بررسی تاثیرات رویدادهای جهانی بر بازار ارزهای دیجیتال

تاثیر اخبار و رویداد های جهانی بر بازار ارزهای دیجیتال ! چند وقتی است که ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو سر و صدای زیادی به پا کرده اند به شکلی که خیلی از افراد قصد حضور و کسب درآمد در این بازار را دارند.

ارز دیجیتال | تریدر | صرافی

بازار قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند یک بازار مناسب برای سرمایه گذاری باشد، چرا که با توجه به رشد ارزهای دیجیتال می تواند باعث سود سرمایه گذاران شود. اما این بازار به همان اندازه که می تواند افزایش سرمایه گذار را افزایش دهد میتواند برای سرمایه گذاران ضرر و زیان در پی داشته باشد.ولی آن چیزی که باعث میشود یک معامله گر در بازار ارزهای دیجیتال موفق شود آشنایی کامل با بازار کریپتو یا همان بازار ارزهای دیجیتال می باشد. در بازار ارزهای دیجیتال شما باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرد و آنها را تحلیل و بررسی نمایید. عوامل زیادی در تعیین قیمت ارزهای دیجیتال موثر می باشند یکی از عمده ترین دلایل در بالا و یا پایین رفتن قیمت ارزهای دیجیتال و یا حتی سود و زیان معامله‌گران اخبار و رویدادهای مهم جهانی می باشد. اما اینکه چگونه اخبار و رویدادهای جهانی می‌تواند باعث تغییر در بازار ارزهای دیجیتال شوند موضوعی است که ما در این مقاله ای تحت عنوان تاثیر اخبار و رویداد های جهانی بر بازار ارزهای دیجیتال به آن پرداخته ایم. پس اگر شما نیز تمایل دارید که در این زمینه اطلاعاتی به دست بیاورید تا پایان این مقاله که یکی دیگر از سری مقالات سایت می باشد ما را همراهی کنید.

نوسانات در بازار کریپتو یا ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به مانند هر دارایی دیگری ارزش خود را بر اساس مشارکت جامعه به دست می آورند، مشارکت جامعه به معنای تقاضا برای رمز ارز، کاربرد و کمیاب بودن آن می باشد. در واقع بیشتر رمز ارزها از شرکت‌های خصوصی بلاک چین تکامل پیدا می‌کنند و به همین خاطر ارزش چنین رمز ارز های از شرکت پشت آن پروژه و دوام پروژه به دست می آید. در این میان نمی توان از تاثیرگذاری اخبار رویدادهای جهانی در  افزایش و کاهش قیمت ارز های دیجیتال چشم‌پوشی کرد. اما اینکه چه اخباری بر قیمت و روند ارزهای دیجیتال تاثیر گذار می باشد و چگونه در روند بازار تاثیر می گذارند. موضوعی است که در ادامه به آن می پردازیم.

جنگ میان قدرت ها

جنگ میان قدرت ها به عنوان یکی از رویدادهای مهم جهانی است که می تواند بر روی بازار ارزهای دیجیتال تاثیر گذار باشد.جنگ همیشه تاثیر خود را  چه به صورت مستقیم و چه  غیرمستقیم بر بازارهای مالی می گذارد. با افزایش تنش میان دو کشور یا جنگ میان دو کشور بازارهای مالی نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند. کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که تاثیر جنگ بر بازارهای مالی در بلندمدت بیشتر مشخص می‌شود، هرچند که ممکن است با شروع جنگ و یا حتی خبر آن نوسانات زیادی در بازار رخ دهد، ولی به دلیل اینکه اثرات جنگ بر جنبه‌های مختلف زندگی اجتماعی و اقتصادی موثر است، تاثیرات آن تا سال ها بعد از جنگ نیز پا برجا می باشد. به عنوان مثال خیلی از بازارهای مالی همزمان با افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین دچار نوسانات شدیدی شدند. بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین نیز از این تنش در امان نبوده به شکلی که بعد از وقوع جنگ قیمت بیت کوین با افت  شدید مواجه شد و دیگر نتوانست این زیان و افت قیمت را جبران کند.

پس می توانیم بگوییم که تاثیر اخبار و رویداد های جهانی بر بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند به صورت خبر جنگ میان قدرت ها و یا وقوع جنگ بین آنها باشد.

تاثیر اخبار بر بازار ارزهای دیجیتال

در قسمت قبلی مقاله به بررسی یک رویداد مانند جنگ میان قدرت ها پرداختیم. اما در این قسمت از مقاله یا موضوع تاثیر اخبار و رویداد های جهانی بر بازار ارزهای دیجیتال به بررسی تاثیر اخبار بر روند بازار ارزهای دیجیتال می پردازیم.

پخش اخبار هرچند که شایعه باشند در بازارهای مالی تاثیر گذار می باشد. این تاثیرگذاری بر ارزهای دیجیتال بیشتر است و دلیل این موضوع غیرمتمرکز بودن و عدم مدیریت کریپتوکارنسی توسط یک نهاد متمرکز می باشد. بنابراین هر خبر یا شایعه از دیدگاه مردم و اخبار چه منفی و مثبت میتواند مستقیماً ارزش بازار را کاهش یا افزایش دهد. رمز ارز ها توسط طیف گسترده و پراکندگی افراد در سراسر جهان مدیریت می‌شوند و محبوبیت و تاثیرگذاری با افزایش و کاهش ارزش آن‌ها دچار تغییر می‌شود. پس یکی از عوامل مهم شکل گیری محبوبیت و تاثیرگذاری کانال های متنوع اخبار می باشد.

خبر های تاثیر گذار در بازار ارزهای دیجیتال چه خبر هایی هستند؟

تاثیر اخبار و رویدادهای جهانی در بازار ارزهای دیجیتال فقط مختص به اخبار جنگ و اقتصاد نمی باشد به شکل کلی خبرهای اقتصادی و سیاسی می تواند در بازار ارزهای دیجیتال تاثیر گذار باشد.

اما اخبار دیگری مانند اخبار ارز دیجیتال، اخبار بیت کوین، رویدادهای مهم در توییتر صرافی و سایت ها نیز می‌تواند باعث تاثیر بر بازار ارزهای دیجیتال شود.

نحوه تاثیر اخبار و رویدادهای جهانی در بازار ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

اخبار و رویدادهای جهانی معمولاً به دو شکل بر بازارهای مالی و مخصوصاً بازار ارزهای دیجیتال تاثیر می گذارند.

در شکل اول با انتشار یک خبر یک جو روانی ایجاد می شود که باعث ایجاد تغییرات در عرضه و تقاضا می گردد. ممکن است در این زمان اتفاقی نیفتاده باشد ولی همین جو روانی ایجاد شده باعث بر هم ریختن ثبات بازار و ایجاد نوسانات در بازار می شود. چه این اخبار واقعی باشند و یا شایعه می توانند این نوسانات را در بازار به وجود بیاورند. شکل دوم تاثیرگذاری زمانی است که اخبار به وقوع می پیوندد مثلاً تاثیر واقعی افزایش قیمت مواد اولیه بر روی سود خالص شرکت ها می تواند باعث افزایش قیمت شود.

برای مثال در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ به منظور پذیرش بیت کوین توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار کشور آمریکا صورت گرفت، پیشنهادات طرح‌هایی برای آی تی اف یا همان صندوق قابل معامله بیت کوین مطرح شده بود و همین عامل باعث شد که بیت کوین سیر صعودی به خود بگیرد. اما با آمدن نتیجه و رد این پیشنهاد توسط بازار بورس و اوراق بهادار کشور آمریکا قیمت بیت کوین به همراه کل بازار ارزهای دیجیتال دچار افت شدیدی شد.

امیدوارم با مطالعه این مقاله که حاصل تلاش متخصصین سایت کالج تی بورس  بود متوجه تاثیر اخبار و رویدادهای جهانی بر بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی شده باشید.