شروع سفر با اجاره سوئیت در اصفهان از سایت ایران آهانا

اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است که به دلیل زیبایی منحصر به فرد و آثار تاریخی فراوان، لقب «نصف جهان» اختصاص داده است. سفر به اصفهان آرزوی دیرینه هر گردشگری است و شما می توانید برای اجاره سوئیت در اصفهان به سایت ایران آهانا مراجعه کنید  تا برای چند روز در این شهر تاریخی زیبا بگردند و در دل تاریخ غوطه ور شوید. در اینجا می خواهیم به برخی از رویاهای شما جامه عمل بپوشانیم و در مورد اصفهان صحبت کنیم، تا پایان این سفر شگفت انگیز با ما همراه باشید.

 

نگاهی به دیرینه اصفهان

شهر اصفهان مرکز استان اصفهان است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکترین نقطه به مرکز ایران قرار دارد. این شهر دارای چهار فصل با آب و هوای معتدل و نیمه خشک است. اما بهترین زمان برای رفتن به اصفهان از نظر آب و هوا از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت و از اواخر شهریور تا آخر مهر است..

یکی دیگر از عجایب اصفهان رودخانه زیندرود است که از مرکز شهر می گذرد. در واقع این امر نقش مهمی در توسعه شهر داشته و در دوره های مختلف تاریخ مورد حضور پادشاهان بوده و در طول تاریخ بارها به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده است. اما اوج توسعه آن با سلطنت شاه عباس اول دوره صفویه همراه است. زیرا در آن زمان بناهای تاریخی بسیاری به دستور شاه ساخته شد..

پس از شاه عباس، هر یک از شاهان صفوی نقش بسزایی در پیشرفت اصفهان داشتند و این شهر زیبا را تنها نگذاشتند.

آثار تاریخی اصفهان را بشناسید

اصفهان قرن هاست که مرکز جهان نامیده می شود و به عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته می شود. از آنجایی که این شهر قدمتی به قدمت تاریخ تمدن و فرهنگ ایران دارد، آثار منحصر به فردی از تمام دوره های تاریخ را در دل خود جای داده است. به همین دلیل است که اصفهان یک موزه همیشه زنده با مکان های جالب و آثار تاریخی بسیار ارزشمند از دوره های مختلف است و در واقع هر اثر اصفهان یادآور عظمت آن دوران است..

تعداد زیادی از این آثار باستانی وجود دارد که برای توصیف هر یک از آنها باید یک کتاب طولانی نوشته شود. از این رو در این قسمت به مهم ترین و محبوب ترین آن ها اشاره می کنیم..

کاخ عالی قاپو نمونه منحصر به فرد و یکی از شگفتی های معماری کاخ های دوره صفوی است. منارجنبان یکی از عجیب ترین بناهای اصفهان است و معماری شگفت انگیزی دارد. مسجد شیخ لطف الله یازدهم. این بنا به دلیل معماری اصیل و ایرانی و کاشی کاری هنرمندانه، یکی از شاهکارهای ایرانی نیمه اول قرن بیستم است..

بازار بزرگ اصفهان به عنوان یکی از زیباترین بازارهای شهرهای ایران و حتی جهان اسلام شناخته می شود و بسیاری از تجارت های شهر از قدیم الایام در این بازار تاریخی انجام می شده است..

به دلیل وجود رودخانه زاینده رود، پل های تاریخی زیادی بر روی آن ساخته شده است تا راه ارتباطی برای مردم دو طرف شهر ایجاد شود و یکی از زیباترین و معروف ترین پل ها است. اینها سی و سه پل یا پل الله واردی خان هستند. ، پل خواجو، پل مارنان، پل شهرستان، پل چوبی و غیره را نام برد..

اصفهان نه تنها دارای مساجد تاریخی فراوان، کاخها و عمارتهای بزرگ، پلها و باغهای گرانبها، کتیبههای سنگی و کتیبههای تاریخی، کاروانها و دیگر جاذبههای گردشگری است، بلکه به دلیل عبور زایندهرود، بزرگترین رودخانه مرکزی ایران نیز هست. در میان زیباترین شهرهای ایران، جاذبه های طبیعی فراوانی مانند کانال ها، تالاب ها و مرداب های مهمی مانند مرداب گاوخونی و مناطق حفاظت شده وجود دارد..

اصفهان یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران به شمار می رود و سالانه گردشگران زیادی را از ایران و جهان به خود جذب می کند. از این رو اقامتگاه های زیادی برای راحتی مسافران در این شهر در نظر گرفته شده است تا گردشگران بتوانند با توجه به شرایط و بودجه ای که برای سفر خود در نظر می گیرند، مکان مورد نظر را انتخاب کنند..

البته اگرچه هتل ها، مسافرخانه ها، و سایت های بوم گردی همگی برای پذیرایی از گردشگران ساخته شده اند، اما این امکان وجود دارد که گردشگران زیادی از سراسر ایران در ایام خاصی از سال به خصوص در ایام تعطیلات به اصفهان بیایند.، و این منجر به مواجهه با مشکلات مسکن می شود.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای اقامت چند روزه خود در شهر تاریخی اصفهان برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. بهتر است از قبل از طریق اجاره آنلاین اقامتگاه در اصفهان از سایت های معتبری همچون ایران آهانا، جاباما، جاجیگا، شب، هومسا، با قیمت های مناسب، محل اقامت خود را رزرو کنید و با خیالی آسوده به این شهر زیبا سفر کنید..

خروج از نسخه موبایل