علمی و پزشکی

اولین مرکز ملی تحقیقات مغز در جهاد دانشگاهی تاسیس می‌شود

سرخط نیوز/کردستان رئیس جهاد دانشگاهی کشور از تاسیس نخستین مرکز ملی تحقیقات مغز جهاد دانشگاهی در سال جاری خبر داد.

دکتر حسن مسلمی نائینی امروز (۱۰خرداد) در سفر خود بە استان کردستان و در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در شبکه کردستان اظهار کرد: مرکز مطالعات مغز موسوم به نخستی‌سانان در آیندەای نزدیک توسط جهاد دانشگاهی و پژوهشگاەهای رویان تاسیس خواهد شد.

وی عنوان کرد: از آنجایی کە جامعه ما به سمت سالمندی در حال حرکت است، درمان‌هایی برای سالمندان مورد نیاز است که در این مرکز انجام خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی اضافە کرد: رویان یکی از پژوهشگاه‌های بزرگ در سطح کشور است که زنده یاد کاظمی آشتیانی این پژوهشگاه را تاسیس کرد و با وجود مشکلات بسیار و بودجەهای کم، کارهای بزرگی را انجام دادند و بە حل مشکلات ناباروری زوجین در سطح کشور کمک شایانی کردند.

مسلمی نائینی بیان کرد: تاکنون در این پژوهشگاه بیش از ٥۰ هزار نوزاد متولد شده‌اند، هم چنین در حوزه سلول‌های بنیادی و سلول‌درمانی هم کارهای متعددی انجام شده است.

بە گفتە این مقام مسئول، پژوهشگاە رویان با اقداماتی کە در زمینه ناباروری زوجین انجام دادە است، بە استحکام بنیان خانوادە و جوانی جمعیت کشور کمک شایانی کردە است.

وی در ادامە سخنان خود بە وجود بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج و هزینەهای درمانی بالای آن‌ها اشارە کرد و افزود: خوشبختانە در این زمینە با استفادە از سلول‌های بنیادی بە راحتی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

مسلمی نائینی ادامە داد: خوشبختانە پژوهشگاە رویان در حوزە درمان بیماری‌های صعب‌العلاج کارها و اقدامات موثری انجام دادە کە در کشور سرآمد است.

وی در پایان با اشارە بە اینکە یکی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی از همان ابتدا رفع نیازهای جامعە بودە است، خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی یکی از ذخایر بسیار مهم کشور است کە متاسفانە بە صورت خام خارج می‌شود، لذا جهاد دانشگاهی در حوزە گیاهان دارویی دارای پژوهشگاە بزرگی است کە توانستە این محصولات را فرآوری و انواع و اقسام گیاهان دارویی را تولید کند.

انتهای پیام

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.