برای ختم صلوات چند تسبیح نیاز است؟

ختم صلوات مجرب:

از جمله ختم های مجرب که برای برآورده شدن حوایج ، تاثیر زیاد دارد ف ختم صلوات است وآن چند نوع می باشد: اول آن که از برای قضای حاجت ودفع بلیات ونجات از ناراحتی ها ورسیدن به مقاصد ومطالب ، چهارده هزار صلوات می فرستد وهر هزار صلوات را که تمام می کند به ترتیب به یکی از چهارده معصوم هدیه می کند تا حضرت ولی عصر. نوع دیگر برای هر مطلبی وهر حاجتی هرروز هزار صلوات بر محمد وآل محمد بفرستد تا دوماه متوالی وچون مدت تمام شد، آن مطلب هم ان شا الله بر آورده می شود.

گشایش هفتاد حاجت اخروى 
معاویة بن عمار گوید:
امام صادق – علیه السلام – فرمود:
هر کس در یک روز، صد بار رب صل على محمد و اءهل بیته بگوید، خداوند یک صد حاجت او را برآورد و سى حاجت از آنها براى دنیا و هفتاد براى آخرت .

توسل به حضرت رسول با صلوات
متوسل به رسول الله شوید نود و دو روز با وضو و توجه ، رو به قبله نشسته ، روزانه هزار مرتبه صلوات بفرستید و حاجت بخواهید.

برآورده شدن حاجت کنار قبر حضرت رسول (ص )
هر کس نزدیک قبر رسول خدا – صلى الله علیه و آله – ایستاده و آیه ان الله و الملائکته را تا آخر بخواند و هفتاد مرتبه بگوید: صلى الله علیک یا رسول الله حاجتى که دارد، بخواهد رد نمى شود.

دو رکعت نماز حاجت 
در ثلث آخر شب جمعه دو رکعت نماز حاجت بخوانید بعد از سلام نماز صلوات بفرستید، سپس بگویید: بسم الله الرحمن الرحیم و صد بار صلوات بفرستید، سه شب جمعه تکرار کنید. حاجت روا مى شوید.

او را دریابم 
رسول خدا – صلى الله علیه و آله – مى فرماید:
هر که در هر صبح ده مرتبه و در هر شام ده مرتبه بر من صلوات فرستد، من او را دریابم در وقتى که محتاج به آن باشد.

صلوات و توسل به حضرت زینب (س ) 
صلوات و توسل به حضرت زینب سلام الله علیها – یکى از پر برکت ترین و پر فیض ترین توسلات است . طریقه توسل به آن مخدره به این صورت است که 69 روز هر روز 69 مرتبه صلوات هدیه به حضورشان گردد، بهتر است 69 تومان هم انفاق کنند.
از جمله ختومات بسیار مجرب این که 69 مرتبه صلوات به حضور آن مجلله (زینب کبرى ) سلام الله علیها هدیه نموده و 69 تومان انفاق در راه خدا نمایید.

نحوه برآورده شدن حاجت از زبان شیخ بهایى 
شیخ بهایى مى فرماید: هر که را مهمى پیش آید در بیابان خلوت چهار خط بکشد و یک خط در میان آنها ترسیم کند و او را قبر پیامبر – صلى الله علیه و آله – فرض کند و نظر به خط مفروض نموده با اشاره به آن دوازده هزار بار بگوید: صلى الله علیک یا رسول الله حاجتش روا شود.

برآورده شدن صد حاجت
امام صادق – علیه السلام – مى فرمایند:
هر که صد مرتبه بگوید: یا رب صل على محمد و آل محمد حق تعالى صد حاجت او را روا گرداند.
امام باقر – علیه السلام – مى فرمایند: هر که عصر روز جمعه بخواند:
اللهم صل على محمد و آل محمد الاءوصیاء المرضیین باءفضل صلواتک و بارک علیهم باءفضل برکاتک علیه و علیهم السلام و على ارواحهم و اجسادهم و رحمة الله و برکاته حق تعالى صد هزار حاجت او را روا سازد.

پس از نماز صبح یا مغرب
امام رضا علیه السلام فرمود: هر کس پس از نماز صبح یا نماز مغرب ، پیش ‍ از آن که برخیزد یا با کسى صحبت کند، بگوید:
ان الله و ملائکته یصلون على النبى یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما. اللهم صل على محمد النبى و ذریته خداوند صد حاجت او را برآورده مى سازد: هفتاد حاجت در دنیا و سى حاجت در آخرت.

قبول شدن حاجت
امیر المؤ منین على – علیه السلام فرمودند:
من قال : ثلاث مرات اءللهم صل على محمد و آل محمد قضصَدْصَلَوات، سُفْرۀ، از نذرهای زنانه، و رایج در بیشتر مناطق ایران. این سفره را به نیت بخت‌گشایی، خرید مسکن، و رفع گرفتاریها ازجمله بیماری و نازایی، و دیگر خواسته‌های مادی و معنوی می‌اندازند و همچون بیشتر سفره‌های نذری با دعا و حاجت‌طلبیدن آغاز می‌شود و سپس با پذیرایی از مهمانها پایان می‌پذیرد. انداختن سفرۀ صدصلوات با آیین و مراسمی خاص همراه است و بیشتر در ماههای محرم، صفر، رجب و رمضان (در شبهای احیا) صورت می‌گیرد. گروهی سالانه و برخی نیز موردی، این نذر را به جا می‌آورند؛ این سفره بیشتر در زادروز یا شهادت امامان و پیشوایان شیعه انداخته می‌شود (قنبری).

A few rosaries are needed to finish the prayers

شرح آیین

زنی که انداختن این سفره را نذر دارد، شماری مهمان دعوت، و در روز مناسبی در خانۀ خود یا زیر طاق نصرتِ «چل‌قرآن» (ه‍ م) این مراسم را برپا می‌کند. مسئولیت پذیرایی و هزینۀ ملزومات سفره با میزبان است، ولی برخی افراد برابر نذر و نیت خویش، شیرینی و نقل‌ونبات می‌آورند و داوطلبانه در اجرا و پذیرایی کمک می‌کنند. میزبان روی زمین و یا تختی کوتاه، سفره‌ای مخملی پهن می‌کند که در میان آن اللّٰهم صل على محمد و آل محمد، و در حاشیۀ آن نام اللّٰه و چهارده‌معصوم (ع) گل‌دوزی شده است؛ او اینها را روی سفره می‌گذارد: یک جلد قرآن، 140 عدد تسبیح 100 یا 101دانه، شماری کتاب دعای صدصلوات، مُهر و جامُهری، گلدانی با گل طبیعی و یا مصنوعی، و کاسۀ آب‌خوری‌ای که داخل آن دعا و صلوات نوشته‌اند. تمام اجزاء سفره (به‌جز کاسه و مهر)، سبزرنگ‌اند.

در مجلس، زنی مداح یا زنی که صدای خوبی داشته باشد، با بیان عبارتهایی به نظم و نثر، افراد را به فرستادن صلوات تشویق می‌کند و برای پیامبر (ص)، امامان و به‌ویژه امام عصر (ع) و شادی درگذشتگان، صلواتهای دسته‌جمعی نثار می‌شود تا فضای حاکم بر محفل معنوی‌تر گردد. سپس 140 تسبیح میان مهمانان توزیع می‌شود و هرکس با یک تسبیح، 100 صلوات می‌فرستد؛ اگر شمار مهمانها کم باشد، برخی داوطلبانه تسبیحهای بیشتری می‌گیرند تا در مجموع 14هزار صلوات فرستاده شود. پس از پایانِ فرستادن صلواتها، دعای ختم صلوات از روی کتاب خوانده می‌شود؛ این دعا پس از بسم‌اللٰه با «الف صلوات و الف سلام علیک یا سید المرسلین» آغاز می‌شود و طی 268 بند، به‌ترتیب وصف پیامبر (ص) با دعاهایی بر او، فرشتگان مقرب خدا، و سپس خاندان رسول تا امام دوازدهم می‌آید و با عبارت «اللّٰهم اغفر لی و لوالدی … » ختم می‌شود (عزیزی، 111-152).
پس از آن، مواد خوراکی روی سفره میان مهمانان توزیع می‌گردد تا همان‌جا بخورند، و یا به خانه‌شان ببرند.

برخی اوقات، زنان محله بدون توزیع خوراکی، در کوچه یا بوستان محله این سفره را می‌گسترانند. گهگاه در کنار این سفره، مجالس روضه و یا پند و اندرز دینی هم برگزار می‌شود. گاهی زنان نذر می‌کنند و زیارت عاشورا همراه با نماز مستحبی نیز می‌خوانند. این سفره با سفره‌هایی نظیر «گنج‌العرش» شباهتهایی دارد؛ در آن سفره، اندکی نمک و برنج خام نیز برای تبرک، توزیع می‌شود (قنبری).

این آیین به هیئتهای مذهبی و اماکن زیارتی هم راه یافته است. گاهی صلواتها به مواد خوراکی خوانده می‌شوند و آنگاه توزیع می‌گردند. مراسم سفرۀ صلوات (صدصلوات) در میان خادمان مرد امام رضا (ع) نیز به نیت خدمت به زائران اجرا می‌شود؛ 30-40 تن از خادمان 3 بار در هفته، سفرۀ صلوات را به نیت شفای بیماران می‌اندازند؛ آنها 140 تکه نبات را در ظروف مخصوص قرار می‌دهند و بر هر تکه 100 صلوات می‌خوانند؛ به‌این‌ترتیب 14هزار صلوات فرستاده می‌شود؛ پس از پایان مراسم، 140 تکه نبات متبرک را بسته‌بندی می‌کنند؛ هریک از خادمان هربار که در این مراسم شرکت می‌کنند، به نیت شفای بیماران، 7 مرتبه سورۀ حمد را قرائت، و سپس بسته‌های نبات را میان زائران و بیماران توزیع می‌کنند. 14هزار صلوات با شمار چهارده‌معصوم (ع) ارتباط دارد (همو).

مراسم سفره صلوات یکی از مراسم های بزرگ در این اسلام و به ویژه مسلمانان شیعه می باشد که خواص بسیاری دارد و برای برآورده شدن حاجات و خواسته ها بسیار موثر می باشد. برگزاری این مرایم دارای آداب خاصی می باشد که برای بهتر نتیجه گرفتن از آن باید سعی کرد تا تمام آن را به طور کامل رعایت کرد. در ادامه این مقاله از تولیدی عرفانی به بررسی خواص این مراسم و آداب مهم آن پرداخته خواهد شد.

سفره‌ی صلوات چیست؟

معمولا یک سفره سبز رنگ است که با اسامی متبرک چهارده معصوم مزین شده و به سفره صلوات چهارده معصوم معروف است. شما می‌توانید برای خرید انواع سفره صلوات بر روی لینک زیر کلیک کنید.

در سفره‌ی صلوات چه میگذارند؟

بر سر سفره قرآن کریم و تسبیح های سبز رنگی با صد و یک دانه و مهر نماز و … را قرار می‌دهند. این سفره را با گل های طبیعی یا مصنوعی تزیین می‌کنند. محتوای سفره صلوات بسیار متنوع است. معمولا در این سفره خوراکی هایی به رنگ سبز مانند کوکو، آش سبزی، نون پنیر سبزی و سایز خوراکی ها مانند حلوا  می‌گذارند. همچنین وسایل دیگری مانند خشت، شمع کاسه‌ی آب و … را هم می‌توانید به سفره اضافه کنید.

چگونه مراسم سفره صلوات را برگزار کنیم؟

یکی از ذکرهایی که در دین اسلام  بسیار به آن توصیه می‌شود، ذکر صلوات بر پیامبر(صلی الله علیه و اله) و خاندانش است. دلیل این همه توصیه و تاکید بر فرستادن صلوات، فواید مادی و فواید معنوی است که این ذکر آسمانی برای انسان دارد. ثواب صلوات هم شامل زندگی اوخری انسان می‌شود و هم زندگی دنیوی. طبق آیه‌ 56 سوره احزاب قران کریم، خداوند و فرشته ها نیز بر حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) دردود میفرستند و خدای متعال خطاب به کسانی که ایمان آورده‌اند نیز می‌فرماید: بر او صلوات بفرستید و آن طور که باید، تسلیم شوید.

فواید و تاثیر صلوات

برای صلوات فواید زیادی را ذکر کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر با فواید صلوات می‌توانید را مطالعه فرمایید.

فواید مادی صلوات

روایات های زیادی از رسول اکرم صلوات الله علیه نقل شده که  به فواید مادی صلوات پرداخته‌اند. فوایدی مادی صلوات عبارت اند از:

  • بر طرف کننده فقر (جلاء الافهام ص 252 – هدیه خدا ص20)
  • به یاد آوردن موضوعی و رفع فراموشی (جلاء الافهام ص 252 – هدیه خدا ص20)
  • بر طرف شدن نیاز ها و حاجت روایی (جمال الاسبوع، ص 242)
  • روی آوردن عافیت به انسان (جامع الاخبار ص 67 – هدیه خدا ص 20)
  • بر آورده شدن دعاها ((اصول کافی، ج 2، ص 491، ح 1)

فواید معنوی

علاوه بر فواید مادی صلوات، این ذکر دارای فواید معنوی شگفت انگیزی است که زندگی اوخری انسان را پر بارتر می‌کند. برای فواید معنوی صلوات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

نورانی شدن قبر انسان

دیدن جایگاه خود در بهشت

بخشیده شدن گناهان و …

مسلمانان به علت ثواب و فواید زیادی که صلوات برای انسان دارد، در مراسمات مذهبی و غیر مذهبی خود از این ذکر بسیار استفاده می‌کنند. که میتوانید به خرید انواع تسبیح  و اطلاع از قیمت تسبیح برای سفره های صلوات خود اقدام کنید.