حوادث

آتش سوزی در تالاب انزلی مهار شد

آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن جعفری عصر جمعه گفت: عمدی یا غیرعمدی بودن این آتش سوزی در دست بررسی است و مساحت این آتش پس از بررسی متعاقبا اعلام خواهد شد. امروز بخشی از نیزار‌های تالاب انزلی در روستای ترب گوده این شهرستان دچار حریق شد که با اقدام به موقع جوامع محلی و آتش نشانی به سرعت مهار شد.

وی اضافه کرد: این اطفا که چهار ساعت طول کشید با کمک آتش نشانی شهرستان بندرانزلی، اداره کل بنادر و دریانوردی و با همکاری محیط بانان محیط زیست انزلی، منابع طبیعی شهرستان، جمعیت هلال احمر و دهیاری و جوامع محلی مهار شد.

جعفری تصریح کرد: سال گشته تالاب بین المللی انزلی سال بدون حریقی را پشت سر گذاشت، اما امسال اولین حریق را تجربه کرد که با اقدام به موقع، سریع خاموش شد.

تالاب انزلی سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید. همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.

تالاب انزلی محل تخم ریزی آبزیان و پناهگاه و مامن پرندگان بومی و مهاجر است، این تالاب که با بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه ماهی و صد‌ها گونه موجودات گیاهی اکوسیستم کم‌نظیری دارد، از سال ۱۳۵۴ جزو تالاب‌های بین‌المللی تحت حفاظت شناخته شد و مهم‌ترین منبع تکثیر و تولید ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر و سالانه پذیرای مسافران بی‌شمار داخلی و جهانگردان خارجی است.

بخش مطالب حوادث

نویسنده حوادث با توانایی ارائه نظرات و تحلیل‌های منحصر به فرد هستم. تمرکزم بر رویدادهای مهم و جالب است که خوانندگان را درگیر می‌کند.