استان ها

بارش های به هنگام گیلان  به مدیریت منابع آب کمک می‌کند

سرخط نیوز/گیلان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، با بیان اینکه بارش های به هنگام اردیبهشت ماه موجب صرفه‌جویی در مصرف آب سد می شود، گفت: امیدواریم این صرفه جویی به حدود ۱۵۰ میلیون متر مکعب برسد.

وحید خرمی امروز، ۲۳ اردیبهشت ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به گذشت یک هفته از رهاسازی آب سد سفیدرود، اظهار کرد: آبگذاری کانال‌های کشاورزی بر اساس تقویم زراعی از ۱۷ اردیبهشت ماه در حال انجام است و کشاورزان همکاری لازم را با عوامل اجرایی حوزه مدیریت منابع آب دارند.

وی با بیان اینکه بارش‌های هفته گذشته به صرفه جویی در مصرف آب سد کمک کرد، افزود: از محل این بارش ها حدود ۳۰ میلیون مترمکعب ذخیره سازی داشتیم که عدد مناسبی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های مناسب طی روزهای آینده، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم صرفه‌جویی را به حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب برسانیم تا بخشی از کم آبی سال زراعی جاری را جبران کنیم.

خرمی ذخیره سد سفیدرود در این لحظه را ۷۰۰ میلیون متر مکعب دانست و خاطرنشان کرد: آبگذاری کانال‌های شبکه سد طبق برنامه ادامه دارد تا کشاورزان بتوانند نشاء شالیزارها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی رهاسازی آب و آبگذاری کانال ها طبق تقویم زراعی ادامه دارد و تغییر زمانی نخواهیم داشت، یادآور شد: در زمان هر بارش، به میزان صرفه‌جویی، از دبی کانال کم می‌کنیم.

انتهای پیام