عمومی

بخش های ایستگاهی و روسازی راه آهن خراسان جنوبی آغاز می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عباس خطیبی چهارشنبه شب در حاشیه نشست با استاندار خراسان جنوبی که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی همراه بود، به بازدیدهای خود از قطعات راه آهن استان اشاره و اظهار کرد: در پروژه راه آهن استان حدفاصل بیرجند – یونسی به طول ۲۷۰ کیلومتر عملیات خاکبرداری، خاک‌ریزی، بتون‌ریزی، حفاری تونل‌ها و احداث پل‌ها و تقاطع‌ها در دستور کار است.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تأکید بر اینکه در فاصله زمانی کوتاهی، سرعت اجرای کار بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بنا به برنامه‌ریزی های صورت گرفته، به زودی بخش‌های ایستگاهی و روسازی در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از مجوز دولت و اعتبار ویژه تخصیص یافته به پروژه راه آهن خراسان جنوبی گفت و اظهار داشت: بخشی از مجموع هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده به پروژه تزریق شد و در فاصله کوتاهی ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به پروژه تخصیص خواهد یافت.

خطیبی متذکر شد: این پروژه به عنوان یکی از کریدورهای مهم کشور حدفاصل چابهار – سرخس، علاوه بر اثرات ترانزیتی در منطقه، توسعه اقتصادی و اجتماعی شرق کشور را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن استان خراسان جنوبی را در قالب یک برنامه ۴ ساله در دستور کار داشتیم، یادآور شد: با شتابی که اجرای پروژه در شرایط فعلی دارد، این محدودیت زمانی به گونه‌ای مدیریت می‌شود که در زمانی کوتاه‌تر به نتیجه نهایی برسیم.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تأکید کرد: منابع مالی پیش بینی شده با حمایت ویژه دولت به خوبی به پروژه تزریق شده و تخصیص یافته است.

خطیبی ادامه داد: این پروژه، یادگار رئیس جمهور شهید است و آیت الله رئیسی بانی این پروژه محسوب می‌شوند و در حرکت آن نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم به گونه‌ای اقدام کنیم که این پروژه شتاب بگیرد و باقیات صالحاتی برای بانی و اجرا کنندگان این طرح باشد.