انواع ژل شست و شو برای پوست حساس

در این مقاله به معرفی شوینده و پاک کننده پوست خشک و حساس خواهیم پرداخت و بهترین آنها در یک لیست نهایی به شما برای خرید معرفی خواهیم کرد. پوست انسان به دلایل بسیار مختلفی خشک و حساس می شود. این دلایل می توانند ارثی و ژنتیکی و یا تحت تاثیر محیط خارجی باشند. به طور مثال، در زمستان پوست ها خشک و حساس تر شده و سریع تر آسیب می بینند. از عوامل ارثی خشکی و حساس بودن پوست می توان به بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و درماتیت اشاره کرد. عوامل خارجی مانند شستشوی مداوم با آب داغ و استفاده از مواد شوینده نامناسب، عوامل محیطی مانند تغییرات آب و هوایی، استفاده از لوازم آرایشی نا مناسب و … اشاره کرد. این عوامل بر ترشح چربی لازم پوست تاثیر گذاشته و آن را کاهش می دهد.

پوست | پوست حساس

این کاهش چربی به خشک و حساس شدن پوست می انجامد. از سوی دیگر، بیماری هایی نیز وجود دارد که بر تغییرات پوستی اثر می گذارد. به طور مثال کم کاری تیروئید می تواند یکی از علل خشکی پوست باشد. بیماری دیابت نیز یکی دیگر از عوامل خشک شدن پوست هستند. توجه داشته باشید که مصرف برخی از داروها نیز می تواند بر خشک شدن پوست و حساس شدن آن ها تاثیر بگذارد. به طور مثال داروهای ضد حساسیتی مانند آنتی هیستامین، دارو های ضد اسپاسم و همچنین دارو های خانواده دیورتیک ها از این دسته هستند.

اگر از پوست های خشک و حساس مراقبت و محافظت نشود، احتمال ترک خوردن و آسیب هایی مانند قرمزی و زخم شدن آن بسیار بالاست. همچنین پوست های خشک، سریع تر روند پیری را پیش می گیرند. سوی دیگر، می توان نبود و نماندن رطوبت در پوست را عامل و محرک خشک شدن پوست دانست. چرا که همانند هر موجود زنده ای، پوست برای سالم ماندن به آب نیاز دارد. پس قبل از هر اقدامی، به یاد داشته باشید که نوشیدن آب، آن هم حداقل 6 تا 8 لیوان در روز بهترین و ساده ترین راه حل است. همانطور که گفتیم آب برای پوست بسیار حیاتی است، اما این به آن معنا نیست که شستن بیش از اندازه پوست به آن کمک می کند. چرا که آب داغ و شوینده نامناسب خود یکی از مهم ترین عوامل خشک شدن پوست است.

اما باید این موضوع را هم در نظرداشته باشید، پاک سازی پوست بسیار مهم  ضرروی است. پس بهتر است آن را به درستی تمیز کرده و برای پاک سازی این نوع از پوست ها از یک پاک کننده مناسب استفاده کنیم. بهتر است شوینده و پاک کننده پوست خشک و حساس فاقد صابون باشند. همچنین وجود مرطوب کننده در محصولات ویتابلا بیز نیز بسیار به سلامت این دسته از پوست ها کمک می کند. از سوی دیگر، یک پاک کننده مناسب پوست خشک و حساس باید فاقد مواد حساسیت زایی مانند پارابن، عطر، اسانس و الکل باشند. خواص آنتی باکتریال بودن یک پاک کننده در کنار فواید زیادی که دارد، پوست را خشک می کند. پس بهتر است از این دسته پاک کننده ها نیز برای پوست های خشک و حساس استفاده نشود.

برند های مختلفی به تولید محصولات شوینده و پاک کننده پوست های خشک و حساس پرداخته اند. در ادامه به معرفی برخی از محصولات مناسب پوست خشک و حساس  این دسته از برند ها می پردازیم. احتمالا تا زمانی که پوستتان یک واکنش آلرژیک نسبتا شدید نسبت به یک محصول آرایشی یا مراقبت از پوست از خود نشان ندهد، متوجه نمی‌شوید که پوستی حساس دارید. خشکی پوست، اگزما، درماتیت تماسی، روزاسه، کهیر، فوتودرماتیت و ماستوسیتوز پوستی از عوامل تاثیرگذار در بروز نشانه‌های پوست حساس هستند. اگر پوست شما حساس است، به شوینده‌ای نیاز دارید که مخصوص پوست شما فرموله شده باشد.

بهترین شوینده پوست حساس را می‌شناسید؟ فیس واش کامان، ژل شستشو ویتابلا، فوم شستشوی صورت لافا  ژل شستشوی صورت پیرلو مناسب پوست خشک و حساس یک پاک کننده عالی برا تمام آلودگی ها و آرایش باقی مانده بر روی پوست شما می باشد. این ژل با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی بالا به روشن شدن و شفاف شدن پوست شما کمک بسیاری می کند. علاوه بر این ها هیچ گونه حساسیتی بر روی پوست شما ایجاد نخواهد کرد. این محصول ضد خارش، سوزش و ضد التهاب هست و برای پوست های خشک و حساس کاملا مناسب می باشد.

ژل شستشوی صورت پیرلو مناسب پوست خشک و حساس با دارا بودن ترکیبات مرطوب کننده علاوه بر اینکه پوست صورت را کاملا تمیز و شفاف می کند و تمام آلودگی های روی پوست را از بین می برد باعث رطوبت رسانی به پوست می شود. استفاده از ژل شستشوی صورت پیرلو مناسب پوست خشک و حساس بسیار راحت بوده و استفاده از آن در شب و قبل از خواب می تواند خوابی راحتی به شما و پوست شما هدیه دهد.رر و … از بهترین شوینده‌ها برای پوست‌های حساس به شمار می‌آیند. روزانه آلودگی ها و آلاینده های زیادی بر روی سطح پوست ما می نشیند. ما در طی روز از انواع مختلفی از محصولات آرایشی مانند کرم ضد آفتاب، سفید کننده ها و … بر روی پوستمان استفاده می کنیم.

محصولاتی که بر روی پوست ما سنگینی ایجاد کرده و باعث مسدود شدن منافذ پوست می شوند. در نتیجه در صورت پاک نشدن از روی پوست به پوست شما آسیب وارد کرده و نمی گذارند تا پوستتان به خوبی تنفس کند. پاک کننده ها از ضروری ترین محصولات مراقبتی پوست می باشند. پاک کننده ها جزئی جدا نشدنی از روتین پوستی شما به حساب می آیند. چرا که سلامت پوست شما در قدم اول وابسته به این محصولات است. اما باید توجه کرد که حتما پاک کننده ای مناسب پوستتان انتخاب کنید. پوست های خشک و حساس نسبت به انواع دیگر پوست ها از حساسیت بیشتری برخودار هستند. این نوع پوست ها معمولا به بعضی از مواد واکنش نشان داده و دچار حساسیت و التهاب می شوند.

همچنین باید از پاک کننده هایی برای پوست های خشک و حساس استفاده کرد که پوست را بیش از حد خشک نکنند. یکی از بهترین پاک کننده ها برای پوست حساس و خشک، ژل بانوان مناسب پوست خشک و حساس است. ویژگی های ژل شستشوی صورت پیرلو مناسب پوست خشک و حساس ژل شستشوی صورت پیرلو مناسب پوست خشک و حساس با خاصیت آبرسانی (SENSI PIR) یکی از محبوب ترین پاک کننده ها در دسته ژل شستشوی صورت است. ژل شستشوی صورت پیرلو مناسب پوست خشک و حساس یک پاک کننده عالی برای آرایش و آلودگی های روی پوست به حساب می آید. همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی سبب روشن و شفاف شدن پوست می شود.