ارتفاع استاندارد تخت خواب دونفره

ابعاد تخت خواب دو نفره | اندازه و سایز استاندارد تخت دو نفره

هر انسان به طور تقریبی 7 الی 8 ساعت از شبانه روز خود را به خوابیدن اختصاص می‌دهد. کیفیت این خواب می‌تواند تعیین کننده روحیه و نشاط فرد باشد. به طبع خوابیدن در محیطی نامناسب و آزار دهنده باعث می‌شود تا کیفیت خواب کاهش یافته و فرد با خستگی بیشتر از قبل بیدار شود. از سوی دیگر، هنگام خرید تخت خواب با سوالاتی از قبیل، «ابعاد استاندارد تخت خواب چیست؟ » «چه نکاتی در انتخاب ابعاد مناسب تاثیر گذار خواهند بود؟ » و «آیا ابعاد این تخت برای من مناسب خواهد بود؟ » مواجه می شویم. در این محتوا قصد داریم تا ابعاد مختلف تخت خواب‌های دو نفره را بررسی کنیم تا بتوانید انتخابی آسان‌تر داشته و کیفیت خواب خود را افزایش دهید.

یکی از مهمترین مسائلی که قبل از خرید سرویس خواب باید به آن توجه ویژه کرد، سایز تختخواب است. دانستن ابعاد استاندارد تخت خواب سبب می شود که شما یک انتخاب خوب و ایده آل داشته باشید. سایت مبل و دکور در ادامه ابعاد استاندارد انواع تختخوابهای دونفره و تکنفره با تشک را در سایزهای کوچک، متوسط، کویین و کینگ آماده کرده است، که می توانید ضمن مشاهده، از بین آنها و بسته به نیاز و البته ابعاد اتاق خواب خود یکی را انتخاب کنید.

ابعاد تخت خواب چوبی یکی از مسائل مهم در زمان خرید تخت است که هم موجب می‌شود تخت خواب شما در اتاق، جلوه زیباتری داشته باشد و هم موقع استراحت و خوابیدن روی تخت، احساس بهتری را تجربه کنید در نظر گرفتن اندازه اتاق خواب، قد و وزن فردی که قرار است از تخت استفاده کند و همچنین توجه کردن به استانداردهای اندازه تخت خواب می‌تواند معیار خوبی برای تعیین ابعاد تخت خواب چوبی جدید شما باشد. در این مقاله می‌توانید با مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب ابعاد تخت خواب چوبی و قیمت تخت خواب یک نفره آشنا شوید و انتخاب بهتری را تجربه کنید.

انواع سایز تخت خواب دونفره و تکنفره

انواع سایز بندی تختهای دونفره و تکنفره شامل عرض و طول تخت را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. این ابعاد شامل تخت نوزاد و کودک، تخت نوجوان، تخت جوان، تخت دونفره کوچک یا تخت یک و نیم نفره، تخت دونفره متوسط، تخت دونفره کوئین و تخت خواب سایز کینگ می شود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید اندازه تخت دونفره سایز کوچک یا یک و نیم نفره در عرض 140، عرض تختخواب کوئین 160 و 180 و عرض تخت خواب کینگ 200 سانتیمتر می باشد. طول تخت خواب برای تختهای جوان، دونفره کوچک، کویین و کینگ 200 سانتیمیتر می باشد. اندازه تختهای سوپر کینگ که کاملاً بصورت سفارشی ساخته می شوند در اندازه 220*220 می باشند.

نکته : تختهای کینگ و سوپر کینگ با توجه به ابعاد بزرگی که دارند مختص مَستر روم ها می باشند. در بعضی از مدلهای تختهای کینگ، پاف تخت خواب نیز برای آن ساخته می شود که باعث افزایش طول تخت تا 250 سانتیمتر می شود.

ارتفاع استاندارد تختخواب با تشک

ارتفاع تشکهای استاندارد بین 20 تا 30 سانتیمتر و ارتفاع تخت خواب بین 25 تا 30 سانتمیتر می باشد. بنابراین ارتفاع استاندارد برای تختخواب با تشک را می توان حدود 50 سانتیمتر در نظر گرفت. در تصویر زیر ارتفاع تشک و پایه های تخت را مشاهده می کنید.

اندازه استاندارد تختهای سلطنتی

تخت خواب های سلطنتی یا منبتی در اندازه های کویین به عرض 180 سانتیمتر و کینگ به عرض 200 سانتیمتر طراحی و تولید می شوند. ارتفاع تاج بزرگ این تختها بین 120 تا 140 و تاج کوچک بین 30 تا 40 سانتیمتر می باشد. ابعاد استندارد تختهای سلطنتی را در شکل زیر مشاهده می کنید.

سایز استاندارد تخت خواب های کلاسیک

این تختها ظاهر ساده تری نسبت تختهای سلطنتی دارند و از لحاظ اندازه در عرض های 160 و  180 طراحی و تولید می شوند. ارتفاع تاج این تختها بین 90 تا 110 سانتیمتر و بسته به نوع طراحی آنها متغیر است. طول استاندارد آن 190 یا 200 و مانند تختهای سلطنتی می باشد. در تصویر زیر استاندارد تختخواب دو نفره کلاسیک را مشاهده می کنید.

سایز استاندارد تخت های دونفره مدرن

تخت خواب های مدرن به لحاظ نوع فریم تمام پارچه ای که دورتا دور تخت را در برمی گیرد، اندازه بیرونی آنها بزرگتر از تختهای چوبی ساده است. در تصویر زیر سایز استاندارد تخت دونفره مدرن را مشاهده می کنید. اندازه تخت های چوبی مدرن همانند تخت های مدل کلاسیک است.

اندازه استاندارد تخت های تمام پارچه پشت بلند

این تختها معمولاً در اتاق هتلها و یا اتاق خواب های مستر مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه تاج بزرگ این مدل تخت ها به 180 سانتیمتر هم می رسد. در مدلهای تاج کوتاه این اندازه بین 80 تا 90 سانتمیتر است. عرض تختهای تمام پارچه در اندازه های 170 و 180 سانتمیتر متغیر است.

اندازه استاندارد تخت های فلزی دو نفره

 تخت های دونفره فلزی در سایز کویین طراحی و تولید می شوند. در ادامه سایز استاندارد یک تخت دونفره فلزی را مشاهده می کنید.

اندازه استاندارد اتاق خواب :

محدوده ی 3متر در 3.6 متر تا 4.2 متر در 4.8 متر بهترین اندازه استاندارد اتاق خواب می‌باشد. قرارگیری اتاق خواب در خانه باید به نحوی باشد که به خوبی تهویه شود و به طور همزمان بحث مربوط به حریم خصوصی را نیز حفظ نماید. به طور کلی، اتاق خواب‌ها می‌بایست در گوشه‌های ساختمان تعبیه شوند، به گونه ای که حداقل یک دیوار در آن‌ها به منظور تهویه و نوررسانی مناسب وجود داشته باشد.

اتاق خواب می‌بایست در کنار جهت باد غالب قرار بگیرد. موقعیت اتاق خواب باید به گونه ای باشد که در طول ساعات صبح بیش‌ترین نور خورشید دریافت شود. حداقل اندازه‌ی مساحت مورد نیاز برای پنجره‌های اتاق خواب می‌بایست یک دهم مساحت کف اتاق باشد. به ازای هر فرد بزرگسال 9/5 متر مکعب و به ازای هر کودک 5/5 متر مکعب فضای باز می‌بایست در اتاق خواب در دسترس باشد و دیگر فضای آن نیز برای مبلمان و تخت اختصاص یابد.

نکات ضروری در مورد سایز تختخواب

چند نکته ضروری در مورد ابعاد تخت خواب وجود دارد که در زمان خرید این محصول باید به آنها توجه کنید. اولین و مهم‌ترین آنها، ابعاد و اندازه اتاق خواب است. سعی کنید تختی را انتخاب کنید که تمام فضای اتاق خواب را اشغال نکند. دومین نکته نیز کاربردی است که از این محصول انتظار دارید. اگر به تازگی بچه‌دار شده‌اید و فضای کافی برای گذاشت تخت‌های بزرگ در اتاق خواب دارید؛ توصیه می‌کنیم یک تخت سوپر کینگ بخرید که با کمبود جا در زمان خواب مواجه نشوید.

مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب ارتفاع تخت خواب چوبی

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی که در مورد ابعاد تخت خواب چوبی مورد توجه قرار می‌گیرد، ارتفاع تخت خواب است. یک تخت خواب استاندارد باید به گونه‌ای ساخته شود که شما با نشستن روی لبه تخت به راحتی بتوانید پاهای خود را روزی زمین بگذارید.از نظر فنگ شویی برای اینکه فرد در زمان خوابیدن روی تخت آرامش بیشتری را تجربه کند، باید ارتفاع مناسبی داشته باشد. تخت خواب‌های خیلی کوتاه و یا خیلی بلند و تخت خواب‌هایی که زیر آن‌ها کمد به کار رفته است، از لحاظ فنگ شویی مناسب نیستند.

ارتفاع تخت خواب چوبی

به علاوه از لحاظ زیبایی شناسی بهتر است ارتفاع تخت خیلی بلند و یا خیلی کوتاه نباشد و با ارتفاع سقف همخوانی مناسبی داشته باشد.

منبع:

youtube.com

خروج از نسخه موبایل