اجتماعیبرترین های کسب و کار

چرا پست هام لایک نمی خوره؟

دلایل کم شدن لایک اینستاگرام با وجود Buy instagram likes

کاهش نظرات و لایک ها ممکن است به دلایل مختلف اتفاق افتاده باشد، مانند:

  • استفاده از هشتگ های مسدود شده
  • استفاده دائم از هشتگ های کاملاً مشابه و یکسان (شادوبن شدن)
  • استفاده از ربات‌ها
  • خرید دنبال‌کننده، کامنت یا لایک.
  • استفاده از تولید محتوای تکراری
  • انتشار عکس در زمان های نامناسب
  • بیش از حد پست گذاشتن

تنظیمات لایک اینستاگرام | چرا استوری لایک نمیشه | چرا پست اینستا لایک نمیشه

علت دیده نشدن لایک ها در اینستاگرام

علاوه بر کم شدن لایک اینستاگرام دیده نشدن تعداد لایک ها نیز مشکلی است که این روزها خیلی از افراد به آن دچار شده اند. علت دیده نشدن لایک ها در اینستاگرام چه چیزی میباشد؟ اینستاگرام برخی از لایک ها را مخفی میکند. اگر شما به عنوان صاحب اکانت میتوانید لایک ها را ببینید اما کاربران قادر به دیدن آن نیستند ممکن است اینستاگرام این کار را انجام داده باشد.(البته این موضوع قبلا به صورت آزمایشی تست شده و در بیشتر مواقع این اتفاق نخواهد افتاد)

هشتگ ها از دلایل کاهش لایک ها در اینستاگرام

استفاده از هشتگ های ممنوعه، نامناسب یا نامرتبط می تواند یکی از دلایل کم شدن لایک ها در اینستاگرام باشد. همچنین هنگامی که همیشه در پست های خود از تعدادی هشتگ مشخص و یکسان استفاده می کنید، اینستاگرام به پیج شما مشکوک می شود. در حقیقت اینستاگرام به اینکه پست های شما توسط یک ربات ارسال می شود شک می کند و در صورت تداوم این کار، پیج شما را شادوبن می کند. هر عملی که اینستاگرام آن را شبیه به عملکرد ربات بداند، نه یک انسان باعث حسایست اینستاگرام می شود و نتیجه خوبی ندارد.

دلیل کم شدن ویو اینستاگرام

اگر به طور کلی علاوه بر کم شدن لایک اینستاگرام  ویو پیج شما نیز کم شده است و میخواهید دلیل کم شدن ویو پیج اینستاگرام خود را بدانید باید بگوییم  دلیل آن میتواند شادوبن شدن باشد. شادوبن باعث میشود ویو اکانت شما به طور کامل کاهش یابد.

بنابراین چگونه بررسی کنیم که آیا Shadowban شده‌ایم؟

از وب‌سایت www.instagram.com به صورت ناشناس در مرورگر خود دیدن کنید.

بدون ورود به حساب کاربری خود، به www.instagram.com مراجعه کنید.

از شخصی که شما را دنبال نمی‌کند بخواهید بررسی کند که آیا می‌تواند پست‌های شما را در زیر هشتگ خاص ببیند یا خیر.

همچنین برخی از ابزارهای آنلاین رایگان وجود دارد که پس از ارائه نام کاربری اینستاگرام یا پیوند مستقیم به پروفایل، اطلاعاتی را در مورد اینکه آیا یک حساب کاربری از Shadowban رنج می‌برد ارائه می دهند.

اگر میخواهید شادوبن را به طور کامل بشناسید با مقاله همراه شوید.

الان چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

از تکرار تمام نکاتی که در بالا ذکر شد خودداری کنید.

  • چند روز حساب خود را ترک کنید.
  • برای کاربران Shadowban حدود 2-3 روز طول می‌کشد و بعد از آن‌همه چیز به سطح فعالیتی که قبلاً داشته‌اند بازمی‌گردد.
  • اگر یک حساب کاربری دیگری دارید، برای مدتی به آن حساب شخصی خود بروید.
  • پست‌های کمتری را منتشر کنید.
  • هشتگ منحصربه‌فرد خود را ایجاد کنید که به محتوایی که ارسال می‌کنید مربوط باشد. این کار ممکن است خیلی محبوب نباشد اما از Shadowban نجات خواهید یافت.
  • سعی کنید برخی از هشتگ‌های خود را در پست‌های اضافه شده اخیر حذف کنید.

چگونه در آینده از Shadowban حساب خود خودداری کنیم؟

به زبان ساده: مانند یک شخص واقعی رفتار کنید، نه یک ربات.

دقت کنید: برخی از فعالیت‌ها ممکن است حساب شما را برای مدتی ممنوع کند که موجب کم شدن لایک اینستاگرام می شود، به‌عنوان‌مثال لایک کردن بسیار زیاد و یا دنبال‌کردن بسیاری از حساب‌ها در مدت‌زمان کوتاه.

اما هدف از این کار خلاص شدن از شر هرزنامه‌ها و ربات‌ها و ممنوعیت حساب‌هایی است که از چنین روش‌هایی استفاده می‌کنند.

آیا حساب من از Shadowban رنج می‌برد؟

هنگامی‌که پست‌های شما تحت هشتگ های خاصی نمایش داده نمی‌شوند یا نمی‌توانید در فعالیتی انجام دهید، یک امر واضح است، شما Shadowban شده‌اید. اما گاهی اوقات ممکن است آن‌چنان آشکار نباشد. برخی از آمارهای اساسی یا معیارهای دیگر را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهید تا عملکرد اینستاگرام خود را مشاهده نمایید. آیا رشد پایه دنبال‌کنندگان شما پایدار است؟ یا تعداد دنبال‌کنندگان شما به مراتب کاهش می‌یابد؟ اگر بعد از اضافه‌کردن هر پست، دنبال‌کننده‌های جدید زیادی به دست می‌آوردید و اکنون نمی‌توانید؛ به احتمال زیاد آخرین مطالبی که اضافه می‌کنید توسط افراد یافت نمی‌شود.

تولید محتوای تکراری علت کم شدن تعداد لایک های اینستاگرام

یکی از دلایل کم شدن لایک اینستاگرام تولید محتوای تکراری است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زمانی که دوستانتان یا اکانت های بیزینسی از محتوای تکراری استفاده کرده اند به سرعت از آن پست گذر می کنید. در واقع هیچ واکنشی نسبت به آن پست نشان نمی دهید. به این دلیل که قبلا آن پست را دیده اید و اطلاعاتی که داشته را از آن دریافت کرده اید. بنابراین دیگر برای شما جذابیتی ندارد.

این موضوع را می توان به گفتگوهای روزمره هم تشبیه کرد. زمانی که دوستتان، یک داستان و مسئله ای را چند بار برای شما تعریف میکنید دیگر برایتان جذابیتی ندارد یا حتی در دفعات بعد امکان دارد با دقت و یا اصلا به توضیحات آن گوش نکنید. حتی اگر تغییرات جزئی در آن ایجاد کرده باشد. اگر وی در تعریف کردن داستان آن را کش دار کند هم باز برایتان کسل کننده می شود. بنابراین محتوای تکراری و بدون جذابیت می توان یکی از دلایل کاهش لایک باشد. پس اگر می خواهید با این مشکل روبرو نشوید برای محتوای خود زمانی کافی بگذارید و متناسب با سلایق مخاطبان بهترین و جذاب ترین محتوا را منتشر کنید.

یافتن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای جلوگیری از کاهش لایک ها

ساعت پست گذاشتن در اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در برخی مواقع علت کم شدن لایک اینستاگرام می تواند انتشار عکس در زمان های نامناسب باشد. بهترین ساعات پست گذاشتن در اینستاگرام هم می تواند باعث رشد شما بشود و هم اینکه می تواند باعث دیده نشدن پست در اینستاگرام باشد. به این دلیل که ممکن است پست های شما در میان پست های سایر دنبال شوندگان مخاطب گم شود و اینکه در برخی مواقع دیدن پست های زیاد و پی در پی می تواند باعث خستگی برای مخاطب باشد. به این صورت به راحتی از بعضی پست ها گذر می کنند. بنابراین انتخاب ساعات مناسب برای انتشار محتوا بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار می باشد.

به این نکته هم توجه داشته باشید که ساعات خلوت همیشه باعث دیده نشدن پست های شما نمی شود. بلکه در برخی مواقع به بیشتر دیده شدن شما هم کمک می کند. پس برای جلوگیری از دیده نشدن و کاهش لایک به ساعات انتشار محتوا توجه کنید و با هوشیاری آن را انتخاب کنید.

بیش از حد پست گذاشتن دلیل کم شدن تعداد لایک ها در اینستاگرام

برخی افراد گمان می کنند با انتشار محتوای پی در پی می توانند خود را در ذهن مخاطب ماندگارتر کنند. در صورتی که این کار کاملا معکوس عمل می کند و حتی می تواند باعث دلزدگی و خستگی برای مخاطب شود. و به این گونه به راحتی از پست های شما گذر کنند و یکی از دلایل کم شدن لایک اینستاگرام همین موضوع میباشد. در مقابل برخی از شرکت ها یا اکانت های بیزینسی هستند که چند روز فعالیت نمی کنند و زمانی که به اینستاگرام سر می زنند می خواهند تمام پست های خود را منتشر کنند. چنین افرادی توقع دیده شدن و افزایش لایک هم دارند. اما متاسفانه با این کار خود را از هدف خود دورتر می کنند.

به یاد داشته باشید که زیاد پست گذاشتن نه تنها باعث افزایش فروش نمی شود بلکه می تواند باعث پسرفت شما هم باشد. کاربران علاقه دارند که پست های جذاب و متنوع ببینند و این امر به صورت منظم و متداوم برقرار باشد. بنابراین توصیه می کنیم برای بهتر دیده شدن برنامه ای منظم برای انتشار محتوای خود داشته باشید. این برنامه ریزی علاوه بر اینکه محبوبیت شما را در بین مخاطبان بیشتر می کند می تواند روز به روز به تعداد لایک های شما هم افزوده شود.

منابع :

instafollowers.co

popularitybazaar.com