با پیچیده‌ترین مرسدس بنز جهان آشنا شوید! /عکس

امیرمسعود عابدین: نمایشگاه F۱rst Motors واقع در دبی، که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های خودرو در دنیا محسوب می‌شود، ۲۰ میلیون درهم امارات متحده عربی را برای این AMG One می‌خواهد. این نمایشگاه هیچ جزئیاتی در مورد منشأ خودرو ارائه نمی‌دهد و ادعا می‌کند که کارکرد خودرو صفر کیلومتر است. ما مطمئن هستیم که مسافت پیموده شده کم است، اما این ماشین باید حداقل مسافتی را در نقطه‌ای از عمر خود طی کرده باشد، بنابراین مسافت پیموده شده واقعی نمی‌تواند صفر باشد.

با پیچیده‌ترین مرسدس بنز جهان آشنا شوید! /عکس

مانند هر ابرقهرمان دیگری، مرسدس حداقل یک واقعیت را در مورد AMG One مخفی نگه داشته و آن هم قیمت اصلی این خودرو است. این شرکت هرگز رقم دقیقی از ارزش AMG One منتشر نکرد، اما گزارش‌هایی قیمت آن را بین ۲ تا ۳ میلیون دلار نشان می‌دهد.
طبق گزارش‌ها، مرسدس به خریداران اجازه نمی‌دهد تا AMG One خود را به شرکت برگردانند. اولین تحویل این خودرو یک سال پیش آغاز شد، بنابراین این نمونه خاص نمی‌تواند خیلی قدیمی باشد.

جالب است بدانید که به دلیل محدودیت‌هایی که در قوانین آمریکا وجود دارد، حضور این خودرو در ایالات متحده بعید به نظر می‌رسد. مرسدس بنز به مشتریان احتمالی خود گفته است که باید پیشرانه خودرو را برای مطابقت با قوانینی که به طور قابل توجهی عملکرد آن را به خطر می‌اندازد اصلاح کنند. با این حال، شخصی در ایالات متحده که دارای قدرت کافی است ممکن است که بتواند AMG One را وارد کند!

AMG One دارای یک پیشرانه الهام گرفته از فرمول یک است که از یک موتور ۱.۶ لیتری V۶ با یک توربوشارژر برقی و چهار موتور الکتریکی تشکیل شده است. این پیشرانه‌ها مجموعاً ۱۰۴۹ اسب بخار قدرت دارند. باتری ۸.۴ کیلووات ساعتی بیشتر برای تولید قدرت وجود دارد تا افزایش برد، چرا که این هایپرکار تنها می‌تواند ۱۸ کیلومتر را تنها با برق طی کند.

این خودرو می‌تواند در ۲.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۷.۰ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت به ۳۵۲ کیلومتر بر ساعت محدود شده که آن در کنار فراری لافراری و مک لارن P۱، در میان سریع‌ترین خودروهای جهان قرار می‌دهد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در سرخط نیوز مراجعه کنید.

227227

خروج از نسخه موبایل