اجتماعی

افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور/ خطر غرق شدن شناگران

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج در آب‌های جنوب کشور هشدار داد و تاکید کرد: در این شرایط جوی احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگران وجود دارد.

به گزارش سرخط نیوز سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وزش باد به نسبت شدید به‌گونه‌ای که بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۶ نات و بیشینه ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی متر افزایش می‌یابد، پنج‌شنبه (۱۹ بهمن‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و جمعه (۲۰ بهمن‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر توصیه می‌کند.

به گزارش سرخط نیوز هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر نقش جوانان در تغییرات اجتماعی و ساختار اجتماعی.