ارتباط مدیریت ریسک و سیگنال فارکس چیست؟

سیگنال یکی از چندین راهکاری است که برای گرفتن بهترین نتیجه از معاملات فارکس به کار گرفته می شود، اما ماجرا به همین سادگی نیست. شما نمی توانید با دیدن هر سیگنالی فوراً آن را روی سرمایه ارزشمندتان امتحان کنید و بهترین نتیجه ها را از آن انتظار داشته باشید. در این مطلب از سری مقالات به طور مفصل درباره سیگنال فارکس و نکته های فراوانی که شما را به سمت استفاده بهینه از آن سوق می دهد توضیح خواهیم داد. اگر به دنبال های هوشمندانه در هستید، تا پایان این ماجرا با همراه باشید.

سیگنال فارکس چیست و چه اهمیتی دارد؟

این سیگنال ها موقعیت های معاملاتی هستند که بعد از تحلیل فراوان اطلاعات بازار با ابزارهای مختلف و زیر ذره بین گذاشتن اخبار دنیای اقتصاد، جهان و سیاست به دست می آیند. این سیگنال ها چیزی مثل نشانه ها یا چراغ های راهنمایی هستند که احتمال جدی سودآوری در یک یا ارز را برای سرمایه گذاران به نمایش می گذارند.

انواع سیگنال های فارکس

سیگنال های اجتماعی

نباید قدرت شبکه های اجتماعی در انتشار سیگنال فارکس را دست کم گرفت. البته گاهی روند کشف سیگنال های اجتماعی به روشنی دیگر سیگنال ها نیست و باید آن ها را از دل توصیه های غیرمستقیم یا حتی رفتارهای افراد مؤثر کشف کنید.

سیگنال های تحلیل بنیادی

این نوع از سیگنال ها براساس تحلیل «نمودارهای قیمت»، «شاخص ها»، «الگوهای مختلف»، «خطوط روند» و دیگر ابزارهای مهم برای تحلیل بنیادی ارائه می شوند.

سیگنال های تحلیل تکنیکال

سیگنال های فارکسی که براساس به دست می آیند کمی از حال و هوای سخت و خشک شاخص ها و الگوها دور می شوند و به سمت بررسی «اخبار»، «رویدادها» و … می روند؛ مثلاً بررسی کردن روند حرکت قیمتی یک سهم یا ارز در طول چند ماه یا حتی سال گذشته، زیر ذره بین گذاشتن نتیجه گزارش های مالی، موشکافی تأثیر تصمیم های روی اقتصاد و تحولات سیاسی کشورهای جهان، بخش هایی از تحلیل تکنیکال به شمار می روند.

سیگنال های الگوریتمی

پیشرفت تکنولوژی در کنار علم ریاضی، دست سرمایه گذاران را برای دور زدن تمام محدودیت های انسانی مثل سرعت و دقت پایین باز گذاشته است.الگوریتم ها که نرم افزارهایی برنامه نویسی شده هستند به شما کمک می کنند موقعیت های معاملاتی مورد نظرتان را در یک چشم بر هم زدن کشف کرده و در سریع ترین زمان ممکن فرصت حضور در یک معامله پرسود را از آن خود کنید. به سیگنال هایی که از این راه به دست می آیند «سیگنال های الگوریتمی» می گویند.

سیگنال های رایگان

این نوع از سیگنال ها را که با استفاده از روش های مختلفی به دست می آیند، برخی افراد، شرکت ها، بروکرها یا صرافی ها در اختیار کاربران قرار می دهند.

سیگنال های پولی

سیگنال های پولی فارکس را افراد حرفه ای و با استفاده از نرم افزارها و تحلیل های پیچیده، دقیق و جدی انجام می دهند. برای استفاده از این سیگنال ها باید حق عضویت ماهانه یا سالانه بپردازید یا به روشی که فرد ارائه دهنده سیگنال بخواهد مبلغی را به او بدهید.

استفاده از سیگنال های فارکس به چه کسانی توصیه می شود؟

چه یک معامله گر حرفه ای باشید و چه یک تازه نفس با دنیایی از بی تجربگی می توانید از سیگنال فارکس به خوبی استفاده کنید. درمجموع این سیگنال ها برای افراد زیر مناسب است:

چگونه با استفاده از سیگنال های فارکس روند بازار را پیش بینی کنیم؟

پیش بینی روند بازار با استفاده از این سیگنال کار ساده ای نیست؛ چون بازار فارکس قابل پیش بینی نیست و هر لحظه ممکن است یک ماجرا یا خبر تازه، ورق ها را برگرداند. با وجود این، اگر چند مورد زیر را رعایت کنید می توانید از سیگنال فارکس به عنوان ابزاری برای پیش بینی روند بازار استفاده کنید:

استفاده از سیگنال فارکس نباید شما را در موقعیتی قرار دهد که تمام استراتژی های معاملاتی و ظرفیت های ریسک پذیری خودتان را فراموش کنید. سیگنال ها زمانی به کار شما می آیند و می توانند در پیش بینی روند بازار کمک به حالتان باشند که از آن ها در چهارچوب قوانین معاملاتی خودتان کمک بگیرید. یادتان باشد بهترین راه برای رسیدن به درست ترین پیش بینی روند بازار، یادگیری مداوم، تجربه و استفاده از تحلیل های مناسب است.

نقش زمان بندی در استفاده از سیگنال های فارکس چیست؟

زمان بندی در فارکس به معنای کشف یا حتی انتخاب زمان مناسب ورود و خروج از معامله هاست که می تواند تأثیر مستقیمی بر سودآوری یا زیر بار ضرر رفتن معامله گرها بگذارد. از این گذشته، استراتژی و سبک معاملاتی شما نیز بر زمان بندی و استفاده از سیگنال فارکس مؤثر هستند. چند نمونه دیگر از این دست فاکتورها هم وجود دارند که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:

نمودارهای ساعتی و روزانه می توانند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهند؛ پس از بررسی کردن آن ها غافل نشوید.

  1. بازه زمانی برای انجام معامله

قبل از ورود به هر سیگنال فارکس باید بدانید می خواهید در چه بازه زمانی روی این معامله باقی بمانید. شاید این بازه زمانی از پنج دقیقه تا یک هفته گستردگی داشته باشد.همان طور که اشاره کردیم، تحولات اقتصادی و سیاسی و حتی رویدادهایی از این دست می توانند تأثیر مستقیمی بر سودآوری یا مدت زمان حضور شما در یک موقعیت معاملاتی داشته باشند؛ به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتماً هنگام استفاده از سیگنال فارکس، تأثیر این رویدادها را هم در انتخاب نقطه های ورود و خروجتان در نظر داشته باشید.

ارتباط مدیریت ریسک و سیگنال فارکس

شما می توانید از سیگنال های فارکس به عنوان ابزاری برای مدیریت ریسک خودتان استفاده کنید. از طرفی این موضوع را هم به یاد داشته باشید که استفاده از این سیگنال ها حتی اگر از منابع معتبر باشند به این معنا نیست که شما بی خیال تمام زحمت هایی شوید که برای مدیریت ریسک و ساخت استراتژی های معاملاتی متحمل شوید، بلکه باید از آن ها در چارچوب معاملاتی خودتان استفاده کنید. نکته های زیر می توانند در این زمینه به شما کمک کنند:

سیگنال های فارکس می توانند درباره تغییرات ناگهانی قیمت ها و تأثیر تحولات سیاسی یا اقتصادی بر بازار فارکس به شما هشدار دهند. از طرفی می توانند موقعیت های معاملاتی را برایتان فراهم کنند که با وجود سود زیاد، ریسک زیادی هم دارد. اینجاست که مدیریت و تحلیل شما نقش مهم خودش را بازی می کند.

شما می توانید به کمک سیگنال های فارکس، خیلی راحت تر از قبل و با دقت بیشتری حد بالا و پایین را برای معامله های خود تعیین کنید و با این کار، احتمال سودآوری بیشتر و ضرر کمتر را بالا ببرید.

اگر به این سیگنال به چشم تقلب های سر جلسه امتحان نگاه کنیم، به کمک آن ها می توانیم قبل از روبه رو شدن با تأثیر واقعی تحولات اقتصادی و سیاسی، نمایی از ماجرای آینده را مشاهده کنیم. با این حساب، می توان با ترکیب قدرت سیگنال های فارکس و بررسی و تحلیل خودمان در کنار در نظر گرفتن قوانین معاملاتی خود، سایز معامله ها را تا حد خوبی مدیریت کنیم و از زیان فاصله بگیریم.

شما می توانید از سیگنال های فارکس برای مدیریت ریسک و تعیین دقیق تر نقطه «Stop Loss» کمک بگیرید.

مزایای استفاده از سیگنال های فارکس کدام اند؟

استفاده کردن از سیگنال فارکس، نقطه قوت های قابل توجهی برای سرمایه گذاران دارد. در ادامه چند مورد از مهم ترین مزیت های آن را با هم بررسی می کنیم:

سیگنال های فارکس به شما کمک می کنند برآیندی از اطلاعات مفید را در لحظه ای درست در اختیار داشته باشید. به دنبال این ماجرا مسیر تصمیم گیری های بسیار بهتر برای معامله های شما هموارتر می شود.برای استفاده از سیگنال فارکس به انجام کارهای پیچیده و صرف زمان زیاد نیازی ندارید. شما می توانید معتبرترین سیگنال های فارکس را از بروکرهای معروف یا حتی معامله گرهای حرفه ای دریافت کنید. نکته جالب اینکه حتی اگر تجربه چندانی در فارکس ندارید می توانید با دنبال کردن این سیگنال ها مثل حرفه ای ها معامله کنید.

خوشبختانه امروز فرصت های زیادی به دست افراد تازه کار اما باهوش افتاده است. شما می توانید با استفاده از نرم افزارها، ربات ها و حتی برنامه ای برای تحلیل دقیق و پیچیده بازار ترتیب دهید و کاری را که یک حرفه ای با طی کردن زمان زیاد و خستگی فراوان انجام می دهد بدون خطای انسانی با چند کلیک در عرض چند دقیقه انجام دهید.

به زبان ساده، این نرم افزارها به شما فرصت می دهند خودتان بهترین سیگنال های فارکس را کشف کنید؛ البته قبل از هر چیز باید راه و روش کار با این نرم افزارها را یاد بگیرید.

وقتی از سیگنال فارکس استفاده می کنید روی تحلیل های حرفه ای که دیگران یا ربات های هوشمند انجام داده اند قدم می گذارید. این موضوع به شما کمک می کند به اندازه قابل توجهی در زمان صرفه جویی کنید و از روی ارزها یا سهم هایی که شما را به سمت ضرر دیدن هدایت می کنند، فاصله بگیرید. شما می توانید زمان ذخیره شده از این راه را روی بررسی دقیق تر سهم ها یا ارزهای پیشنهادشده بگذارید.

برسی و تحلیل چند سهم یا ارز گلچین شده توسط افراد حرفه ای یا ربات های هوشمند بسیار راحت تر از بررسی تمام بازار فارکس و گشتن به دنبال بهترین موقعیت معاملاتی است. به تدریج وقتی چند بار این کار را انجام دهید، می توانید تصمیم هایی بسیار باکیفیت تر برای سرنوشت سرمایه خودتان بگیرید و خیلی کمتر از قبل پشیمان شوید.

نکته:جهت اموزش ترید میتوانید به یوتیوب ما سر بزنید.

خروج از نسخه موبایل