برترین های کسب و کارفرهنگ و هنر

انواع سلیقه موسیقی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا هر کدام از ما به سبک خاصی از موسیقی گرایش داریم و دلیل متفاوت بودن سلیقه های موسیقیایی افراد چیست؟ این سوال توسط تعدادی از تحقیقات انجام شده تاکنون پاسخ داده شده است. این مطالعات ذائقه موسیقی افراد را به ویژگی های شخصیتی آنها مرتبط می کند. در این مقاله ارتباط ذائقه موسیقایی افراد با شخصیت آنها را نشان می دهیم.

چه رابطه ای بین ذوق موسیقی و ویژگی های شخصیتی وجود دارد؟

اگرچه ویژگی های شخصیتی به طور کامل ذائقه موسیقی افراد را تعیین نمی کند، اما تحقیقات نشان داده است که آنها نیز بی تاثیر نیستند. در یکی از این مطالعات، که شامل بیش از 36000 شرکت کننده از سراسر جهان بود، از شرکت کنندگان خواسته شد تا به بیش از 104 سبک مختلف موسیقی امتیاز دهند. آنها همچنین لیستی از 5 ویژگی مهم شخصیتی را پر کردند و اطلاعاتی در مورد موسیقی مورد علاقه خود ارائه کردند. این تحقیق رابطه بین شخصیت افراد و ذائقه موسیقایی را آشکار کرد، اگرچه تفاوت های فردی دیگر نیز در شکل گیری ذائقه موسیقایی افراد نقش دارد. بر اساس این تحقیق، سبک‌های موسیقی خاصی با ویژگی‌های شخصیتی خاصی مرتبط هستند که در ادامه می‌خوانید. شما می توانید برای دانلود بهترین آهنگ ها به سایت موزیک باران مراجعه نمایید.

1. پوپو

برونگرا، صادق، منظم. طرفداران موسیقی پاپ سخت کوش هستند و به یکدیگر احترام می گذارند. البته به گفته محققان، این افراد نسبت به افرادی که شیفته سایر انواع موسیقی هستند، تمایل به خلاقیت و آرامش کمتری دارند.

2. رپ/هیپ هاپ

طرفداران رپ اغلب پرخاشگر و خشن در نظر گرفته می شوند، اما محققان چنین رابطه ای را پیدا نکرده اند. طرفداران رپ نسبت به سایر طرفداران موسیقی با اعتماد به نفس و دوستانه تر هستند.

3. کشور

طرفداران این سبک به سخت کوشی، نظم، برون گرایی و محافظه کاری معروف هستند. اگرچه موسیقی کانتری اغلب بر دلشکستگی تمرکز دارد، اما افرادی که آن را دوست دارند از نظر احساسی پایدار هستند. آنها نسبت به دیگران کمتر پذیرای تجربیات جدید هستند.

4. Dombo/هی متال

سنگ ها و فلزات سنگین خشم، شجاعت و پرخاشگری را برمی انگیزند. با وجود این، تحقیقات نشان داده است که پیروان این سبک ها مهربان، خلاق و درونگرا هستند. علاوه بر این، عزت نفس این افراد بسیار پایین است.

5. Indie

حامیان این سبک، آگاه، روشن فکر و خلاق هستند، اما نسبت به انواع دیگر حامیان، سخت کوش و آسان گیر هستند. بی طرفی، اضطراب و اعتماد به نفس از دیگر ویژگی های بارز پیروان این سبک بود.

6. Ples

افرادی که این سبک را ترجیح می‌دادند، عموماً تشویق‌کننده، با اعتماد به نفس و مایل به آزمایش بودند، اما از نظر مهربانی پایین‌تر از دیگران بودند.

7. کلاسیک

بر اساس این تحقیق، طرفداران موسیقی کلاسیک تا حدودی درونگرا، اما خودپذیر هستند. خلاقیت و عزت نفس سالم در میان آنها رایج است.

8. جاز، بلوز و روح

افرادی که این نوع موسیقی را انتخاب می کنند به خود امتیاز بالایی می دهند. خلاق، باهوش و تقریباً بی خیال.

این تحقیق نشان می دهد که افراد خود را از طریق موسیقی تعریف می کنند و از آن برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می کنند. این به این سوال پاسخ می دهد که چرا مردم گاهی در مورد سلیقه خود در موسیقی احساس تدافعی می کنند. انتقاد از موسیقی مورد علاقه مردم مانند انتقاد از خود است.

اجرای موسیقی و سه جنبه اصلی آن

موسیقی راه بسیار مهمی برای بیان هویت است. طبق یک مطالعه، موسیقی کارکردهای کلیدی دیگری نیز دارد:

بهبود کارایی و عملکرد؛

تحریک کنجکاوی و تخیل؛

تقویت یک موقعیت یا احساس خاص.

سلیقه مردم در موسیقی با ژانرهایی که برای گوش دادن انتخاب می کنند شناخته می شود، اما راه درست برای درک سلیقه مردم در موسیقی، تجزیه و تحلیل ویژگی های موسیقی است. به عنوان یکی از آن ژانرها، موسیقی دارای 3 جنبه است: الهام، پتانسیل و عمق.

به گفته دیوید ام. گرینبرگ، محقق دانشگاه های بار-ایلان و کمبریج، هیجان به میزان انرژی و شدت موسیقی مرتبط است. مطالعات گرینبرگ و سایر محققان نشان می دهد که آهنگ های پانک و هوی متال مانند “White Knuckles” از گروه “Five Finger Death Punch” بسیار خاطره انگیز هستند.

«ظرفیت» طیفی از احساسات منفی تا مثبت است. آهنگ های شاد راک و پاپ مانند “Razzle Dazzle” از Bill Haley & His Comets بسیار محبوب بودند. «عمق» همچنین بیانگر سطحی از پیچیدگی عاطفی و فکری است. به گفته دیوید ام پیتبال گرینبرگ، خواننده مشهور رپ، یک نوع موسیقی سطحی است و سبک های کلاسیک و جاز می توانند عمیق باشند.