دوران نقاهت تیپ پلاستی

رینو پلاستی چیست؟

یکی از جراحی های زیبایی رایج در جهان و به خصوص ایران، جراحی بینی رینو پلاستی است. رینوپلاستی بینی با هدف بهتر کردن ظاهر بینی و هم چنین زیبایی بینی و هم چنین  از بین بردن مشکلات رایج بینی انجام می شود.

از آن جایی که بینی انواع مختلف گوشتی، قوز دار، استخوانی دارد، بهترین نوع عمل جراحی با توجه به فرم بینی و هم چنین سایر شرایط تعیین می شود.

در واقع رینو پلاستی اقداماتی است که طی آن ایرادات و اشکالات تیغه بینی و غضروف ها برطرف می شود و مجرای تنفسی آزاد می شود و در نتیجه تنفس راحت تر و بهتر صورت می گیرد.

علاوه بر این گاهی اوقات رینو پلاستی برای بهبود شکل ساختمان بینی انجام می شود. در برخی از موارد جراحی بینی هم برای برطرف کردن ایرادات بینی و هم برای زیباسازی فرم بینی انجام می شود.

دوران نقاهت جراحی بینی رینو پلاستی در مقایسه با دوران نقاهت تیپ پلاستی خیلی بیشتر است. به طوری که امکان دارد تورم حاصل از جراحی تا یک سال بعد از جراحی نیز از بین نرود. بنابراین بسیاری از پزشکان انجام جراحی بینی ثانویه و ترمیمی را به بعد از دوران نقاهت یک ساله موکول می کنند.

انواع روش های رینوپلاستی چیست؟

عمل جراحی رینو پلاستی که به دلیل بهبود فرم بینی و هم چنین زیبا سازی صورت می گیرد، روش هایی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

رینوپلاستی بسته

در این تکنیک جراحی، دکتر ساعدی برشی در داخل بینی و هم چنین هر یک از مجراها ایجاد می کند که از طریق این برش ها جراحی انجام می شود. مزیت این روش دوران نقاهت کوتاه می باشد. به علاوه میزان تورم کمتر است و هم چنین اسکارها و جای زخم ها در داخل بینی مخفی می شود.

رینوپلاستی باز

این روش جراحی گسترده تر از رینوپلاستی بسته است. چرا که در طی عمل برشی زیر بینی ایجاد می شود و پوست کل بینی برداشته می شودو جراحی صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که انجام جراحی بین 90 دقیقه تا سه ساعت طول می کشد و معمولا بیشتر جراحی ها تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. و بعد از انجام جراحی بیمار به مدت یک یا دو روز در بیمارستان بستری می شود.

این که کدام روش رینوپلاستی برای شما بهتر است، موضوعی است که با توجه به هدف جراحی و هم چنین تشخیص پزشک تعیین می شود. به صورت کلی می توان عنوان کرد که دوره نقاهت رینوپلاستی از دوره نقاهت تیپ پلاستی بیشتر است.

بهترین دکتر تیپ پلاستی در مشهد | تیپ پلاستی در مشهد نی نی سایت | تیپ پلاستی دکتر سرابی

تیپ پلاستی برای افراد زیر مناسب است؟

–    نوک بینی گوشتی، پهن و دو تکه ای که نسبت به دیگر اجزای صورت سنگین تر به نظر می رسد.
–    نوک بینی بسیار کوتاه
–    نوک بینی افتاده یا چرخیده به سمت داخل که با نام پتوز شناخته می شود.
–    نوک بینی بسیار تیز
–    نوک بینی خوکی که به سمت بالا کشیده شده است و سوراخ های بینی از جلو کاملاً مشاهده می شوند.

آیا تیپ پلاستی به تنهایی و یا همراه با جراحی رینوپلاستی انجام می گیرد؟ در رابطه با این سوال حتما فیلم عمل تیپ پلاستی بینی را ببینید.

این که جراحی تیپ پلاستی به تنهایی انجام می گیرد و یا همراه با رینوپلاستی انجام می گیرد کاملاً بستگی به شکل بینی دارد. بینی در اغلب موارد پر از ایراد است و این ایرادات می تواند جنبه زیبایی یا عملکردی داشته باشد. بنابراین تیپ پلاستی معمولاً به عنوان بخشی از جراحی رینوپلاستی انجام می گیرد. زیرا ایرادات بینی در ابتدا باید رفع گردند و سپس به زیبایی بینی پرداخت.

ولی در مواردی که بینی مشکل عملکردی نداشته باشد می توان تنها با تغییر نوک بینی و یا همان جراحی تیپ پلاستی ظاهر بینی را بهبود بخشیده و اصلاح کرد.

اگر طول بینی متناسب باشد، تیغه بینی انحراف نداشته باشد و بینی قوز نداشته باشد می توان به راحتی تنها با تیپ پلاستی جراحی بینی را کامل کرد. پزشک در ابتدا ساختار بینی را به دقت مشاهده می کند و ضخامت پوست بینی، ساختار استخوان بینی و غضروف ها و لایه مخاطی را بررسی می کند و سپس برای جراحی اقدام می کند.

جراحی تیپ پلاستی برای افرادی که نقصی در ساختار بینی ندارند ایده آل است.

دوران نقاهت بعد از جراحی تیپ پلاستی به نسبت جراحی رینوپلاستی به نسبت کوتاه تر است. زیرا تنها نوک بینی تغییر می کند و استخوان ها و غضروف بینی دچار شکستگی نمی شوند.

مزایای عمل تیپ پلاستی

عمل تیپ پلاستی هر چند که یک روش نوین است، ولی مزایای آن است که باعث شده بسیاری از کسانی که قصد انجام عمل جراحی بینی دارند، از این روش استفاده کنند. عمل تیپ پلاستی را ما به عنوان یک عمل می شناسیم که بیشترین مزایا را نسبت به دیگر روش های مشابه خود دارد. البته باید در نظر بگیریم که این عمل شرایط خاص خود را دارد و برای یک سری عارضه های خاص به کار می رود و به همین دلیل هم این عمل در میان روش های دیگری که برای همین عارضه ها استفاده می شوند، می تواند تاثیر گذارتر باشد.

به طور کلی این روش یکی از سریعترین و راحت ترین روش ها برای انجام مواردی است که گفته شد. شما در این عمل، به سرعت و با زمان عمل کوتاه تری می توانید به بینی خود فرم لازم را بدهید. همچنین، با این عمل فرد می تواند به راحتی فرم مناسب را به بینی خود بدهد و زیبایی ظاهری مد نظر خود را بدست بیاورد. باید در نظر داشته باشیم که تعرفه های انجام این عمل نیز به نسبت دیگر روش های مشابه کمتر است.

پس به همین دلیل می توان گفت که این عمل یکی از روش هایی است که مزایای بسیار زیادی برای افراد دارد. از طرفی دوران نقاهت این عمل به مراتب کوتاه تر از روش های دیگر است و باید در نظر داشته باشیم که با کمک این روش می توان به راحتی به سایز بینی مورد نظر دست پیدا کرد.

در نتیجه، استفاده از این روش می تواند هدف اصلی ما را که رسیدن به فرم مورد نظر بینی از راه اصولی و صحیح است را برآورده کرده و باید حتما این روش را به عنوان یک تکنیک مفید در این زمینه مد نظر قرار بدهیم. توجه داشته باشید که رسیدن به این منظور مستلزم مراجعه به بهترین هاست. چرا که معمولا بهترین متخصص می تواند در این زمینه نیازها و انتظارات شما را برآورده کند.