امور دنیوی را برای رضای خدا و توشه آخرت انجام دهیم

امور دنیوی را برای رضای خدا و توشه آخرت انجام دهیم امور دنیوی را برای رضای خدا و توشه آخرت انجام دهیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان گفت: اگر به‌عنوان کسی که مسئولیتی داریم کاری که انجام می‌دهیم برای رضای خدا و توشه آخرت باشد نه صرفاً برای انجام کار اداری.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام رضا کهساری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان در جلسه شورای فرهنگی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: اگر به‌عنوان کسی که مسئولیتی داریم و دستمان باز است نیت کنیم که کاری که انجام می‌دهیم برای رضای خدا و توشه آخرت باشد نه صرفاً برای انجام کار اداری.

وی افزود: اینکه نیت آخرتی بکنیم دست من و شماست و دیگر اینکه امور دنیوی خود را که انجام می‌دهید به گونه‌ای انجام دهید که گویا همیشه زنده‌اید یعنی کار باکیفیت باشد. امام حسن علیه‌السلام  می‌فرمایند: از آن طرف فکر آخرت خود نیز باش و آن‌چنان به فکر آخرت خود باش که گویا روز آخر حیات تو است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان ادامه داد: چند چیز است که همه دنبال آن هستند یکی عزت بوده، دوم قدرت که همه دوست دارند قدرتمند و مقتدر باشند و دیگری ابهت است که همه دوست دارند از آنها حساب ببرند؛ اما برای رسیدن به عزت و قدرت و ابهت چه باید بکنیم؟ امام حسن مجتبی علیه‌السلام در این مورد می‌فرمایند: اگر می‌خواهید بدون حسب و نسب عزیز باشی و ابهتی می‌خواهی بدون اینکه قدرت ظاهری داشته باشی معصیت خدا را کنار بگذار؛ زیرا معصیت ذلت آور است و کسی که باطناً ذلیل باشد نمی‌تواند عزیز باشد و در ادامه می‌فرماید بنده خدا باش تا خدا تو را عزیز کند و کسی را که خدا عزیز کرد خدا بلندش می‌کند.

به گزاش آنا،در این جلسه معاونان و کارشناسان فرهنگی مسائل مبتلابه دانشگاه‌های آزاد استان را مطرح و مواردی را نیز در این باره مصوب کردند.