امکانات پنل پیامکی و کاربرد آن

برای ارسال هزاران پیامک در لحظه و نتیجه‌گرفتن از که نمی‌توان گوشی را برداشت و پیامک را ارسال کرد. اپلیکیشن‌های موبایل هم محدودیت‌های زیادی دارند که نهایتاً می‌توانید ۱۰۰ پیامک  را با آن‌ها ارسال کنید.

گردشگری

چاره چیست؟ اینجاست که پای سامانه پیامکی به میان کشیده می‌شود! در این مقاله، قرار است ببینیم پنل پیامکی چیست، چه مزایایی دارد و چطور با آن پیامک‌های تبلیغاتی را ارسال کنیم.

منظور از پنل پیامکی چیست؟

پنل پیامکی نرم‌افزاری تحت‌وب است که به ما اجازه می‌دهد به هر تعداد دلخواهی پیامک‌ ارسال کنیم. این پنل نام‌های دیگری مثل پنل اس‌‌ام‌اس، سامانه پیامکی و پنل ارسال پیامک هم دارد که تفاوتی با یکدیگر ندارند.

برای استفاده از این سامانه به اینترنت نیاز دارید؛ ولی بعد از ساخت کمپین، نیاز نیست به اینترنت برای ارسال وصل باشید و پنل باقی کارها را خودکار انجام می‌دهد.

دومین مسئله که باید به آن اشاره کنیم، خط مجازی است. برای ارسال به شماره مجازی نیاز دارید که ۲ راه پیش روی شماست:

منظورمان این است که نمی‌توانید با همان شماره‌موبایل خودتان از طریق پنل، پیامک ارسال کنید. برای آشنایی با انواع خطوط پیامکی، مقالهٔ «بررسی در ایران (مزایا، معایب و تعرفه)» را مطالعه کنید.

خب، دیدیم پنل یا همان سامانه پیامکی چیست؛ ولی اگر موافق باشید، ببینیم اصلاً چرا باید روی آن برای ارسال پیامک انبوه حساب کنید.

دوره جدید و رایگان آموزش تولید محتوای تبلیغاتی

در این دورهٔ ۴ ساعته با کمک اساتید باتجربه یاد می‌گیرید چطور بنر، ویدیو و متن تبلیغاتی عالی و موثر را خودتان آماده کنید تا بازدهی تبلیغات را چند برابر کنید!

چرا باید از پنل ارسال پیامک استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم خیلی کوتاه به این پرسش پاسخ دهیم، باید بگوییم ارسال پیامک به‌صورت انبوه و هدف‌گرفتن هزاران نفر با کمک تبلیغات پیامکی بدون پنل امکان‌پذیر نیست.

البته اپلیکیشن‌هایی برای این کار وجود دارند؛ ولی هرکدام شما را به شکلی محدود می‌کنند. از مهم‌ترین معایب آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای اینکه ادعای خودمان را ثابت کنیم، اجازه دهید مزایای پنل پیامکی را به شما بگوییم!

۱. ارسال پیامک انبوه ساده و سریع می‌شود

مهم نیست مخاطبان شما چند نفرند، سامانه‌های پیامکی پیامک شما را هم‌زمان به تمام افراد در تمام نقاط ایران ارسال می‌کند.

در این بین، نقش پنل پیامکی چیست؟ کار شما را خیلی راحت می‌کند:

تمام! البته به همین سرعت هم نیست؛ برای گام دوم که مخاطب باشد، باید از قبل مشخص شود چه کسی مشتری شما می‌تواند باشد. پس از آن، به لیست شماره‌های آن‌ها نیاز دارید؛‌ مثلاً خانم‌هایی که به خرید لوازم آرایشی علاقه دارند.

۲ راه پیش روی شماست:

حالت دوم به امکانات پنل پیامکی انتخابی شما گره خورده است؛ باید مطمئن شوید بانک‌های متنوع و متناسب با هدف شما دارد. جلوتر دربارهٔ آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

۲. می‌توانیم لینک ارسال کنیم

در پایان پیامک‌های تبلیغاتی با دعوت‌به‌اقدام مخاطب را تشویق می‌کنیم تا عمل موردنظر ما را انجام دهد. این عمل ممکن است پرکردن فرم، خرید، تماس و… باشد که نیاز دارد شماره‌تلفن یا لینک را در پیامک قرار دهیم.

با کمک پنل‌های پیامکی، می‌توانید به‌راحتی با ، مخاطبان را به سمت اقدام موردنظرتان سوق دهید. از دیگر امکانات پنل پیامکی هم می‌توان به کوتاه‌کنندهٔ لینک اشاره کنیم؛ البته برخی پنل‌ها این قابلیت را ندارند.

مقاله پیشنهادی: آیا می‌دانستید حیاتی است؟ (+ تمپلیت رایگان ساخت لینک ترکر پیامکی)

۳. عملکرد خودمان را با سامانه پیامکی می‌سنجیم

وقتی پیامک‌ها را فرستادید، تازه باید عملکرد خود را بسنجید در سامانهٔ پیامکی می‌توانید تعداد پیامک‌های رسیده و نرخ کلیک (تعداد افرادی که روی لینک داخل پیامک کلیک کرده‌اند) را ببینید.

با کمک این اطلاعات می‌فهمید چند درصد از مخاطبان عمل موردنظر شما را انجام داده‌اند و اگر نتیجه رضایت‌بخش نبود، علت را بررسی کنید.

پیشنهاد: قبل از برگزاری کمپین اصلی، پیامک را با گروه کوچکتری از مخاطبان تست کنید. اگر نتیجه مطلوب نبود، یکی از جزئیات پیامک مثل طول متن یا کال‌تواکشن آن را تغییر دهید و دوباره تست کنید. ممکن است در انتخاب گروه مخاطبان اشتباه کرده باشید یا آن‌ها را درست درک نکرده باشید و پیشنهادی داده باشید که دوست ندارند.

خبرنامۀ یکتانت را از دست ندهید!

هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم.

۴. مخاطبان را گروه‌بندی می‌کنیم تا نتیجهٔ بهتری بگیریم

در ایران طبق آمار بیش از ۱۴۱ میلیون خط تلفن همراه داریم (منبع: خبر‌آنلاین). آیا همهٔ آن‌ها مخاطب شما هستند؟ قطعاً نه!

هرکدام از پیامک‌های شما مخاطب خود را دارند. به چند مثال نگاه کنید:

در زمان برگزاری کمپین با هدف بازگشت مشتری هم باید حتماً بر اساس داده پیش بروید تا نتیجه بگیرید؛ یعنی بدانید پیشنهاد تخفیف را به چه کسی بدهید، به خرید دوم منجر می‌شود.

به‌طور کلی، شما باید مخاطبان خود را در گروه‌های مختلف بگذارید و متنی متناسب برای هرکدام بنویسید. گروه‌بندی مخاطبان هم یکی دیگر از امکانات سامانه پیامکی است که به شما در گرفتن نتیجهٔ خوب کمک می‌کند.

مثلاً در تصویر زیر می‌بینید که قرار است پیامک به دست افرادی برسد که با وجود ثبت‌نام در فروشگاه، هنوز خرید نکرده‌اند.

در نمونهٔ زیر هم ۲ گروه مخاطب متفاوت برای خودرو  را می‌بینید که متن هم متناسب با همین مخاطب نوشته می‌شود:

۵. ارسال خودکار پیامک میسر می‌شود

پیامک زیر پس از ثبت سفارش ارسال شده است:

هر روز ممکن است صدها خرید انجام شود. اگر قرار باشد همهٔ این پیام‌ها را دستی بفرستید، باید کارمند مخصوص این کار استخدام کنید که کار درستی نیست. کافی است این کار را به بسپارید.

باید برای ماژول مشخص کنید پس از رقم‌خوردن اتفاق‌های مشخصی مثل ثبت‌نام یا خرید پیامکی ازپیش‌آماده‌شده را ارسال کند.

مثلاً با فرارسیدن تولد مشتری پیامکی شبیه به این را بفرستد:

حالا اگر بخواهید در پیامک به نام مشتری هم اشاره شود، باید نام و مشخصات هر شخص را در پنل پیامکی از قبل وارد کرده باشید.

از ماژول ارسال پیامک برای فرستادن خودکار پیامک نظرسنجی پس از تماس تلفنی، نوبت‌دهی، پاسخ‌گویی خودکار و… می‌توانید استفاده کنید.

۶. ارسال پیامک را زمان‌بندی می‌کنیم

فرض کنید برای سالگرد راه‌اندازی کسب‌وکارتان می‌خواهید یک جشنوارهٔ فروش برگزار کنید و برای مشتریان از طریق پیامک، کد تخفیف بفرستید؛ ولی در زمان مقرر، مسئول این کار فراموش می‌کند کمپین را اجرا کند و همهٔ برنامه‌ها نقش‌برآب می‌شود!

در پنل‌های پیامکی می‌توانید خیلی راحت زمان ارسال پیامک‌ها را تعیین کنید و بدون نگرانی به کارهای دیگر خود برسید.

نکته: طبق ، مردم در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و ساعت‌های ۱۸ تا ۲۲ بیشتر به پیامک‌های تبلیغاتی توجه می‌کنند. در مقالهٔ «»، دربارهٔ ۳ بازهٔ طلایی صحبت کردیم؛ پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید.

۷. بازاریابی و تبلیغات پیامکی را ارزان‌تر و هدفمندتر می‌کند

شما ترجیح می‌دهید میوه را درهم بخرید یا میوه‌های خوب و دلخواه را جدا کنید؟ پنل پیامکی مثل همان مغازه‌داری است که اجازهٔ جداکردن میوه را می‌دهد.

در واقع با دسترسی به مخاطبان گروه‌بندی‌شده – چه توسط خودتان چه پنل – می‌توانید برای ارسال پیامک به کسانی هزینه کنید که برایتان آورده‌ای دارند؛ معامله‌ای به‌صرفه! این را مقایسه کنید با خرید بانک‌های موجود در اینترنت که ممکن است کلی خطا داشته باشند.

از طرفی، انتخاب سامانه پیامکی درست و مناسب، به شما اجازه می‌دهد فقط برای پیامکی خرج کنید که به دست مخاطب رسیده است؛ یعنی هزینهٔ ارسال‌های ناموفق به حساب برمی‌گردد.

۸. کارشناسی باتجربه همراه ماست

فکر می‌کنید مهم‌ترین مزیت پنل پیامکی چیست؟ کارشناسی کاربلد و باتجربه که در تمام مراحل ایجاد کمپین و پس از آن شما را راهنمایی می‌کند.

همچنین برای یادگیری کار با پنل و استفاده از امکانات مختلف آن مثل کوتاه‌کردن لینک و گروه‌بندی مخاطبان می‌توانید روی کمک کارشناسان حساب کنید.

خب، رسیدیم به بخش دوم مقاله که اصلاً چطور از پنل پیامکی بهره ببریم. ما برای این بخش، پنل پیامکی یکتانت را انتخاب کردیم. به دلایل زیر:

حالا وقت آن رسیده است راه‌وچاه استفادهٔ درست از پنل پیامکی چیست! در بخش بعدی، دربارهٔ این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم.

جذب مشتری و افزایش فروش با تبلیغات در گوگل 🔥

گوگل بی‌شک معدن مشتری است که حضور در آن در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر چشمگیری دارد؛ با تبلیغات در گوگل، محصول خودتان را به کسی معرفی می‌کنید که یا قصد خرید دارد یا در مرحلهٔ تحقیق است! ما به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل آماده‌ایم در اجرا و مدیریت کمپین‌ها در کنار شما باشیم.

چطور از پنل پیامکی یکتانت به نفع خودمان استفاده کنیم؟

کافی است همین حالا بدون نیاز به احراز هویت، و پس از شارژ اکانت خود، اولین کمپین پیامکی را بسازید.

برای ساخت کمپین پیامکی در داخل پنل کمتر از ۵ دقیقه نیاز دارید؛ البته اگر هم متن را آماده کرده باشید و هم بدانید چه کسی مشتری شماست.

کل مسیری را که باید طی کنید، در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

به چند موضوع مهم دقت کنید:

با برگزاری کمپین از طریق پنل یکتانت چه چیزی به دست می‌آورید؟ تجربه‌ای ارزان، ساده و هدفمند از تبلیغات پیامکی.

دربارهٔ ۲ موضوع اول صحبت کردیم، اجازه دهید «هدفمند» را کمی باز کنیم:

یکتانت ۴ گروه مخاطب پیش روی شما می‌گذارد که شامل «ویژه کسب‌وکار»، «منطقه‌ای»، «علاقه‌مندی» و «شغل» است. از بین این گروه‌ها، شما می‌توانید همان کسی را انتخاب کنید که احتمالاً مشتری شماست.

برای مثال، اگر قصد دارید تبلیغات تور خود را از طریق پیامک ارسال کنید، چند گروه برای شما داریم:

گزینه‌های متنوعی هم برای سایر کسب‌وکارها مثل آموزشگاه کنکور، فروشگاه‌های لوازم آرایشی، فروشنده‌های لپ‌تاپ و لوازم جانبی، تجهیزات پزشکی، کسب‌وکارهای حوزهٔ خودرو و داریم. به چند مورد برای نمونه اشاره می‌کنیم:

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، به چند نکته دقت کنید:

در مقالهٔ «۱۶ از طریق پیامک»، نمونه‌ها را بخوانید تا ایده بگیرید. به بخش کامنت‌ها هم مراجعه کنید؛ چراکه دوستانی مثل شما از ما پیامک خواسته‌اند و سعی کردیم بر اساس درخواست آن‌ها، نمونه‌ای بنویسیم.

بدون پنل، تبلیغات و بازاریابی پیامکی امکان‌پذیر نیست

غیرممکن، غیرممکن است؛ البته اگر تلاش نکنید فیل را از سوراخ سوزن رد کنید!

ممکن است مدیر مدرسه‌ای بتواند از طریق گوشی موبایل، پیامک‌های خود را ارسال کند؛ ولی بحث جذب مشتری و آگاه‌سازی متفاوت است.

اول اینکه تا وقتی ندانند کسب‌وکارتان وجود دارد، چطور از خدمات شما استفاده کنند؟ دوم اینکه حتی اگر دقیق به هدف بزنید، باز هم تمام افراد هدف‌گرفته از شما خرید نمی‌کنند. شاید همین حالا محصول را داشته باشند یا از طرفداران سرسخت برندی باشند. پس نیاز است شما تعداد افراد زیادی را هدف بگیرید تا نتیجهٔ دلخواه‌تان رقم بخورد.

در این مقاله، به شما گفتیم پنل پیامکی چیست و چطور در این زمینه به شما کمک می‌کند. در ادامه، نحوهٔ استفاده از پنل یکتانت و انتخاب مخاطب درست را توضیح دادیم.

خروج از نسخه موبایل