عمومی

انتشار ویندوز ۱۲ به تعویق افتاد

انتشار ویندوز ۱۲ به تعویق افتاد

به گزارش تکنو تودی، ظاهراً مایکروسافت به‌دنبال انتشار ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۴ نیست و قصد دارد تا همچنان تمرکز خود را بر روی ویندوز ۱۱ حفظ کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز ۱۱ با نام “نسخه‌ی 24H2” در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد که به عنوان جایگزینی برای نسخه‌ی 23H2 عرضه خواهد شد

در حال حاضر، شایعات زیادی منتشر شده بود که نسخه‌ی ویندوز ۱۲ با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی به زودی رونمایی خواهد شد. با این حال، به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم به انتشار نسخه‌های پیاپی ویندوز ۱۱ گرفته و برخلاف انتظارات، هنوز به نمایش ویندوز ۱۲ نخواهیم نشست.

اطلاعات حاصل از گزارش‌ها نشان می‌دهد که مایکروسافت برای ویندوز جدید نیازمندی‌های سخت‌گیرانه‌ای را در نظر گرفته، از جمله رم و واحد پردازشی عصبی (NPU). اما هنوز مشخص نیست که این سخت‌گیری‌ها چقدر بر نرخ نصب ویندوز ۱۲ تأثیر خواهند گذاشت.

مایکروسافت قصد دارد از روش OS Swap برای نصب به‌روزرسانی جدید استفاده کند که نسخه‌ی قبلی یک سیستم‌عامل را با نسخه‌ی جدید جایگزین می‌کند. نسخه‌ی 23H2 ویندوز ۱۱ با اعمال اصلاحات روی سیستم‌عامل نصب‌شده، به‌طور رسمی در دسترس قرار گرفت.

نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ قرار است با به‌کارگیری هوش مصنوعی، امنیت، عملکرد و تجربه‌ی کاربری را بهبود بخشد و از ماه آوریل برای شرکت‌ها در دسترس قرار بگیرد. نسخه‌ی نهایی این ویندوز حداقل تا سپتامبر به دسترس عموم خواهد بود.