علت استفاده از شماره های مجازی چیست؟

شماره مجازی چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

با وجود همه‌گیری راه‌های ارتباط اینترنتی از جمله مسنجر‌ها و شبکه‌های اجتماعی طبیعتاً نیاز‌های مختلفی در رابطه با این سرویس‌ها مطرح می‌شود که یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها داشتن چند اکانت در کنار یکدیگر می‌باشد. از طرفی به هر دلیلی ممکن است که افراد تمایلی به ساخت اکانت با خطوط تلفن همراه شخصی خود نداشته باشند. بهترین راه حلی که برای این مشکل نیز وجود دارد خرید شماره مجازی می‌باشد. کاربرد ساخت یا خرید شماره مجازی به این صورت است که با ساده‌ترین فرآیند ممکن بدون نیاز به هیچگونه احراز هویت صاحب یک شماره بین‌المللی از طرف هر کشوری که بخواهید شده و می‌توانید از طریق آن اقدام به ایجاد اکانتهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی و مسنجر‌ها کنید.

بهترین راه حلی که برای این مشکل وجود دارد استفاده از شماره‌های مجازی می‌باشد. کاربرد شماره مجازی و همینطور جزئیات و جوانب آن را در ادامه به صورت مفصل برایتان شرح خواهیم داد اما تا به اینجا بدانید که در صورتی که از شماره‌های مجازی برای افتتاح حساب در شبکه‌های اجتماعی و مسنجر و استفاده کنید تمام محدودیت‌هایی که برای این کار با خطوط شخصی خود داشتید از بین خواهد رفت و می‌توانید به تعداد دلخواه اکانتهای مختلف بدون اینکه آن‌ها اکانتها هیچ ارتباطی با هویت شخصی شما داشته باشند بسازید.

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

در سطر‌های پیشین مختصر اشاراتی به نحوه خرید شماره مجازی وکاربرد آن شد، اما اکنون قصد داریم پس از معرفی ماهیت خود شماره مجازی به صورت کامل در رابطه با آن صحبت کنیم. به صورت کلی شماره‌ مجازی یک شماره می‌باشد که توسط آن بدون داشتن سیمکارت و هرگونه احراز هویت می‌توانید اقدام به بازگشایی اکانت در نرم‌افزار‌های مختلف کنید. کاربرد شماره مجازی بیشتر برای استفاده در مسنجر‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌باشد اما بعضی از سرویس‌های خاص توانایی ارائه امکاناتی همانند ارسال و دریافت پیامک و همینطور تماس را نیز برای شما فراهم می‌کند البته توسط امکانات خاص خود و نه به صورت مستقیم.

شماره‌های مجازی وجود خارجی و حقیقی نداشته و تنها همانطور که از نامشان پیدا است به صورت مجازی هستند و توسط ارائه دهنده‌های خاصی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در هنگامی که از شماره‌های مجازی استفاده می‌کنید هیچ ردی از هویت اصلی یا خط تلفن همراه شخصی شما وجود نداشته و همینطور به دلیل ارزان بودن این خدمات می‌توانید با تهیه چندین شماره همزمان چندین اکانت در نرم‌افزار‌های مختلف داشته باشید.

مزایای شماره مجازی

سرویس‌های شماره مجازی امروزه بسیار پر طرفدار و پر استفاده هستند و علاوه بر افراد، بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های تجاری نیز از این خدمات استفاده می‌کنند. دلیل این محبوبیت و همچنین مزایای این سرویس که در نهایت باعث گسترش کاربرد شماره مجازی شده به شرح زیر می‌باشد:

همگی این مزیت‌ها در کنار موارد دیگر باعث شده تا کاربرد شماره مجازی روز به روز گسترده‌تر شده و هر روز به ارائه‌دهندگان این سرویس اضافه شود.

امنیت شماره مجازی

هر گاه که موضوع شبکه‌های اجتماعی و اکانتهای موجود در آن به میان می‌آید اولین موضوعی که مورد توجه همه است امنیت می‌باشد. شماره‌های مجازی پتانسیل داشتن امنیت بالا حتی در حد خطوط اختصاصی را دارند و تنها مشکل آن‌ها در این زمینه این است که در صورت از دست رفتن اکانت به هردلیلی برگرداندن آنقدر سخت خواهد شد که البته این موضوع نیز بستگی به ارائه دهنده دارد اما با توجه به کاربرد شماره مجازی و گستردگی آن طبیعتا انواع زیادی از شماره مجازی وجود دارد و بحث سنجش امنیت آن موضوعی بسیار مهم و لازمه توجه است.

در این زمینه باید به خدمتتان عرض شود که امنیت شماره‌مجازی تماما بستگی به ارائه دهنده سرویس دارد! بسیاری از سرویس‌ها وجود دارند که یک شماره را در اختیار چند نفر قرار می‌دهند و برای حریم خصوصی کاربران هیچ احترامی قائل نیستند اما از طرفی هستند سرویس‌های ارائه دهنده‌ای که یک شماره را تنها در اختیار یک نفر قرار داده و پس از آن اجازه دسترسی به آن شماره را به هیچ فرد دیگری نخواهند داد. بنابراین بسته به تمام فاکتور‌هایی که بجز مورد ذکر شده وجود دارد، امنیت شماره مجازی را باید بر اساس ارائه دهنده به سنجیدن خود شماره مجازی.

چگونه شماره مجازی بسازیم؟

ساخت شماره مجازی کار ساده‌ای می‌باشد. نرم‌افزار‌های زیادی مانند textnow حتی به رایگان امکان ساخت شماره مجازی را به شما خواهند داد اما همانطور که به خدمتتان عرض شد با توجه به گستردگی کاربرد شماره مجازی و افزایش نیاز کاربران به این خدمات، هجوم افراد به سامانه‌های رایگان ساخت شماره مجازی بالا رفته و با توجه به این شلوغی‌ها نرم‌افزار‌ها و سرویس‌های ارائه دهنده رایگان شماره مجازی به خوبی کار نمی‌کنند و شماره‌ای که از آن‌ها دریافت شود را نمی‌توان شماره پایداری دانست. این سرویس‌ها شماره را در اختیار چند نفر قرار می‌دهند و به عبارتی هیچ حریم خصوصی برای کاربر قائل نیستند و ممکن است شماره‌ای که امروز در اختیار شما باشد فردا در اختیار فرد دیگری قرار بگیرد البته با وجود تمام اطلاعاتی که شما در آن ذخیره‌سازی کردید بنابراین نمی‌توان این سرویس‌ها را معتبر و ایمن دانست.

برنامه برای شماره مجازی واتساپ

برنامه‌های زیادی برای  وجود دارد از جمله textnow و wabi وجود دارند اما سیاست کاری این برنامه‌ها قدری عجیب است! این نرم‌افزار‌ها کاملاً رایگان ارائه می‌شوند اما چگونه؟ همانطور که پیشتر ذکر شد کاربرد‌های شماره مجازی روز به روز بیشتر شده و افراد بیشتری تمایل به تهیه این سرویس‌ها دارند به همین جهت روزانه میلیون‌ها نفر به این نرم‌افزار‌ها سرازیر خواهد شد و بستری بسیار مناسب برای تبلیغات به وجود خواهد آمد! شاید این نرم‌افزار‌ها در ابتدای راه به شما شماره مجازی رایگان بدهند اما با تبلیغات آزاردهنده قطعاً شما را به سمت خرید اشتراک برای از بین بردن تبلیغات سوق خواهند داد و همانطور که در سطرپیشین نیز اشاره شد ایمنی شماره‌های ارائه شده توسط نرم‌افزار‌های رایگان ابداً مورد تأیید نیست.

بهترین سایت خرید شماره مجازی

امروزه سایت‌های ارائه دهنده شماره مجازی با ارائه شماره‌های ایمن با قیمتی بسیار مناسب بستری را فراهم کردند که افراد زحمت دانلود و استفاده از برنامه‌های ساخت شماره مجازی را به خود نداده و به سادگی و با قیمتی بسیار پایین اقدام به تهیه شماره با توجه به کاربرد شماره مجازی که در نظر دارند کنند.

در این بین به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین سایت‌های ارائه دهنده این سرویس‌ها سایت نامبر ایزی می‌باشد که با ارائه شماره‌های مجازی متنوع از کشور‌های مختلف برای تمامی نرم‌افزار‌ها با قیمتی بسیار مناسب آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. بعد از کیفیت و قیمت مناسب مهمترین ویژگی و اولویت وب سایت نامبر ایزی، امنیت کاربران می‌باشد. در این مجموعه هر شماره مجازی تنها برای یک نفر بوده و پس از دریافت توسط فرد، به هیچ عنوان در اختیار فرد دیگری قرار نگرفته و به صورت اختصاصی برای کاربر تهیه‌کننده شماره باقی خواهد ماند.

با توجه به کاربرد شماره مجازی در صورتی که شما نیز، نیازمند این سرویس هستید در نامبر ایزی تنها با چند کلیک می‌توانید صاحب یک شماره مجازی از کشور دلخواه برای اپلیکیشن دلخواه خود شوید. شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هر گونه سوالی درباره ساخت یا خرید شماره مجازی می توانید با کارشناسان ما در نامبرایزی تماس بگیرید.

برگرفته از: نامبر ایزی

خروج از نسخه موبایل