بهترین آهنگ ها برای زنگ گوشی

معیارهای انتخاب زنگ تلفن همراه چیست؟

تلفن همراه به بخش جدانشدنی زندگی مردم امروز تبدیل شده است. بنابراین انتخاب زنگ موبایل به یکی از انتخاب‌های روزمره تبدیل می‌شود اما چه معیارهایی برای این انتخاب وجود دارد؟ به گزارش ایسنا، روزنامه ابتکار نوشت: «خسته روی صندلی مترو نشسته‌اید، بی‌حوصله دستفروش‌هایی که بین جمعیت حرکت می‌کنند را نگاه می‌کنید. ناگهان از گوشه‌ای صدای آهنگ شش و هشتی بلند می‌شود. یکی از مسافران به تکاپو می‌افتد و داخل کیفش را جست‌وجو می‌کند. تا موبایل پیدا شود، چند ثانیه‌ای لبخند گوشه لب‌های مسافران می‌نشیند. تلفن همراه به بخش جدانشدنی زندگی مردم امروز تبدیل شده است.

موسیقی نوازشگر گوش رهنمون و مهیّج دل و تلطیف کننده و صفادهنده ی روح است و ساده ترین و خالص ترین هنرهاست که توصیف کننده ی هیجانات و محرک ذوق هنری و حس زیباپرستی و ترجمان احساسات به دور از سودجویی است. شوپنهاور موسیقی را عالی ترین هنرها می داند چون بیش از سایر آنها از قید هدف های غیرهنری آزاد است. موسیقی و Free kurdish music علمی است که از تمامی قواعد و اصطلاحات گفت و گو می کند  بنابراین یادگیری موسیقی آن را به همه علاقمندان هنر پیشنهاد می کنیم . موسیقی هنر بیان احساسات انسانی به وسیله ی صداهاست. مهمترین عوامل تشکیل دهنده ی موسیقی صدا و ریتم هستند. صدا نتیجه حرکت ارتعاشی است که توسط گوش احساس می شود.

صداهایی که دارای ارتعاشات نامنظم باشند صداهای غیرموسیقیایی و آنهایی که متناوب بوده و دارای ارتعاشات منظم هستند و از اجسام کش سان با شرایط ویژه ای تولید می شوند صداهای موسیقیایی نامیده می شوند. صداها دارای چهار ویژگی هستند: در میان دو صدا آن که نازک تر است زیر و آن که کلفت تر است بم نام دارد. این ویژگی بین اصوات را زیرایی گویند. تفاوت قوت و ضعف در میان دو صدا را شدت گویند. تفاوت یک صدای ممتد و طولانی با یک صدای کوتاه را از نظر زمان دیرند گویند که بعضی آن را کشش می نامند. کیفیتی که دو صدای یکسان از دو ساز غیر مشابه مانند ویولن و پیانو طنین یا رنگ صوتی نامیده می شود.

بنابراین انتخاب زنگ موبایل به یکی از انتخاب‌های روزمره تبدیل می‌شود اما چه معیارهایی برای این انتخاب وجود دارد؟ می‌گویند انتخاب نوع موسیقی برای تلفن همراه به‌ طور مستقیم با ویژگی‌های شخصیتی افراد ارتباط دارد و با توجه کردن به زنگ موبایل می‌توان به ویژگی‌های شخصیتی افراد پی‌برد. حتی چند تست‌های شخصیت‌شناسی هم بر اساس زنگ موبایل طراحی شده‌اند. اما آیا واقعا زنگ موبایل به نوعی نشان‌دهنده شخصیت است؟ معمولا افراد چه معیارهایی برای انتخاب زنگ موبایل دارند؟ هر چند وقت یک‌ بار آن را عوض می‌کنند و رینگ‌تون موبایل‌شان آنها را به یاد چه چیزی می‌اندازد؟

بر اساس یک تحقیق در بریتانیا ۹۷ درصد مردم بر اساس زنگ موبایل افراد شخصیت آنها را ارزیابی می‌کنند. به‌ طور متوسط، بریتانیایی‌ها زنگ موبایل‌شان را ۳ تا ۴ بار در سال عوض کرده و هر بار حدود ۵/۳۷ دقیقه در مورد انتخاب گزینه مناسب وقت صرف می‌کنند. بر اساس گفته‌های گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال، زنگ گوشی موبایل شخصیت فرد را افشا می‌کند. زنگ‌های کلاسیک، موسیقی فیلم، موسیقی برنامه‌های تلویزیونی، زنگ‌های بچگانه، ورزشی، رینگ‌تون اصلی شرکت‌های سازنده موبایل و … زنگ‌های متنوعی هستند که معمولا برای گوشی تلفن همراه انتخاب می‌شوند.

بسیاری از مردم، وقتی گوشی موبایل‌شان زنگ می‌خورد، توسط اطرافیان‌شان قضاوت می‌شوند اما برای بعضی، زنگ تلفن هم یک جور مد است. هر رینگ‌تونی که روی بورس باشد، از گوشی این افراد هم شنیده می‌شود. امروزه مطمئنا زنگ موبایل به یک مشغولیت ذهنی برای افراد تبدیل شده است اما در کل هیچ راه حل ساده‌ای برای انتخاب زنگ موبایل وجود ندارد. بعضی افراد با این قضیه به سادگی برخورد می‌کنند و از زنگ‌های ساده Ring -Ring استفاده می‌کنند اما برای بعضی دیگر، این انتخاب، کار بسیار سختی است. رضا ۳۵ ساله به «ابتکار» می‌گوید: «من معمولا از موسیقی فیلم‌ها برای زنگ موبایلم استفاده می‌کنم،

سامان ۲۸ ساله است. او درباره ملاکش برای انتخاب زنگ تلفن همراه می‌گوید: «تا چند وقت پیش که سنم کمی کمتر بود، علاقه داشتم زنگ موبایلم، یک موسیقی خاص باشد که وقتی مردم آن را می‌شنوند، توجه‌شان به آن جلب شود. لذت‌بخش بود.» او مدتی از آهنگ رابین‌هود برای زنگ موبایل استفاده می‌کرد، چون خیلی سریع حواسش را به زنگ خوردن موبایل جمع می‌کرد و در جمع هم زننده نبود و اطرافیان موقع زنگ‌ خوردن گوشی اذیت نمی‌شدند. جوان‌تر هم که بود از آهنگ‌های روز برای زنگ موبایل استفاده می‌کرد. سامان الان از زنگ اصلی کارخانه سازنده استفاده می‌کند. چون دیگر دغدغه‌های بسیار مهمتری از زنگ تلفن همراه دارد.

سارا هم معتقد است باید قبل از هر چیز برای انتخاب زنگ گوشی این نکته را به خاطر سپرد که به گوش رسیدن صدا از هر چیزی مهم‌تر است. او همچنین می‌گوید: «زنگ تلفن نباید در جمع اطرافیان را اذیت کند یا باعث قضاوت نامناسب از ما شود. اما برای خودم مهمتر از همه این موارد این است که حس خوبی نسبت به آن موسیقی داشته بشم.» او که برای مدت طولانی موسیقی متن سریال «کیف انگلیسی» را به عنوان زنگ موبایل خود انتخاب کرده بود درباره علت این انتخاب می‌گوید: «این موسیقی برای من یک پیام داشت و از سوی دیگر هم نسبت به آن خاطره داشتم، امروز هم زنگ گوشی‌ام، موسیقی متن یک سریال دیگر است که داستانش برایم جذاب بود.»

سارا اصلا علاقه‌ای به استفاده از موزیک‌های روز ندارند و با خنده می‌گوید:‌ «چون خز هستند!» سهند ترجیح می‌دهد زنگ موبایلش یک قطعه موسیقی بی‌کلام باشد. او می‌گوید: «من تلاش می‌کنم زنگی که انتخاب می‌کنم آزاردهنده نباشد، گر چه بعضی وقت‌ها هم این‌طور نبوده، چون آن قطعه به نظر خودم آزاردهنده نبوده ولی دیگران را اذیت کرده است.» انتخاب درست آهنگ برای زنگ گوشی موبایل برای بعضی افراد اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه برای این انتخاب دست شما کاملا باز است و با توجه به اپلیکیشن‌های متنوعی که در این زمینه طراحی و عرضه شده، با هیچ محدودیتی روبرو نخواهید بود.

برای داشتن یک رینگتون خوب، شما دو گزینه در اختیار دارید. یا می‌توانید رینگتون‌ها را دانلود کنید و یا این که به سراغ ساخت آن‌ها از موزیک‌های شخصی و اعمال تغییر روی آن‌ها بروید. پس در این مقاله برای هر یک از این دو گزینه به شما سایت و اپلیکیشن‌های مختلفی را معرفی می‌کنیم تا در این زمینه دست بازتری داشته باشید.  همچنین دقت کنید که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله مختص به گوشی‌های اندرویدی هستند. همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، راه اول برای انتخاب رینگتون دانلود آن‌ها از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است. قطعا تعداد بسیار بالایی سایت و اپلیکیشن در این حوزه وجود دارد که ما باید به سراغ بهترین موارد از میان آن‌ها برویم.

حال با توجه به فاکتورهای بالا چهار سایت و اپلیکیشن برتر برای دانلود آهنگ زنگ گوشی موبایل عبارتند از: زنگ موبایل یکی از مهم ترین پارامترهایی است که می تواند در هنگام زنگ خوردن گوشی موبایل شما حس و حال فوق العاده ای را برای شما به وجود بیاورد. در واقع انتخاب یک زنگ موبایل زیبا و خاص می تواند به عنوان یک موضوع بسیار مهم به حساب بیاید و باید به آن توجه داشته باشید. در همین راستا یکی از سوالات مهم کاربران این است که چطور هر آهنگی را که دوست دارید به عنوان زنگ اندروید، انتخاب کنیم؟ پس با سایت نتیکو همراه باشید تا به بررسی این مسئله بسیار مهم بپردازیم.

خروج از نسخه موبایل