نحوه درست استفاده از ریمیل

برای ایجاد چشم های جذاب و گیرا، لازم نیست یک آرایشگر حرفه ای باشید. کافیست از تکنیک های اساسی استفاده کنید تا ظاهری جذاب داشته باشید. ریمل مژه و ابرو از اصلی ترین لوازم آرایشی کلاسیک در نظر گرفته می شوند و تنها با کشیدن ریمل می توانید ظاهرتان را تغییر دهید. همچنین فرمول هایی عالی و روش هایی کاربردی برای وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها ظاهرتان را زیباتر سازید. در این مقاله از ریحا همراه ما باشید تا آموزش ریمل زدن و ترفندهای ریمل زدن را بیان کنیم.

ریمل را به عنوان نقطه پایان آرایش خود در نظر بگیرید. پس از سایه زدن، خط چشم زدن و هر آرایش چشم دیگری، ازاستفاده کنید تا ظاهر شما زیباتر و کامل تر شود. اما قبل از زدن ریمل تقویت مژه لاکچری کوین لازم است که محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. آیا به دنبال حجم دهی یا بلند کردن یا فر کردن و یا همه این موارد هستید؟ بنابراین لازم است ریمل متناسب با نیازتان را خریداری نمایید.

راهنمای کامل ریمل زدن

مرحله اول مژه های خود را فر کنید

در اولین مرحله نحوه ی ریمل زدن ، با استفاده از فر مژه، مژه ها را حالت بدهید. این کار باعث می شود ریمل روی مژه ها جذاب تر و بهتر به نظر برسد. سعی کنید بدون ایجاد فشار از پایین ترین قسمت مژه ها و از خط مژه نسبت به فر کردن مژه ها اقدام کنید.

مرحله دوم از پرایمر مژه استفاده کنید

دقیقا مانند استفاده از پرایمر روی پوست از پرایمر مژه روی مژه ها استفاده کنید. پرایمر مژه باعث می شود ماندگاری ریمل روی مژه ها بیشتر شود. همچنین پرایمر مژه به ضخیم تر شدن و تفکیک مژه ها از هم کمک می کند و مژه ها را برای ریمل زدن به صورت کامل آماده می کند. کافیست یک یا دو لایه پرایمر روی مژه های بالا و پایین بکشید و سپس 30 ثانیه صبر کنید بعد به سراغ ریمل بروید.

مرحله سوم مژه های بالا و پایین را ریمل بزنید

شاید احمقانه به نظر برسد اما نحوه بیرون کشیدن برس ریمل می تواند روی کاربرد ریمل تأثیر بگذارد. پس مهم نیست از چه محصولی استفاده می کنید. دقت داشته باشید در زمان خارج کردن برس ریمل، مقدار اضافی را با استفاده از لبه ریمل پاک کنید. این کار مانع از ایجاد مژه های شلخته، بهم چسبیده و سنگین می گردد. در ضمن هیچگاه برس را درون ریمل بالا و پایین نبرید، زیرا سبب خشک شدن ریمل می شود.

در روش صحیح ریمل زدن، به بالا نگاه کنید. سپس برس را در قسمت پایین مژه های بالایی خود قرار دهید. برس را به عقب و جلو ببرید و پایه مژه های خود را پوشش دهید. سپس برس از سمت بالا به سمت خط مژه های خود بکشید. مطمئن شوید که در زمان کشیدن ریمل همه قسمت های مژه را می پوشانید. به آرامی اینکار را انجام دهید تا مانع از جمع شدن ریمل شوید. می توانید چندین بار این کار را تکرار کنید تا به ضخامت و ظاهر دلخواه خود برسید.

وقتی نوبت به مژه های پایینی رسید، باید مراقب باشید که زیاد از محصول استفاده نکنید و توده ایجاد نکنید. از آنجایی که مژه های زیرین شما ظریف تر از مژه های بالایی هستند ، به طور خاص هر قسمت شکسته و بهم چسبیده ای مشخص خواهد بود. برای جلوگیری از این کار، از نوک یک برس کوچک استفاده کنید و آن را روی برس ریمل بکشید. سپس مژه های پایینی را با دقت ریمل بزنید.

مرحله چهارم همه مژه ها را بپوشانید

برای اطمینان از پوشانده شدن همه مژه ها و مژه‌های داخلی و بیرونی که دسترسی به آنها سخت تر است. کافیست ریمل را به شکل عمودی روی این مژه ها بکشید. این کار سبب یکنواخت شدن مژه ها می گردد. سپس برس را به آرامی با یک زاویه مورب از سمت پایین به بالا بکشید تا به نوک مژه های بالایی برخورد کند. این کار باعث جدا شدن مژه ها از هم می شود و هر نوع گره و بهم چسبیدگی برطرف می شود.

مرحله پنجم هرنوع لکه و کثیفی را تمیز کنید

ممکن است گاهی ریمل روی پلک و پوست اطراف چشم کثیفی ایجاد کند. این اتفاق حتی برای آرایشگران حرفه ای نیز رخ می دهد و خوشبختانه برطرف کردن آن ساده است. کافیست با استفاده از پاک کننده ملایم آرایش چشم، هر نوع لکه را تمیز کنید. با یک پنبه می توانید به آرامی با فشار روی لکه آن را تمیز کنید.

7 ترفند کاربردی جهت استفاده از ریمل

اکنون که با اصول ریمل زدن آشنا شدید، چند ترفند کاربردی و جذاب برای ایجاد مژه های پر حجم و فوق العاده داریم. با ما همراه باشید تا این ترفند ها را به شما آموزش دهیم.

ترفند شماره یک: از کارت ویزیت استفاده کنید

کارت ویزیت ها مصارف دیگری نیز دارند. اگر نسبت به لکه های ایجاد شده روی پلک ناراضی هستید، کافیست زمانی که ریمل می زنید، یک کارت ویزیت پشت پلک های خود قرار دهید. این کار باعث می شود پلک های شما تمیز باقی بمانند و سایه چشم شما حفظ شود.

ترفند شماره دو: خط چشم بکشید

استفاده از خط چشم برایتان آسان نیست؟ مشکلی نیست اجازه دهید ریمل دو وظیفه را برای شما انجام دهد. یک برس خط چشم کوچک مانند قلم موی خط چشم بردارید و آن را به مقداری ریمل آغشته کنید. سپس به آرامی در امتداد خط مژه فوقانی، از گوشه داخلی چشم به سمت خارج حرکت دهید.

ترفند شماره سه: هر دو طرف مژه های خود را بپوشانید

اگر فکر می کنید ریمل فقط از قسمت زیر مژه ها قابل استفاده است، کافیست این روش را امتحان کنید تا ضخیم تر شدن و تیره تر شدن مژه ها را مشاهده کنید. بعد از ریمل زدن زیر مژه ها، با برس روی مژه را نیز از ریشه تا انتهای مژه، ریمل بزنید.

ترفند شماره چهار: از فیکساتور استفاده کنید

این پودر باعث می شود مژه ها ضخیم تر و پر تر دیده شوند. همچنین سبب ماندگارتر شدن ریمل می شوند. کافیست بعد از زدن یک لایه ریمل، کمی پودر روی نوک مژه ها بکشید، سپس یک لایه دیگر ریمل بزنید تا ظاهر مژه ها جذاب تر شوند.

ترفند شماره پنج: برس را به صورت عمودی نگه دارید تا مژه های پایین را ریمل بزنید

بعضی مواقع ممکن است پوشش دادن موهای ریز مژه خیلی سخت باشد، مخصوصا بدون ایجاد لکه های اضافی. کافیست برس را به صورت عمودی نگه دارید و به آرامی به مژه های پایین فشار دهید تا تک تک مژه ها پوشانده شوند.

ترفند شماره شش: بگذارید ریمل خشک شود سپس لکه ها را پاک کنید

جهت پاک سازی لکه ها اجازه دهید ریمل خشک شود. سپس با استفاده از یک گوش پاک کن، پلک را تمیز کنید.

ترفند شماره هفت: برای مژه های پایین از قلم مو استفاده کنید

برای پوشش دادن مژه های پایینی، یک قلم موی کوچک بردارید و با استفاده از آن کوچک ترین مژه های پایینی را نیز ریمل بزنید. دقت کنید که ضخامت ریمل مژه های پایین نباید زیاد باشد.

5 اشتباه رایج ریمل زدن در خانم ها

اکثر خانمها اشتباهات رایجی در ریمل زدن دارند که در ظاهر آنها تأثیر می گذارد. همانطور که می دانید محصولات آرایش و زیبایی بی شماری مانند رژگونه، ، رژ لب، ، خط چشم، فونداسیون، برنزر و ریمل وجود دارند. مهمترین چیز این است که ما از محصولات لاکچری کوین فرانسه استفاده کنیم تا خوب به نظر برسیم و زیبایی طبیعی ما را افزایش دهد. اما بیشتر خانمها هنگام استفاده از ریمل مژه دچار خطاهایی می شوند که در این جا آنها را بیان می کنیم.

  1. استفاده از ریمل برای مژه های بلند قبل از مژه های کوتاه

بسیاری از خانم ها این اشتباه را انجام می دهند و بعد از ریمل زدن مژه های بلند به سراغ مزه های کوتاه می روند. این کار باعث می شود که مژه های بلند تر دید مژه های کوتاه تر را کم کنند و نتوانید به درستی آنها را ریمل بزنید. برای جلوگیری از بروز این مشکل ابتدا مژه های کوتاه تر را ریمل بزنید.

  1. پایین و بالا کردن برس ریمل

این کار باعث سریع تر خشک شدن ریمل می شود. زیرا هوای زیاد وارد ریمل شده و بعد از آن ریمل بهم می چسبد و مژه های شلخته ای را به شما می بخشد.

3.استفاده از فرمژه بعد از ریمل زدن

توصیه می شود قبل از استفاده از ریمل مژه ها را فر کنید. شما باید مژه ها را با استفاده از فر کننده مژه فر کنید و بعد از آن از ریمل استفاده کنید. این به حفظ ریمل و همچنین تقویت زیبایی شما کمک می کند.

ژل تقویت ابرو لاکچری کوین محصولی است که سبب تقویت ابروها می شود. این ژل با فرمولاسیون پیشرفته، فولیکول های مو را تحریک می کند تا سریع تر رشد کنند. اگر شما هم ابروهای کم پشتی دارید و از این بابت نگران هستید، ژل تقویت ابرو لاکچری کوین به شما کمک می کند تا فضای خالی بین ابروهایتان پر شود.

  1. خوابیدن با ریمل

توصیه می شود اگر این کار را انجام می دهید، در برنامه روزانه خود تغییراتی به وجود آورید. شما باید از آسیب به مژه های خود به دلیل استفاده مداوم از ریمل جلوگیری کنید. لازم است که ریمل را قبل از رفتن به رختخواب از روی مژه ها پاک کنید. البته قبل از خوابیدن باید همه آرایش صورتتان را تمیز کنید.

  1. عدم توجه به تاریخ مصرف

بسیاری از خانم ها فکر می کنند، می توانند از یک ریمل برای مدت طولانی استفاده کنند. اما این کار درست نیست. محصولات آرایشی می توانند دارای میکروارگانیسم های مختلفی مانند باکتری ها باشند به همین دلیل ممکن است سبب ایجاد عفونت شوند. از این رو پیشنهاد می شود در یک بازه زمانی منظم محصولات آرایش خود را تعویض کنید.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با چند نمونه از خوش‌قیمت‌ترین ریمل‌های اورجینال موجود در فروشگاه ریحا، با ضمانت کیفیت و اصل بودن کالا به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای خرید هر یک از این محصولات، از طریق وب سایت ریحا اقدام نمایید.

۱- ریمل حجم دهنده والیوم نو از برند آلمانی بیو

موم از منابع مختلف حیوانی، گیاهی و معدنی به دست می‌آید و تعدادی از آنها در تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند. وجود موم در ترکیبات ریمل باعث می‌شود حتی با وجود حجم بالایی از مواد،‌ مژه‌ها به هم نچسبیده و حالتی طبیعی و نرم داشته باشند.پارابن نیز با خواص آنتی‌باکتریایی نوعی ماده نگهدارنده است؛ ولی تحقیقات نشان می‌دهد پارابن‌ها در ایجاد مسمومیت‌های سلولی و حساسیت (سوزش والتهابات پوستی) تاثیر دارند.

۲-ریمل حجم دهنده پانک از برند آمریکایی دوسه

طراحی برس ریمل حجم دهنده پانک دوسه به گونه ای است که مژه‌ها را به طور یکنواخت پوشش می‌دهد و با حرکات دورانی، آن‌ها را به سمت بالا هدایت می‌کند و جلوه مسحور کننده ای به مژه‌ها می‌بخشد. لازم به ذکر است که این ریمل‌ها بدون ایجاد چسبندگی منجر به پرپشتی یکنواخت مژه‌ها می‌شوند. این ریمل بسیار کاربردی تر از مژه‌های مصنوعی است. به طوری که با هر حرکت برس حجم دهی و بلندکنندگی فوق العاده ای به مژه‌ها می‌بخشد. بافت کرمی‌این ریمل‌ها، ضد آب است.