوید.

پیش از سفر

پیش از سفر اطلاعات کاملی از شهری که به آن سفر می‌کنید جمع‌آوری کنید. آب‌‌وهوای منطقه، اقامتگاهی که شب را قرار است در آن سپری کنید و سبک سفرتان تا حد زیادی به شما کمک‌ می‌کند تا لیست وسایل سفر را مشخص کنید. یکی از مهم‌ترین وسایلی که باید در هر نوع سفر، به هر منطقه‌ای همراهتان باشد، مدارک شخصی‌تان است.

لیست مدارک موردنیاز در سفر

درصورتی‌که با خودروی شخصی سفر می‌کنید، علاوه بر مدارک بالا لازم است مدارک زیر را در چک لیست وسایل سفر با خودرو قرار دهید:

اگر دانشجو یا بازنشسته هستید، برای استفاده از تخفیفات در اماکن فرهنگی، کارت دانشجویی یا کارت بازنشستگی را در لیست وسایل سفر خود قرار دهید.

 انتخاب چمدان یا کوله متناسب با سفر

افراد به سبک‌های مختلفی سفر می‌کنند. بعضی‌ از مسافران ترجیح می‌دهند در هتل اقامت کنند، بعضی‌ها در اقامتگاه و عده‌ای دیگر اقامت در طبیعت و کمپینگ را انتخاب می‌کنند. برای هرکدام از این سفرها باید بار مناسب با سفر انتخاب کرد. درصورتی‌که  به سفر طبیعت‌گردی یا کمپینگ می‌روید باید کوله‌ای متناسب با وزن خودتان و وسایلتان به همراه داشته باشید. در صورت سفر به‌صورت خانوادگی به هتل و یا سفر شهری نیز چمدان بهترین انتخاب است. اما تنها وسایل حمل بارهای شما کوله یا چمدان نیستند. در لیست وسایل سفر برای بارها موارد زیر را به همراه داشته باشید:

لوازم بهداشتی و سلامت

هیچ مسافری نمی‌خواهد که در سفر دچار بیماری شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در لیست وسایل سفر بخش لوازم بهداشتی شخصی و مراقبت‌های پزشکی افراد است.

دارو و سلامت

 لوازم شخصی و بهداشتی

هرکسی به‌تناسب عادات خود مجموعه‌ای از وسایل شخصی و یا بهداشتی در سفرها به همراه می‌برد. بهتر است با توجه به نیاز خود، در لیست وسایل سفر این موارد را یادداشت کنید تا همیشه در زمان کوتاهی وسایل سفرتان را جمع کنید. فرقی نمی‌کند به کجا می‌روید یا قرار است چند روز بمانید. چه و چه و یا هر جای دیگری، این لیست به دردتان خواهد خورد.

لباس

انتخاب لباس یکی از سخت‌ترین کارهای پیش از سفر است. در تابستان سفر می‌کنید یا در زمستان؟ به منطقه شرجی سفر می‌کنید و یا به منطقه خشک؟ آب‌وهوای منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید در انتخاب لباس‌ بسیار تأثیرگذار است. سلیقه شخصی نیز از دیگر فاکتورهای مهم انتخاب لباس است. اما نکته مهمی  هست که بهتر است در انتخاب لباس پیش از سفر در گوشه ذهن داشته باشید. راحتی شما در سفر مهم‌ترین مسئله است. لباس‌هایی به همراه ببرید که هم وزن کمی داشته باشند و هم در آن‌ها احساس راحتی کنید. برای خیلی از افراد شیک بودن در سفر مهم است. برای اینکه بتوانید ترکیب‌های جذاب و متنوعی از لباس‌هایتان در سفر داشته باشید، چند لباس با رنگ خنثی در چمدانتان قرار دهید. این لباس‌ها را می‌توانید با هر رنگی ست کنید و تیپ‌های متنوعی در روزها مختلف سفر داشته باشید.

 لوازم الکترونیکی

امروزه لوازم الکترونیکی در زندگی روزمره همه ما از لوازم ضروری محسوب می‌شوند. گوشی‌های هوشمند علاوه بر استفاده روزمره، سفر را راحت‌تر کرده‌اند. لوازم الکترونیکی در لیست وسایل سفر هم جایی برای خود بازکرده‌اند. در لیست زیر می‌توانید همه لوازم الکترونیکی موردنیاز در سفر را ببینید و لوازم موردنیاز خودتان را در لیست وسایل سفرتان قرار دهید.

 لیست وسایل سفر، کمپینگ و طبیعت‌گردی

سفرهای طبیعت‌گردی و شب‌مانی در طبیعت امروزه به سفرهای محبوب قشر جوان تبدیل شده است. در طبیعت امکانات شهر و هتل وجود ندارد و برای این سفرها باید آمادگی بیش‌تری برای موقعیت‌های پیش‌رو داشته باشید. در سفرهای کمپینگ سبک سفر کنید و کوله خود را با لوازم ضروری پرکنید.

 وسایل سفر وقتی با کودکان و نوزادان سفر می‌کنیم

کودکان پیش از سفر نمی‌توانند وسایل خودشان را آماده کنند. اگر با کودک خود سفر می‌کنید بخشی از لیست وسایل سفرتان را به وسایل کودکتان اختصاص دهید. پوست و بدن کودکان از بزرگ‌سالان حساس‌تر است و به همین دلیل به همراه داشتن لوازم بهداشتی کودکان در سفر بسیار مهم است.

 چک لیست سفر با خودرو

سفرهای جاده‌ای و با خودروی شخصی سفرهای جذابی هستند. برنامه سفر افراد در این نوع سفر بسیار منعطف است و خیلی از افراد سفر با خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند. بنابراین پیش از سفر بهتر است در لیست وسایل سفر خود لوازم دیگری اضافه کنید تا چک لیست سفر با خودرو کامل شود.

منبع: قاصدک 24

خروج از نسخه موبایل