چرا بسته بندی خلاقانه برای کسب و کار مهم است؟

ضرورت بسته بندی خلاقانه در جلب رضایت مشتریان

بسته بندی جذاب کارتن سازی تهران در رفتار مصرف‌کننده تاثیر قابل توجهی دارد. به خصوص در دنیای رقابتی امروزی اهمیت این موضوع دوچندان شده است. به طوری که می‌توان گفت داشتن یک بسته‌بندی زیبا و اصولی درصد موفقیت و احتمال انتخاب شدن محصول در قفسه های فروشگاه را بالا می‌برد. بسته‌بندی یک کالا اولین چیزی است که توجه مشتری را به خود جلب می‌کند. به خصوص در فروش‌های اینترنتی تاثیر داشتن یک بسته‌بندی جذاب چندین برابر خواهد شد. اگر شما نیز به فکر راه انداختن یک پروژه قوی برای فروش محصولات خود هستید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با اهمیت این موضوع و تاثیر آن در داشتن فروش موفقیت آمیز آشنا کنیم.

 تاثیر بسته بندی خلاقانه در جلب رضایت مشتری

همان طور که گفته شد اعمال یک بسته‌بندی خوب برای محصولات اولین چیزی است که توجه خریداران را به خود جلب می‌کند. البته این به معنای عدم اهمیت کیفیت بالای کالاها نیست. بلکه از لحاظ روانشناسی اولین قدم برای کسب رضایت مشتری محسوب می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است. با این کار نام برند محصول بر ذهن خریدار باقی می‌ماند. بنابراین در خریدهای بعدی نیز احتمال اینکه خریداران به سمت خرید از همان برند بروند بالا است. این به معنای داشتن مشتریان دائمی است. داشتن مشتری دائمی می‌تواند یک تبلیغ بزرگ برای فروشندگان به حساب آید. چرا که به دلیل رضایت بالایی که از خرید خود داشته‌اند برند شما را برای اطرافیان خود تبلیغ خواهند کرد.

علاوه بر این موارد یک بسته‌بندی خوب و طراحی جذاب کارتن میوه می‌تواند به برندسازی محصولات فروشنده کمک کند. به عنوان مثال داشتن یک بسته بندی که فقط مخصوص کار شما باشد به نوعی باعث تبدیل شدن سبک بسته‌بندی به برند شما خواهد شد. با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که بسته بندی خوب و مناسب علاوه بر اینکه بر محافظت از کالا اهمیت دارد بلکه در جلب رضایت مشتری و افزایش بازار کار شما نیز تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

روش‌هایی برای داشتن بسته بندی خلاقانه

این روزها تجارت‌های آنلاین در سرتاسر دنیا گسترش بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. به خصوص در یک سال اخیر به دلیل پیدایش ویروس کرونا تمایل افراد به انجام خریدهای اینترنتی چندین برابر شده است. کسانی که در بخش فروش‌های اینترنتی فعالیت دارند باید توجه لازم و کافی را برای بسته‌بندی کالاهای خود در نظر بگیرند. زیرا، همان طور که اشاره شد یک بسته‌بندی خوب تاثیر بسزایی در ارتباط مثبت بین مشتری و فروشنده دارد، که در نهایت باعث افزایش رضایت مشتری می‌گردد. در ادامه به چند مورد موثر و تاثیرگذار برای داشتن یک بسته بندی مناسب برای جلب رضایت مشتریان می‌پردازیم:

استفاده از لوگوی مخصوص خود در بسته‌بندی‌ها

قبل از شروع یک کسب و کار حتما لوگویی که مخصوص تجارت شما باشد را طراحی کنید. چرا که استفاده از لوگو مخصوص در بسته بندی‌ها یک تبلیغ خوب برای برندی که دارید محسوب می‌شود.

استفاده از تزئینات جانبی درون جعبه بسته‌بندی

یکی از روش‌های جالبی که می‌تواند بسته بندی محصولات را جذاب کند استفاده از تزئینات جانبی مثل پوشال، فوم و … درون جعبه‌ها است. این کار علاوه بر اینکه از کالای درون جعبه محافظت بیشتری می‌کند سبب زیباتر و جذاب‌تر دیده شدن بسته نیز می‌گردد.

به کارگیری برچسب و استیکر بر روی بسته‌بندی

استفاده از برچسب یا استیکر به هزینه بالایی نیاز ندارد. اما در عین حال می‌تواند باعث جلب توجه خریداران و زیباتر دیده شدن بسته‌های شما گردد.

قرار دادن کارت یا المان تبلیغاتی درون جعبه‌ بسته‌بندی

افراد می‌توانند کارت مخصوص خود را که بر روی آن آدرس، شماره تلفن، آیدی اینستاگرام و مواردی از این قبیل نوشته شده را درون جعبه قرار دهد. با این کار خریداران احساس بهتری داشته و از اینکه خرید خود را از یک جای معتبری انجام داده‌اند خوشحال می‌شوند.

قرار دادن فاکتور خرید درون جعبه

توصیه می‌کنیم قرار دادن فاکتور خرید را درون جعبه بسته‌بندی فراموش نکنید. با این کار می‌‌توان به صورت غیر مستقیم رضایت مشتری را جلب کرد. همچنین بهتر است تخفیف یا هدیه‌ای که شامل خریداران شده در این فاکتور قید گردد.

قرار دادن نکته آموزشی در صورت نیاز

اگر فکر می‌کنید محصول شما نیاز به معرفی بیشتر دارد و یا برای کار با آن باید برخی نکات ذکر شود بهتر است آن‌ را به شکل یک نوشته خوب و باکیفیت درون بسته‌بندی خود قرار دهید.

قرار دادن هدیه‌های کوچک و کم هزینه درون جعبه‌ها

شما می‌توانید هدیه‌های کوچک و دوست داشتنی را که با هزینه بسیار پایین قابل تهیه کردن هستند را دورن جعبه بسته‌بندی محصولات قرار دهید. این کار تاثیر بسیار زیادی در جلب رضایت مشتری داشته و او را ترغیب می‌کند تا در دفعات بعدی نیز از شما خرید کنند.

انواع بسته بندی خلاقانه محصولات برای کسب و کارهای آنلاین

خوشبختانه این روزها تنوع بالایی از انواع محصولات بسته بندی در بازار موجود هستند. بنابراین کسانی که قصد فروش و بسته‌بندی محصولات خود را به خصوص در حوزه فروش آنلاین دارند می‌توانند از آن‌ها کمک گرفته و یک بسته بندی بی‌نظیری را ارائه دهند. از آنجایی که یک بسته‌بندی شیک و مرتب اولین چیزی است که توجه مشتری را جلب می‌کند توجه به این موضوع نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر و تصمیم‌گیری آسان‌تر در زیر شما را با چند مورد از مهم‌ترین انواع بسته‌بندی محصولات آشنا می‌کنیم:

کارتن‌ها و جعبه‌های معمولی

کیف دستی‌ها و پاکت‌های مخصوص

بسته‌بندی‌های پد دار برای محصولات ظریف و شکستنی

کاغذهای جذاب برای کادو پیچ کردن محصولات

هزینه بسته‌بندی محصولات

هدف اصلی از فروش یک محصول رسیدن به سود دلخواه و ایده‌آل است. به همین دلیل نمی‌توان هزینه‌های کلان و بالایی را برای بسته‌بندی آن اختصاص داد. خوشبختانه شرط اصلی برای داشتن یک بسته‌بندی شیک و جذاب صرفا خرج کردن هزینه‌های بالا بابت آن نیست. چرا که امروزه می‌توان با هزینه‌های بسیار پایین بسته‌بندی‌های جذاب و زیبایی را ایجاد کرد. البته رعایت تناسب بین قیمت کالا و بسته‌بندی آن اهمیت بالایی داشته و این موضوع را نباید نادیده گرفت. از طرفی دیگر هزینه بسته‌بندی هر محصولی با توجه به متریال به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در کالاهای حساس و شکستنی استفاده از محافظ برای بالا بردن امنیت آن ضروری است.

ایجاد تغییر در طراحی بسته بندی محصولات

امروزه زیبایی و جذابیت بسته‌ بندی از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. از این رو اخیرا کارگاه‌های تولیدی کارتن به طراحی جعبه‌ های بسته‌ بندی برای محصولات خود پرداخته‌اند. در واقع با استفاده از طراحی بسته‌ بندی می‌توانید فروش خود را افزایش داده و در عین حال رضایت مشتریان را نیز جلب کنید. در این مقاله شما را با طراحی بسته ‌بندی محصولات آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 طراحی بسته بندی محصولات چه زمانی نیاز به تغییر دارند؟

آیا از طراحی بسته بندی محصولات خود راضی هستید؟ آیا فروش شما برای مدتی راکد مانده است؟ آیا لوگوی فروشگاه یا وبسایت خود را مجدد طراحی کرده‌اید؟ آیا در رسانه‌های اجتماعی حضور خود را افزایش داده‌اید اما هنوز چشم‌انداز مثبت در روند فروش‌تان نمی‌بینید؟ شاید زمان آن رسیده است که به این جمع‎بندی برسید که چیزی که شما را به عقب هل می‌دهد محصول نیست، بلکه بسته‌بندی شماست. اگر مدتی است که بسته‌بندی خود را ارزیابی مجدد نکرده‌اید، زمان مذاکره درباره مزایای طراحی مجدد چگونگی بسته‌بندی محصول شما است.

تفکرات زیادی در طراحی مجدد محصول وجود دارد. برای مثال اینکه چطور می‌دانید که چه وقت باید تغییر ایجاد کنید؟ اگر بسته‌بندی شما یکنواخت است آیا باید مطابق فصل‌ها، یا تعطیلات و مناسبت‌ها پیش روید؟ و یا رویدادهای فروشگاهی خاص و فروش‌ها را پر‌ رنگ‌تر کنید؟ بگذارید به زمان تغییر در طراحی بسته بندی محصولات نگاهی بیاندازیم.

چرا بسته‌بندی محصول مهم است؟

باور کنید یا نه تغییرات اساسی همیشه درباره تمایلات و زمان نیست. بلکه درباره بهترین پشتیبانی و حمل محصولات جدیدتر می‌باشد. چیزهایی که یک سال یا دو سال پیش تولید کردید ممکن است در بسته‌بندی قدیمی امن بنظر بیاید. اما با افزایش محصولات تکنولوژی، ممکن است دریابید در بسته‌بندی خود، زیرسازی بیشتری نیاز دارید. علاوه بر این، هیچ‌وقت اهمیت رسانه اجتماعی را فراموش نکنید.

هشتگ‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هرکسی از طریق هشتگ وارد صفحه کمپانی شما شود همان آخرین پست شما را نمی‌بیند. ابزاری غافلگیرکننده در طرح خود داشته باشید، گزینه‌های مختلف بسته‌بندی پیشنهاد کنید، به صورت متناوب جعبه‌های خود را به روز کنید و در بسته‌بندی جدید موارد غافلگیر کننده قرار دهید تا نه تنها فالوور جمع کنید بلکه وفاداری در خصوص برندتان ایجاد کنید.

خروج از نسخه موبایل