آیا صرافی توبیت ایران را تحریم کرده است؟

بسیاری از معامله‌گران ایرانی، ترجیح می‌دهند خرید و فروش ارز دیجیتال را در صرافی‌های خارجی دنبال کنند. دلیل اصلی این موضوع هم امکانات بیشتر صرافی‌های خارجی است. اگر بخواهیم دقیق‌تر اشاره کنیم، معاملات فیوچرز اصلی‌ترین دلیل برخی از تریدرهای ایرانی برای اولویت‌دادن به‌ صرافی‌های خارجی  است.

ارز دیجیتال | صرافی

پیداکردن صرافی خارجی که به ایرانیان خدمات ارائه دهد، یکی از دغدغه‌های همیشگی معامله‌گران ایرانی است. در این بین، یکی از بهترین صرافی‌های خارجی که با ایرانیان کار می‌کند، توبیت است. حدود دو سال از شروع به‌ کار صرافی توبیت سپری شده است، اما براساس داده‌های سایت کوین مارکت کپ، در جمع سی صرافی برتر بازار کریپتو قرار دارد و در شبانه‌روز، حجم معاملات زیادی را پردازش می‌کند.

صرافی Toobit نه‌تنها به‌ کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند، بلکه برای کاربران، پشتیبانی فارسی هم در نظر گرفته است. علاوه بر آن، در حال حاضر، می‌توانید با استفاده از کارت ملی یا پاسپورت، در صرافی توبیت احراز هویت کنید. البته احراز هویت در توبیت اجباری نیست و می‌توانید بدون احراز هویت از خدمات این صرافی استفاده کنید.

 

آیا امکان واریز و برداشت ریالی در صرافی توبیت وجود دارد؟

بعضی از کاربران این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا صرافی توبیت از امکان واریز و برداشت ریالی پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، صرافی Toobit چنین خدماتی را ارائه نمی‌دهد، اما امکان واریز و برداشت تتر و بیش از 125 ارز دیجیتال دیگر در این صرافی وجود دارد.

سقف برداشت روزانه برای حساب‌های بدون احراز هویت در توبیت، پنج بیت کوین است. می‌توانید به‌راحتی از کیف پول‌های شخصی مانند متامسک و تراست ولت به صرافی توبیت واریز و برداشت انجام دهید. دقیقاً همین موضوع برای صرافی‌های ایرانی هم صدق می‌کند.

 

چرا نمی‌توان با موبایل در صرافی Toobit ثبت نام کرد؟

صرافی توبیت امکان ثبت نام با استفاده از موبایل یا ایمیل را برای کاربران فراهم کرده است. بعضی از کاربران که قصد دارند با موبایل در این صرافی ثبت نام کنند، با مشکل دریافت‌نکردن کد تأیید روبه‌رو می‌شوند؛ برخی از اپراتورهای داخلی امکان ارسال پیامک از پلتفرم‌های خارجی به‌ کاربران ایرانی را محدود کرده‌اند. به‌ همین دلیل، ممکن است که پیامک حاوی کد تأیید را در روش ثبت نام با موبایل دریافت نکنید. برای حل این مشکل، پیشنهاد می‌کنیم که از روش ایمیل برای ثبت نام استفاده کنید.

نگهداشتن سرمایه در صرافی توبیت؛ آری یا خیر؟

تجربه بسیاری دیگر از صرافی‌های خارجی، مانند بایننس و کوکوین، نشان می‌دهد که ممکن است بعد از مدتی، همکاری خود را با کاربران ایرانی قطع کنند. این احتمال برای صرافی توبیت هم وجود دارد. البته خوشبختانه، هیچ‌کدام از صرافی‌های معتبر خارجی، سرمایه کاربران ایرانی را بلوکه نکردند، بلکه برای برداشت وجوه، فرصت کافی در اختیار مشتریان خود قرار دادند. بنابراین، از این بابت، جای نگرانی وجود ندارد.

در عین حال، کارشناسان توصیه می‌کنند که از نگهداری طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال خود در حساب کاربری صرافی‌های خارجی پرهیز کنید. بهتر است تنها به‌اندازه‌ای که برای معامله نیاز دارید در حساب کاربری خود نگهداری کنید و مابقی سرمایه‌تان را به‌ ولت‌های شخصی یا صرافی‌های داخلی انتقال دهید.

خروج از نسخه موبایل