اجتماعی

ابلاغ دستورات شهرداری به سازمان بوستان‌ها برای جلوگیری از طغیان سفید بالک ها در پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از ابلاغ دستورات لازم به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران برای جلوگیری از طغیان سفیدبالک ها خبر داد.

حسین نظری در گفت‌وگو با سرخط نیوز، در توضیح بیشتر برای این اقدام شهرداری تهران گفت: هفته گذشته به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران دستورات لازم جهت اتخاذ تدابیر لازم شامل انجام سم پاشی و سایر موارد مقابله‌ای برای جلوگیری از طغیان سفید بالک ها در تهران داده شده است.

وی افزود: مدیر عامل سازمان بوستان ها آقای مختاری هم اعلام کردند که هماهنگی های لازم در کمترین زمان برای انجام اقدامات مقابله ای آغاز می شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: معمولا افزایش سفیدبالک ها از مناطق جنوبی شروع می شود که قطعا با انجام تدابیر پیشگیرانه جلوی طغیان آنها گرفته خواهد شد.

به گزارش سرخط نیوز، سفید بالک توت حشره کوچک سفید رنگی از جنس Aleuroclava است که از سال ۱۳۹۳ به دلیل در دسترس بودن میزبان گیاهی (توت و زیتون)‌ و همچنین فعال نبودن و یا عدم استقرار دشمنان طبیعی و کار آمد در فضای سبز شهر تهران به حالت طغیانی در آمده است.

سفیدبالک با کاهش دما وارد مرحله زمستان گذارنی می‌شود و تابستان سال آینده با گرم شدن هوا فعالیت خود را آغاز می‌کند. سفید بالک‌ها برای انسان بی‌ضرر هستند و تنها از شیره گیاهان میزبان تغذیه می‌کنند و سبب ضعف و در نهایت خشک شدن گیاه می‌شوند.

به‌طور کلی هیچ یک از سفید بالک‌های شناسایی و گزارش شده در دنیا ناقل بیماری به انسان نیستند و تنها در صورت افزایش بیش از حد در هوا مزاحمت‌هایی را برای شهروندان ایجاد خواهند کرد و در صورت ورود به دستگاه تنفسی ممکن است سبب تحریکات تنفسی شوند که برای جلوگیری از آن می‌توان از ماسک استفاده کرد.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر نقش جوانان در تغییرات اجتماعی و ساختار اجتماعی.