اجزای اصلی برج خنک کننده

اجزاء برج خنک کننده عبارت است از الکتروموتور، فن، سیستم کاهش دور یا ، تنوره فن، ساپورت سیستم متحرک، بدنه، سیستم توزیع آب، قطره گیر، پکینگ، لوور یا دریچه هوا، تشت آب سرد، فلنج های ورود و خروج، سامپ و نردبام. شرکت ما با تجربه در زمینه برج خنک کننده فروش ، به ارائه راه‌حل‌های متنوع و با کیفیت در این حوزه می‌پردازد . طراحی و انتخاب اجزای برج خنک کننده به عهده کارشناس طراحی برج خنک کننده می باشد.

استفاده و خرید پکینگ برج خنک کننده و روش مناسب در ساخت آن باعث افزایش عمر محصول می شود. این اجزا باید به صورت صحیحی مونتاژ شوند تا در هنگام کار برج خنک کننده مشکلی پیش نیاید. در این مطلب از سری مقالات سایت قصد داریم تا اجزاء یک برج خنک کننده و عملکرد هر کدام از ا جزاء را برای شما همراهان گرامی شرح دهیم؛ پس با ما همراه باشید. شرح بخش های مختلف برج خنک کننده اجزای برج خنک کن به طور کلی اجزای برج خنک کننده شامل چند بخش اصلی می شود: که هر بخش دارای نقش و وظایف جداگانه می باشد که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

این قسمت شامل ، سیستم کاهش دور، و ساپورت های نگهدارنده است که نقش به جریان انداختن هوا در درون برج خنک کننده می باشد.

سازه و نقش محافظت از گردش آب و تحمل تجهیزات و قطعات برج خنک کننده را دارد. بدنه برج خنک کننده شامل ، بدنه و تشت برج خنک کننده می باشد.

سطوح انتقال حرارت جهت ایجاد سطح گسترده و زمان بیشتر تماس میان آب و هوا می باشد. این پکینگ ها نقش اصلی خنک کردن آب را در به عهده دارند. اجزاء و قطعات کولینگ تاور مطابق با تصویر بالا، اجزاء یک برج خنک کننده به ترتیب شماره عبارتند از:

  1. الکتروموتور: انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و باعث دوران پروانه برج خنک کننده می شود.
  2. تشت توزیع آب: نقش توزیع آب گرم به روی پکینگ ها را دارد.
  3. محفظه فن: برای محافظت از فن و جلوگیری از ورود اجسام خارجی است.
  4. اسکلت برج خنک کننده: نقش نگهدارنده و تحمل وزن قطعات برج خنک کننده را دارد.
  5. دریچه ورود هوا: ناحیه ورود هوا می باشد و از پرتاب آب به بیرون جلوگیری می کند.
  6. پکینگ ها: نقش ایجاد سطح تماس میان آب و هوا و خنک کردن آب را دارد.
  7. سر ریز: در صورت افزایش آب درون تشت ، آب اضافی را سر ریز می کند.
  8. فلنج خروجی: آب خروج از برج خنک کننده از این فلنج خارج می شود.
  9. شیر تخلیه: جهت تخلیه آب تشت برج خنک کننده می باشد.
  10. سیستم کاهش دور (کاهنده دور موتور): برای کاهش سرعت دوران پروانه مورد استفاده قرار می گیرد.
  11. فن: جهت به جریان انداختن هوا مورد استفاده قرار می گیرد.
  12. حفاظ فن: برای محافظت از فن مورد استفاده قرار می گیرد.
  13. بدنه: بدنه نقش نگهداری آب درون خود و تحمل قطعات را بر عهده دارد.
  14. تشت آبسرد: نقش جمع آوری آب سرد درون تشت را دارد.
  15. پایه زیرین: نگهدارنده تشت آب می باشد.
  16. شیر پر کن اتوماتیک: به صورت اتوماتیک سطح آب درون تشت را پر می کند.
  17. شیر پر کن دستی: به صورت دستی آب تشت را پر می کند.
  18. صافی: برای جلوگیری از ورود جسم خارجی و آشغال به درون لوله مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزاء برج خنک کننده عبارت است از الکتروموتور، فن، سیستم کاهش دور یا گیربکس برج خنک کننده، تنوره فن، ساپورت سیستم متحرک، بدنه، سیستم توزیع آب، قطره گیر، پکینگ، لوور یا دریچه هوا، تشت آب سرد، فلنج های ورود و خروج، سامپ و نردبام. طراحی و انتخاب اجزای برج خنک کننده به عهده کارشناس طراحی برج خنک کننده می باشد. استفاده از متریال و روش مناسب در ساخت برج خنک کن باعث افزایش عمر قطعات برج خنک کننده می شود. این اجزا باید به صورت صحیحی مونتاژ شوند تا در هنگام کار برج خنک کننده مشکلی پیش نیاید. در این مطلب از سری مقالات سایت شرکت بادران تهویه صنعت قصد داریم تا اجزاء یک برج خنک کننده و عملکرد هر کدام از ا جزاء را برای شما همراهان گرامی شرح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

اجزای تشکیل دهنده برج خنک کننده یا اصطلاحاً cooling tower parts شامل قطعات اصلی کولینگ تاور بوده که هر یک وظیفه معینی را بر عهده دارند. شناخت بهتر اجزای برج خنک کن موجب بهبود عملکرد و کارایی دستگاه خواهد گردید. در واقع یک مصرف کننده از کولینگ تاور باید شرح مشخصی از اجزای کولینگ تاور را شناسایی نماید. در واقع شناخت هرچه بهتر تجهیزات و اجزای برج خنک کننده از اهمیت بالایی در بررسی کیفی کارکرد دستگاه برخوردار است. شناخت هرچه بهتر قطعات کولینگ تاور موجب می‌شود که در هنگام بروز مشکلات تشخیص بهتری جهت رفع موارد داشته باشیم. در این مقاله محتوایی سعی بر این شده است که به واکاوی موضوعات مختلف در خصوص اجزای اصلی و فرعی برج‌های خنک کننده بپردازیم.

اجزای اصلی تشکیل دهنده برجهای خنک کننده

این قطعات یا قسمتها قالباً در انواع کولینگ تاورهای مدار باز و مدار بسته کاربرد دارند و عدم کاربری آنها در بخشهای داخلی اجتناب ناپذیر است. به عنوان مثال شما نمی توانید یک برج خنک کن آب را فاقد سیستم هوادهی یا هوارسانی فرض کنید. دلیل این موضوع هم این است که هدف اصلی یک برج خنک کن ایجاد جریان هوا جهت تماس آب به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می‌باشد. بنابراین سیستم هوادهی که خود شامل بخش‌های مختلفی است یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده انواع برج خنک کاری محسوب می‌گردد. در زیر لیست کاملی از اجزای اصلی کولینگ تاور را مشاهده می‌نمایید.

حوضچه آب سرد یا بیسین:

کاربری این بخش برای صنایعی که نیاز به حجم بالایی از آب در گردش دارند اهمیت فراوانی دارد. حوضچه آب خنک یا اصطلاحاً تشتک (basin) یکی از مهمترین اجزای اصلی هر مدل کولینگ تاور محسوب می‌شود. برجهای خنک کننده به طور معمول ساختار بتنی یا فایبرگلاس کامپوزیتی دارند. این بخش برج خنک کن دو وظیفه اصلی و مهم دارد. هدف اول آن جمع آوری آب خنک تولیدی خروجی پکینگ فیلمی برج خنک کننده به حساب می آید. دومین کارکرد تشتک ذخیره آب در جهت تشکیل ساختار نگهدارنده قطعات به یکدیگر می‌باشد.

پنل یا دیواره:

دیواره یا پنل برج خنک کن سازه اصلی تشکیل دهنده بدنه دستگاه بوده که نقش محافظتی در برابر باد و ورود گردوغبار را دارد. سازندگان کولینگ تاور برای ساخت پنلها عموماً از متریال فایبر گلاس که الیاف حصیری و سوزنی است استفاده می‌کنند. این الیاف ها در ساختار فایبرگلاس با بکارگیری رزینهای چسبنده ایروفتالیک قوام پیدا نموده و مستحکم تر می‌شوند. برج خنک کننده یکی از کاربردی ترین دستگاه های در صنعت تهویه مطبوع میباشد و شرکت فنی آسا تهویه سپند نیز به صورت اختصاصی به ساخت و فروش این دستگاه ها مشغول میباشد، در ادامه توضیحاتی جامع از اجزای برج خنک کننده را برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان آورده ایم، با ما همراه باشید.

برای آشنایی بیشتر با عملکرد برج خنک کن نیاز به اطلاعاتی درباره ساختمان و اجزای این دستگاه می‌باشد. معمولاً برج خنک کن از اجزای زیر تشکیل می‌شود : سطوح خنک کننده که به آن پکینگ (Packing) یا فیل (Fill) هم می‌گویند، شاید اصلی ترین قسمت برج خنک کننده باشد. بخش عمده انتقال حرارت آب داغ و هوا در این قسمت انجام می‌شود. این سطوح هم باید با ایجاد مساحت زیاد، سطح انتقال حرارت را افزایش دهند و هم از نظر ابعاد خیلی بزرگ نباشند.

خروج از نسخه موبایل