دوره آموزش کامپیوتر icdl

معرفی دوره ICDL

دوره ICDL برای کلیه افرادی که فعالیت روزانه آن ها با کامپیوتر مرتبط است یک نیاز ضروری به شمار می رود. دانش آموزان، اساتید، مربیان، کارشناسان، کارمندان، دانشجویان و… و عموم مردم با فراگیری مهارت در این زمینه می توانند مراحل ارتقا شغلی را به آسانی طی کنند.  بررسی روش بکارگیری کامپیوتر و مدیریت فایل ها (Windows): معرفی سیستم عامل ویندوز و روش کار با آن، مدیریت فایل ها در گام بعدی آموزش قرار دارد. شیوه مرتب سازی فایل ها و طبقه بندی آن ها موارد دیگری است که در این بخش ارائه می گردد.

آموزش icdl | دوره icdl چند ساعت است | دوره icdl رایگان

روش استفاده از نرم افزار واژه پرداز (Microsoft Word): نرم افزار Word یا همان واژه پرداز یکی از پر استفاده ترین نرم افزارهایی است که افرادی که با رایانه سر و کار دارند، بی شک به آن نیاز خواهند داشت.

روش کار با صفحه گسترده (Microsoft Excel): این برنامه به دانش پذیر این توانایی را می دهد که در مدت زمان بسیار کوتاه تری به مدیریت لیست ها و فعالیت های حسابداری یک شرکت بپردازد:

فراهم سازی فاکتور فروش

فرمول نویسی و محاسبات حقوق و مخارج

مدیریت لیست های شغلی

ذخیره سازی لیست اشخاص و مشاغلی که با یک سازمان در ارتباط است.

بررسی میانگین فروش سالیانه

کد نویسی گزارش های مورد نظر

انجام تمامی تراکنش های بانکداری

پیگیری سفارش ها و پیشنهادات در زمینه فروش

روش کار با برنامه ارائه مطلب (Microsoft Powerpoint): دانشجویان و کارکنان به منظور ارائه متون سخنرانی خود همراه با تصویر و همچنین برقراری یک ارتباط سازنده با مخاطب به این نرم افزار نیاز دارند.

اطلاعات و ارتباطات (Internet Explorer): تمامی نکاتی که به اینترنت و شبکه مرتبط است در این بخش ارائه می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام آزمون icdl می توانید مقاله ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار داده ایم، مطالعه نمایید.

ثبت نام دوره ICDL جهاد دانشگاهی

با توجه به رشد و توسعه معیار های ارزیابی قابلیت های نیروی کار، برخورداری از مهارت ICDL از نکات دارای اهمیتی است که در بررسی توانمندی های کارمند مورد ارزیابی قرار می گیرد. از این رو سازمان جهاد دانشگاهی هر استان اقدام به برگزاری  ICDL کرده است. کلاس ICDL جهاد دانشگاهی به طور معمول در 10 جلسه ارائه شده و طول دوره به طور کلی 32 ساعت خواهد بود.

دانش پذیران بعد ازیادگیری توانایی های عمومی کامپیوتر قادرند با توانمندی بیشتری از کامپیوتر خود در امور گوناگون بهره ببرند و با آموزش چهار نرم افزار ورد، اکسل، پاورپوینت و اکسس می توانند نیازهای شغلی که در طول روز با آن مواجه می شوند را به خوبی پاسخ گویند.

سرفصل های دوره ICDL سازمان جهاد دانشگاهی
برنامه Word لازم است دانش پذیر مهارت بکارگیری امکانات مختلف Word را فرا بگیرد. این امکانات عبارتند از:

تایپ و قالب بندی

کار با صفحات گرافیکی

صفحه آرایی

نوشتن

شکل دادن و اتمام یک متن

برنامه Excel این نرم افزار در یک دهه گذشته به شکل تاثیرگذاری تکامل یافته و در حال حاضر از دسته محصولات نرم افزاری بوده که به طور وسیع برای ورود و تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم است که دانش پذیر توانایی انجام دستورات پایه و استفاده صحیح از Excel را فراگیرد.

با اهمیت ترین مرحله در نظام مند کردن داده ها و اسناد در ارگان ها ساخت یک بانک اطلاعاتی است. از جمله قابلیت های این برنامه عبارتند از:

توانایی بالا در دسته بندی داده ها

به صورت شی گرایی طراحی شده است

این نرم افزار می تواند مدیریت اطلاعات را بر عهده بگیرد.

برنامه Powerpoint به منظور سازمان دهی داده ها برای انتقال به مخاطبان استفاده می شود.

از طریق این نرم افزار می توان ابزارهای سمعی، تصاویر بصری و متحرک سازی را برای افزایش کیفیت گزارش ها به کار گرفت.

عموم افراد از قبیل کاربران خانگی، کارمندان ارگان ها و موسسات، مدیران و کارفرمایان می توانند از این دوره استفاده نمایند. در واقع دوره ICDL جهاد دانشگاهی پیش نیاز و شرایط خاصی برای ثبت نام نخواهد داشت.

شهریه ثبت نام دوره آی سی دی ال جهاد دانشگاهی از 480000 تومان آغاز می شود. متقاضیان برای در کلاس مورد نظر خود می بایست با مراجعه به وب سایت نمایندگی هر استان و انتخاب گروه آموزشی مربوطه اقدام نمایند. همچنین این افراد می توانند به صورت حضوری در دفاتر سازمان جهاد دانشگاهی نام نویسی خود را انجام دهند.

علاوه بر این دوره، در دوره ارز دیجیتال دانشجو به آموزش در زمینه ماهیت ارز دیجیتال و نحوه ایجاد و کارکرد آن پرداخته و می آموزد که چگونه با کمک اصول و فنون گوناگون در بازارهای سرمایه گذاری شرکت کرده و درآمد دلاری کسب نماید. برای اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره مقاله زیر را مطالعه نمایید.

ثبت نام دوره ICDL سازمان فنی و حرفه ای

کلاس icdl یک دوره آموزش کار با کامپیوتر از پایه در سطح جهانی بوده و با شرکت در این کلاس می توان از نرم افزارهای اداری به شکل مطلوبی بهره برد. طول دوره ICDL سازمان فنی و حرفه ای با توجه به آموزشگاه برگزار کننده از 45 ساعت تا 70 ساعت متغیر است. برای شرکت در کلاس icdl شرایط خاصی مورد نیاز نبوده و در واقع این دوره برای افرادی با خصوصیات زیر مناسب خواهد بود:

کارجویان و متقاضیان استخدام در ارگان های دولتی و موسسات خصوصی

دانش آموزان و دانشجویان

کارمندان شرکت های دولتی و خصوصی برای ارتقاء شغلی

علاقمندان به مهاجرت، اشتغال و تحصیل در خارج از ایران

سرفصل هایی که در این  ICDL به فرد آموزش داده خواهد شد، به طور کامل بر مبنای سرفصل های رسمی و بین المللی ICDL بوده و شامل موارد زیر می شود:

سرفصل های دوره ICDL سازمان فنی و حرفه ای
1 آشنایی با سخت افزارها
2 معرفی نرم افزارها
3 معرفی سیستم عامل کامپیوتری
4 آموزش بهره گیری از اینترنت
5 توانایی های کار با نرم افزار های آفیس شامل:

نرم افزار اکسل

نرم افزار ورد

نرم افزار اکسس

نرم افزار پاورپوینت

6 آشنایی با شبکه کامپیوتری
7 معرفی فناوری اطلاعات و ارتباط
8 بررسی امنیت کامپیوتر و قانون در حفاظت از اطلاعات کامپیوتری

هر ساله شهریه دوره ICDL سازمان فنی و حرفه ای توسط اداره کل فنی و حرفه ای تصویب شده و به اطلاع آموزشگاه های دارای مجوز فنی و حرفه ای و متقاضیان نام نویسی در این دوره ها می رسد.

شهریه دوره ICDL فنی و حرفه ای به طور معمول از 3 قسمت شهریه مربوط به آموزش دوره، هزینه معرفی برای آزمون سازمان فنی و حرفه ای و هزینه مربوط به صدور گواهینامه تشکیل شده است که برخی از آموزشگاه ها این هزینه را یکجا و برخی به صورت مجزا دریافت می کنند. به طور کلی شهریه ثبت نام دوره آی سی دی ال سازمان فنی و حرفه ای از 1660000 تومان آغاز می شود.

ثبت نام در کلاس آموزش ICDL سازمان فنی و حرفه ای توسط آموزشگاه های دارای مجوز فنی و حرفه ای انجام می پذیرد. علاوه بر این متقاضیان ثبت نام در این دوره می توانند با مراجعه به و جست و جوی دوره مورد نظر اقدام به نام نویسی نمایند. لازم به ذکر است که افراد می توانند به صورت حضوری نیز درخواست ثبت نام خود را به آموزشگاه مربوطه اعلام کنند.

دوره SEO به منظور آشنایی کارشناسان و متخصصان فعال در زمینه تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ و… برگزار می شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه کنید.

ثبت نام دوره ICDL مجتمع های فنی

این دوره برای افرادی طراحی شده است که هیچ آشنایی با رایانه نداشته و یا از اطلاعات مختصری برخوردارند. اما تمایل دارند با شرکت در یک دوره معتبر بین المللی و دریافت گواهی نامه آن، دانش کامپیوتری مورد نیاز در جامعه امروزی را فرا بگیرند.

سرفصل هایی که در دوره ICDL مجتمع های فنی ارائه می شود می تواند نیازهای تخصصی و یا عمومی در هر رشته ای از قبیل فنی و مهندسی، مدیریت، حسابداری و مالی و … را برطرف سازد. سرفصل های دوره ICDL مجتمع های فنی به طور کلی و مختصر از قرار زیر است:

معرفی مفاهیم فناوری اطلاعات و ارتباطات

مهارت بهره گیری از سیستم عامل Windows 10

مهارت استفاده از اینترنت و پست الکترونیکی

مهارت بکارگیری نرم افزار واژه پرداز Word

مهارت بکارگیری نرم افزار صفحه گسترده Excel

مهارت بکارگیری نرم افزار ارائه مطلب PowerPoint

مدت زمان دوره ICDL مجتمع های فنی 131 ساعت بوده که به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می شوند. شهریه این دوره نیز با توجه به آموزشگاه ارائه دهنده متغیر بوده و از 1,338,000 تومان آغاز خواهد شد. نحوه ثبت نام آموزش مهارت های آی سی دی ال به این صورت است که می توان در وب سایت مجتمع های فنی با جست و جوی دوره مورد نظر از منوی دوره های آموزشی و تکمیل فرم ثبت نام و یا از طریق نمایندگی ها به صورت حضوری اقدام نمود.