خواص دمنوش سماق برای لاغری

سماق چیست؟

به طور کلی سماق یکی از ادویه جات همه کار به عطر و طعم ملایم می‌باشد. سماق به صورت خوشه‌های متراکم روی بوته به وجود می‌آید و مزه آن ترش است. سماق با کیفیت و فاقد مواد افزودنی به رنگ ارغوانی مایل به قرمز است و اغلب به صورت خام و پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از افراد بر این عقیده‌اند که مزه ترش این ادویه موجب کاهش وزن و لاغری می‌شود. دمنوش شاتره مصفی خون چه خاصیتی دارد ؟البته این طرز فکر تا حدودی درست است، اما در واقع سماق برای لاغری در بدن سوخت و ساز ایجاد می‌کند و همین امر موجب لاغری فرد می‌شود. در واقع آنچه که از مصرف سماق برای لاغری مشاهده می‌کنیم، حاصل تغییراتی است که این ادویه مؤثر در بدن به وجود می‌آورد.

دمنوش | لاغری

در طول روز از چه ادویه‌هایی برای درست کردن مواد خوراکی استفاده می‌کنید؟ آیا با خواص ادویه جات و میزان مصرف آن‌ها آشنایی دارید؟ چه مواد افزودنی به غذا موجب کاهش وزن و لاغری می‌شود؟ تا به حال از سماق برای لاغری استفاده کرده‌اید؟ در مورد خواص سماق برای لاغری چه می‌دانید؟ امروزه در تمامی آشپزخانه‌ها یک بخش به ادویه جات اختصاص داده شده و برای درست کردن انواع مواد غذایی از آن‌ها استفاده می‌شود. اما در این خصوص باید توجه داشته باشید که هر کدام از ادویه جات و مواد افزدونی به غذا خواص و عوارض گوناگونی دارند. بنابراین اگر در این زمینه علم و اطلاع کافی ندارید، نباید خودسرانه و بیش از حد مجاز ادویه مصرف کنید.

دلیل استفاده از سماق برای لاغری

جالب است بدانید: طبق تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده که سماق موجب شکسته شدن چربی‌ها در شکم و همچنین سوزاندن کالری می‌شود. این ماده خوراکی از ویتأمین‌ها و پروتئین‌های بسیار مفید تشکیل شده و واکنش‌های متعددی را در معده و سیستم گوارش شکل می‌دهد. تا ضمن هضم و جذب غذا، انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه در بدنه تأمین شود. قیمت چای سبز با علف لیمو قاشقی دکتر بیز بسیار مناسب و به صرفه است ، برای اطلاعات بیشتر به وب سایت دکتر بیز مراجعه فرمایید .از آنجایی که کاهش وزن و لاغری تا حد زیادی به عملکرد دستگاه گوارش بستگی دارد، این ادویه با پاکسازی و تقویت معده زمینه مناسبی برای کاهش وزن و تناسب اندام فراهم می‌سازد.

ترکیب ماست و سماق برای لاغری:اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاه وزن شما کاهش پیدا کند، ماست و سماق بهترین گزینه است. بدین صورت که موجب بهبود سوخت و ساز در بدن می‌شود و خیلی زود از شرم خلاص می‌شوید. تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده در این زمینه نیز نشان می‌دهد این ترکیب تأثیر بسزایی در سوخت و ساز بدن دارد. به نحوی که با تأمین انرژی موردنیاز میزان میل به غذا در طول روز را کاهش می‌دهد. تا جایی که فرداشت‌های چندانی به خوردن مواد غذایی نشان می‌دهد و همین امر مهم موجب سوختن چربی و در نهایت لاغری می‌گردد. از دیگر ترکیبات چربی سوز می‌توان به  اشاره کرد.

نحوه مصرف سماق برای لاغری:اکنون که با خواص سماق برای لاغری و تأثیر آن در سوخت و ساز بدن آشنا شدید، زمان آن می‌رسد تا نحوه صحیح مصرف سماق را بدانید. از آنجایی که افراد معمولاً همراه با مواد غذایی سماق مصرف می‌کنند، توصیه می‌شود که از این ادویه محبوب و با کیفیت به صورت سس یا پودر برای درست کردن مرغ و ماهی استفاده شود. علاوه بر این می‌توانید مقداری سماق را به ماست، سیب زمینی سرخ شده و چیپس اضافه کرده و سپس آن را میل کنید.البته نحوه مصرف این دسته از ادویه جات صرفاً به این موارد محدود نمی‌شود و می‌توانید با تهیه لیموناد سماق، یک شربت طبیعی برای صرفه درست نمایید. بعضی از اطباء طب سنتی نیز بر این عقیده‌اند که با جوشاندن سماق و ترکیب آن با کمی عسل یک ماده غذایی مناسب برای بهبود سوخت و ساز در بدن و کاهش وزن به وجود می‌آید.

خواص سماق برای بدن و درمان اضافه وزن:همان گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم، افزودن سماق به رژیم غذایی صرفاً موجب کاهش وزن و تناسب اندام نمی‌شود. در واقع این ادویه خواص فراوانی برای بدن به همراه دارد و افراد جامعه نیز با شناخت خواص آن بیش از پیش سماق مصرف می‌کنند. بعضی از اصلی‌ترین و مهمترین خواص سماق برای لاغری و سایر بیماری‌ها به قرار زیر است: تنظیم میزان قند خون در بدن:بنا به دلایل مختلف نظیر مصرف مواد قندی، رژیم غذایی، سن، وراثت و غیره افراد در معرض ابتلا به قند خون و دیابت هستند. این بیماری مزمن تمامی بخش‌های بدن را درگیری نموده و بعضاً مشکلات متعددی را برای افراد به وجود می‌آورد.

سماق یک چربی سوز قوی است و به همین سبب مصرف آن موجب سوختن چربی‌ها، کاهش وزن و همچنین کاهش کلسترول خون می‌شود. شایان ذکر است که این خاصیت سماق از بروز بیماری‌های قلبی – عروقی جلوگیری به عمل می‌آورد و تا حد زیادی درصد سکته قلبی را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان قوی و مقابله با انواع بیماری:سماق سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین سبب مصرف آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. تا جایی که بدن در برابر انواع بیماری مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و کمتر شاهد ابتلا به بیماری‌های مزمن و واگیردار خواهید بود. بسیاری از پزشکان مصرف سماق را برای ماه‌های سرد سال توصیه می‌کنند. تا ضمن تأمین انرژی بدن، احتمال ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند.

یکی از محبوب‌ترین چاشنی‌های سنتی در غذاها که طرفداران زیادی دارد سماق است.اکثر ایرانیان با شنیدن اسم سماق به یاد دورهمی و کباب کوبیده می‌افتند؛ چرا که معروف‌ترین چاشنی این غذا سماق است.سماق ادویه‌ای خوشمزه است که به غذاها طعم دلنشین و ترش مانند می‌دهد. اما متاسفانه این ادویه خاص محدود به همان غذاهای کبابی است و خانواده‌های ایرانی آن را در سبد غذایی خود نادیده گرفته‌اند.جالب است بدانید که سماق داری خواص شگفت انگیز زیادی برای سلامتی بدن است که یکی از این خواص مربوط به لاغری و کاهش وزن است. در این مقاله به بررسی مفصل خواص سماق برای لاغری، ارزش غذایی و میزان مصرف آن و همچنین دمنوش لاغری بیز می‌پردازیم. پس تا انتهای مقاله مجله سلامتی دکتر کرمانی را همراهی کنید:

در این مقاله با خواص سماق برای لاغری آشنا شدیم. ادویه‌ای که خواص بسیار زیادی برای بدن از جمله، سلامت کبد، ریه‌ها، قلب، کلیه، پوست و.. دارد؛ اما بزرگترین خاصیت آن برای کاهش وزن است. سماق با آب کردن چربی‌های شکم، ناحیه ران و کمر به لاغری افراد چاق کمک می‌کند. یکی از روش‌های مصرف سماق برای لاغری استفاده از آن با ماست است. کافیست یک قاشق غذاخوری از سماق را با یک کاسه ماست مخلوط کنید و در وعده‌های ظهر طبق رژیم غذایی خود نوش جان نمایید. همچنین دمنوش سماق هم می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن باشد! مصرف سماق خالی می‌تواند اشتهای شما را نسبت به غذا زیاد کند؛ پس حتما آن را همراه با غذا مصرف کنید.