برپایی نمایشگاه شکوه شاهنامه در شاهرود/۳۵اثر در معرض دید عموم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

شاهرود | نمایشگاه

برپایی نمایشگاه شکوه شاهنامه در شاهرود/۳۵اثر در معرض دید عموم است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین حسین صالحی شامگاه جمعه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه برگزیده خوشنویسی شکوه شاهنامه در شاهرود بابیان اینکه بنیاد اصلی این مؤسسه فرهنگی و هنری بر اساس عشق بنا شده است ابراز داشت: در گام نخست جشنواره با موضوع اشعار شاهنامه شکل گرفت.

وی با بیان اینکه علاقه مندان به صورت رایگان پای کار آمده و نشان دادند نگهبان های فرهنگ و هنر کم نیستند افزود: حاصل این تلاش ها ایجاد جشنواره نویی بود که به هیچ ارگان و نهادی وابستگی ندارد.

مدیر اجرایی مؤسسه شکوه شاهنامه بابیان اینکه در گام دوم بیش از یک هزار و ۱۶۰ اثر نستعلیق با موضوع شاهنامه به دبیرخانه حصول و این یک رکورد در کل جشنواره ها محسوب می شد ابراز داشت: در این میان تنها صرفاً اشعار فردوسی و نه منصوب به او برای حضور در جشنواره انتخاب شدند و این انتخاب برای این منظور که فردوسی نگهبان زبان پارسی است.

صالحی بابیان اینکه این جشنواره در قائمشهر و دامغان نیز به معرض نمایش گذاشته شدند تصریح کرد: این جشنواره در ایستگاه سوم مهمان مردم شاهرود شد که تا ۱۸ مهرماه بر روی علاقه مندان هنر خوشنویسی در محل انجمن خوشنویسان شاهرود برپا است.

وی با بیان اینکه انجمن خوشنویسان شهرهای دیگر نیز درخواست میزبانی این آثار را داشتند افزود: این آمادگی وجود دارد که این آثار زیبا به معرض تماشای هنرمندان و هنردوستان قرار گیرد.