آغاز طرح جمع آوری متکدیان در شهرستان رفسنجان

رفسنجان

آغاز طرح جمع آوری متکدیان در شهرستان رفسنجان

به گزارش خبرگزاری سرخط نیوز؛ علیرضا محمدی در تشریح جزییات این خبر گفت: حضور متکدیان در سطح شهر به نوعی حیثیت عمومی را خدشه دار و چهره شهر را زشت جلوه داده و وقوع این جرم خود می تواند عامل به وجود آمدن جرایم کلان در سطح این شهرستان باشد.  

او اعلام کرد : در اجرای این طرح شهرداری، اداره بهزیستی، نیروی انتظامی و خیریه ها همکاری دارند و زیر نظر دستگاه قضا برای اجرای آن وارد عمل شده اند.  

دادستان عمومی و انقلاب  شهرستان رفسنجان هدف از اجرای طرح جمع آوری متکدیان را کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و افزود:  صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از بروز جرایم مرتبط با معضل تکدی‌گری از دیگر اهداف این طرح می باشند.  

وی خاطر نشان کرد: در صورت دستگیری متکدیان تمامی وجوه تحصیل شده و خودرویی که نسبت به انتقال آنان مبادرت می‌کند ضبط و جرایم سنگینی نیز برای متکدیان متجاهر صادر خواهد شد.  

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان هشدار داد:  درصورت مشاهده متکدیان اتباع دستور ترد از کشور نیز برای آنها صادر خواهد شد.  

محمدی بیان داشت : از تمامی شهروندان تقاضا داریم که کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به هیچ عنوان به متکدیان درسطح شهر ندهند و جهت کمک کردن می توانند به خیریه ها و کمیته امداد و سایر مراکز امدادی به صورت آنلاین و حضوری کمک کنند و در اجرای این طرح پشتیبان همه مسئولین  در این طرح باشند.

46