افراتخته کجاست؟

اَفراتَخته از روستاهای جنگلی استان گلستان ایران و دارای جنگل انبوه چند هزار ساله‌است. دهکده افراتخته در جنوب شرقی شهر علی‌آباد کتول واقع شده‌است و دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است. در پیرامون افراتخته منطقه شکار ممنوع قرار گرفته‌است که زیستگاه گونه‌های جانوری منحصربه‌فرد است. اقامت در روستای افراتخته بسیار لذت بخش و حیرت انگیز است. شما با ورود به این روستا طعم هوای خنک ییلاق را خواهید چشید. با اجاره ویلا در افراتخته شما میتوانید یک تعطیلات آخر هفته شادی را ثبت کنید.

اجاره ویلا استخردار علی آباد کتول | اجاره ویلا در بالاچلی | اجاره ویلا در شیرآباد

مسیر دسترسی به روستای افراتخته

برای رفتن به این روستا از طریق شهرهای علی آباد و گرگان که جاده ی آن مناسب و آسفالته است می توان به این نقطه سفر کرد. جاده روستای افراتخته جنگل‌های انبوهی دارد و مسیر آسفالت شده جاده از دل این جنگل ها می گذرد طول مسیر جاده روی کوه است و شیب نسبتا تندی دارد و در فصولی که جاده مه غلیظی دارد حرکت و ادامه مسیر در آن سخت است. بنابراین برای رسیدن به روستای افراتخته باید با ماشین‌های مجهز و مخصوص به آنجا رفت و یا اینکه مسیر جاده را به سمت روستا که حدود دو ساعت راه است پیاده روی کرد.  افراتخته در  ۳۲ کیلومتری علی‌آباد کتول واقع شده است و از فرعی اول به سمت روستای مینوچه مسیر را تا پایان جاده جنگلی باید طی کرد تا به یکی از بهشت های ایران رسید.

شرایط بازدید از روستای افرا تخته

این روستا به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی که دارد دارای آب و هوای معتدل و خنکی است، تابستان های معتدل و زمستان های سرد، به همین دلیل که بهتر است در فصول بهار و تابستان که هوا سرد نیست به آن جا مسافرت کنید البته تا اوایل پاییز نیز می توانید به این روستای زیبا و سرسبز سفر کنید اما در زمستان ممکن است شرایط آب و هوایی سخت شما را اذیت کند. در ساعات اولیه روز در جاده نمی توان حرکت کرد به دلیل مه غلیظ پس در ساعاتی که غلظت مه کمتر است به این روستا مراجعه کنید.

جاذبه های اطراف روستای افراتخته

افراتخته علاوه بر آب و هوا و طبیعت کم مانندش با آن جنگل های انبوه و مه غلیظ و درختان تو در تو و هزاران منظره و چشم انداز رویایی محلی برای عکاسی و نقاشی طبیعت این روستا است. پس هنرمندان عکاس و نقاشان زرین پنجه در سفر به این نقطه دوربین، بوم و قلم را فراموش نکنید. دیگر جاذبه های پیرامون روستای افراتخته شامل موارد زیر است:

  1. چشم‏ انداز جنگل‏های سرخدار
  2.  سواحل رودخانه افراتخته
  3. یخچال‏های طبیعی در ۳ کیلومتری روستا
  4.  چشمه‏های آب معدنی نزدیک روستا
  5.  آبشارهای طبیعی بسیار زیبا
  6. خانه‏ های قدیمی و پراکنده روستا
  7. گورستان قدیم گبری
  8. حمام قدیمی روستا معروف به کهنه حمام
  9. چاه سنگی کهن پیرآلا
  10. آداب و رسوم مردم روستا
  11. پوشش زنان و مردان روستا
  12. آشنایی با مردم خونگرم و مهمان نواز روستا

بهترین زمان سفر به افراتخته

این روستا به دلیل کوهستانی و جنگلی بودن در نیمه اول سال شما هوای بسیار خنک و دلچسبی را خواهید داشت و سرسبزی جنگل و چشم انداز خیره کننده کوهستان در انتظار شماست و اما اگر به دنبال بخاری هیزمی و سوز سرد زمستانی و برف می گردید حتما نیمه دوم سال برای دیدن از این روستا انتخاب کنید.

اجاره ویلا در افراتخته در فصول مختلف سال دارای یک قیمت مشابه نمی باشد چرا که هر فصل دوستداران خود را دارد

چگونه میتوان اجاره ویلا ارزان در افراتخته داشته باشیم؟

افراتخته یکی از روستاهای پرطرفدار در گلستان است و مردم این روستا را یکی از بهترین مناطق برای گذراندن آخر هفته می دانند. اگر به دنبال اجاره ویلا ارزان در افراتخته هستید باید در اواسط هفته که تعداد مسافر در این روستا کم می باشد برای دیدن این روستا برنامه ریزی کنید و یا از خانه های سنتی و ساده روستایی برای اجاره ویلا در افراتخته استفاده کنید.

فاصله گرگان تا افراتخته؟

فاصله گرگان تا افراتخته 74 کیلومتر که اگر ترافیک نباشد حدود یک ساعت و 20 دقیقه می باشد.

فاصله افراتخته تا علی آباد کتول؟

فاصله روستای افراتخته تا علی آباد کتول 36 کیلومتر می باشد با احتساب ترافیک نبودن و لغزنده نبودن جاده حدودا 50 دقیقه باید مسیر را رانندگی کنین.

فاصله مشهد تا افراتخته؟

این روستا 557 کیلومتر با شهر گرگان فاصله دارد و بدون احتساب ترافیک حدود 7/40 باید رانندگی کنیند.

فاصله تهران تا افراتخته

مسافت 426 کیلومتر ، فاصله زمانی 4 ساعت و 35 دقیقه  براساس سرعت میانگین 100 کیلومتر بر ساعت

جنگل افراتخته کجاست؟

روستای افراتخته تنها روستایی است که در دهنه‌ی زرین گل واقع شده که توسط جنگل احاطه شده است. این جنگل‌ها قسمتی از جنگل‌های هیرکانی می‌باشند که بسیار ارزشمند هستند. قدمت این جنگل‌ها به صد و نود میلیون سال می‌رسد و این درختان کهن سال و همچنین نوع بافت گیاهی منطقه باعث شده که تلاش برای ثبت جهانی این درختان در یونسکو شروع شود. همچنین جنگل‌های پهن برگ نیز به زیبایی منطقه افزوده است.

دیدنی های روستای افراتخته

روستای افراتخته پر از چشمه ‏های آب معدنی که در اطراف آن قرار گرفته و آبشارهای طبیعی زیبایی رو هم می توانید در ارتفاعات روستا ببینید که از بلندای ۳۰۰ تا ۲۵۰۰ متری سرازیر می‏ شن. اما افراتخته به جز کوه و جنگل، یه رودخونه هم داره که در جنوب روستا جریان داره. وجود همین رودخونه به همراه آب و هوای معتدل منطقه، باعث رونق کشاورزی در آن شده است.

در سفر به روستای افراتخته می توانید سری هم به چاه سنگی و باستانی پیرآلا در ۲ کیلومتری روستا بزنین و گورستان گبری و حمام قدیمی روستا معروف به کهنه حمام رو ببینین که همه بیانگر قدمت زیاد این روستا هستند. در فاصله نیم کیلومتری روستا، یکی از جنگل‏ های کمیاب درختان سرخدار (از گونه ‏های نادر جنگلی)، محفوظ مونده.در کل یه روستا با یه دنیا جاذبه منتظر شماست.

در سایت گلستانی ها https://golestaniha.com/ دستت برای اجاره ویلا در هر جای ایران و با هر امکاناتی باز است؛ به فکر اجاره ویلا در شمال برای خوشگذرانی لب دریا هستید؟ یک کلبه جنگلی دنج یا ویلا استخردار برای سفر با دوستان می‌خواهید ؟ شاید هم یک سوئیت در کیش برای سفر خانوادگی؟ از بین صدها اقامتگاه‌ها در سایت اجاره ویلا گلستانی ها با دیدن تصاویر و مقایسه قیمت‌ها و امکانات، بهترینش را انتخاب کنید. حالا که خیالت از یک جای عالی با یک میزبان مهمان‌نواز و پشتیبانی کامل گلستانی ها با مدیریت خانم معصومه بیات از لحظه رزرو تا پایان سفر راحت است، می‌توانید برای هر ثانیه حالِ خوش در سفر برنامه‌ریزی کنید. شماره تماس برای اجاره ویلا 09114481870 .