بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی

یکی از محبوب ترین محصولات موجود در بازار برای ورزشکاران کمک به ساخت اندام آنهاست تا بتوانند مدلی را انتخاب کنند و بر اساس اهداف ورزشکار در زمان های خاص غذا بخورند. مصرف مکمل ها می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید، اما مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید و قبل از مشورت با متخصص، درمان را شروع نکنید. زمانی که مکمل ها به مقدار مناسب و در زمان مناسب مصرف شوند، نقش مهمی در رشد عضلات بدن دارند. این مکمل‌ها به ترکیب انواع منابع غذایی روزانه (پروتئین‌ها، چربی‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ها) کمک می‌کنند و به طور کلی فواید زیادی را ارائه می‌کنند. نیازی به گفتن نیست که نحوه مصرف مکمل های بدنسازی تنها سوالی نیست که باید از خود بپرسید. دانستن بهترین زمان برای شروع مصرف مکمل های بدنسازی به همان اندازه مهم است و باید بسیار مراقب آن باشید. برای خرید مکمل اصل کلیک کنید.

بدن | بدنسازی | مکمل بدنسازی

البته به یاد داشته باشید که یک برنامه ورزشی منظم و یک رژیم غذایی کامل زیر نظر متخصصان مناسب در صورت ترکیب با مکمل ها می تواند موثرتر باشد. بهترین زمان برای شروع استفاده از مکمل های بدنسازی چه زمانی است؟ این سوال اغلب توسط افرادی مطرح می شود که به تازگی وارد دنیای بدنسازی و باشگاه های بدنسازی شده اند، بنابراین در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر و مفید به این سوال پاسخ دهیم.

رژیم غذایی یا رژیم غذایی سالم؟

بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه و ورزش بر این باورند که مصرف غذاهای سالم و کامل در برنامه غذایی روزانه می تواند انرژی مورد نیاز ورزشکاران را تامین کند، یعنی اگر ورزشکاران خوب و سالم غذا بخورند، نیازی به خرید مکمل ها در بازار ندارند. . اگر این تصور تا حد زیادی نادرست باشد، تا حد زیادی بستگی به نوع ورزشی دارد که ورزشکار انجام می دهد. بدنسازان و ورزشکاران حرفه ای و نیمه حرفه ای برای افزایش قدرت، تسریع بهبودی، جلوگیری از آسیب های جدی و جلوگیری از افزایش یا کاهش وزن باید از مکمل های بدنسازی به صورت استاندارد و با برنامه ریزی دقیق استفاده کنند.

مکمل های بدنسازی انرژی و استقامت بدن را افزایش می دهند و به بدنسازان کمک می کنند تا در تمرینات و رقابت های شدید مقاومت کنند.

بهترین زمان برای ورزشکاران برای شروع بدنسازی چه زمانی است؟

به طور کلی، شما باید مصرف مکمل بدنسازی خود را در حدود زمان تمرین برنامه ریزی کنید. زیرا بیشتر آنها باید قبل یا بعد از تمرین مصرف شوند. همچنین مقداری غذا قبل و بعد از خواب شبانه بخورید. ما مکمل های زیر را بر اساس زمان استفاده دسته بندی کرده ایم:
بدن | بدنسازی | مکمل بدنسازی
بلافاصله بعد از بیدار شدن در صبح

این دو مکمل از جمله مکمل هایی هستند که می توانید بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب (صبح زود) مصرف کنید. یعنی بعد از حدود 6 تا 9 ساعت غذا نخوردن. این زمانی است که بدن برای دریافت آمینو اسیدهای مورد نیاز به ماهیچه های شما حمله می کند و مصرف پروتئین آب پنیر و مکمل های Bcaa می تواند شما را نجات دهد.

برای اطلاع از قیمت پودر انیمال وی یونیورسال نوتریشن با ما تماس بگیرید.

بعد از مصرف شیک پروتئینی خود در صبح، ورزش را شروع کرده و نیم ساعت بعد صبحانه مقوی و نیم ساعت بعد از مکمل های ذکر شده در بالا مصرف می کنید.

زنان باید “بی کمپلکس” را همراه با این مکمل ها مصرف کنند.

امگا 3

کلسیم و ویتامین D

مولتی ویتامین ها مواد معدنی هستند

وقت ناهار

مکمل غذایی امگا 3 باید نیم ساعت قبل یا بعد از ناهار مصرف شود.

بین صبحانه و ناهار چای سبز بنوشید.

یک ساعت قبل از تمرین

این مکمل ها علاوه بر افزایش استقامت و استقامت بدن، باعث افزایش چربی سوزی نیز می شوند.

محرک های اکسید نیتریک مانند ال آرژنین

مکمل های کافئین

یک شفا دهنده برای تمرین

این مکمل ها نیم ساعت قبل از تمرین مصرف می شوند و به عنوان سوخت پرواز هواپیما عمل می کنند.

کراتینه

بتا آلانین

Bcaa

پروتئین آب پنیر

در طول آموزش

برخلاف تصور رایج که در حین ورزش فقط آب می نوشید، باید بدانید که مصرف مکمل های کربوهیدرات در حین ورزش برای بدنسازان و ورزشکاران بسیار مهم و ضروری است.

یک ساعت بعد از تمرین

بین 45 دقیقه تا یک ساعت بعد از تمرین بدنسازی مهمترین و طلایی ترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی است. این زمانی است که بهترین ماهیچه ها ساخته می شوند و ماهیچه ها جان تازه ای می گیرند. در حال حاضر مکمل های زیر توصیه می شود:

پروتئین آب پنیر

کراتینه

بتا آلانین

کربوهیدرات ها

مصرف همزمان پروتئین آب پنیر و کربوهیدرات ها بعد از تمرین بسیار مهم است زیرا جذب آمینو اسید در عضلات را افزایش می دهد.

وقت ناهار

شما باید مکمل های ذکر شده در بالا را در هنگام شام مصرف کنید.

کلسیم

ویتامین C و ویتامین D

قبل از خواب

بسیاری از متخصصان ورزش استفاده از مکمل های بدنسازی را قبل از خواب برای تسریع بهبودی و جلوگیری از سوختگی عضلات در خواب توصیه می کنند:

کازئین

امگا 3

هر فردی، صرف نظر از اینکه یک هفته یا یک ماه ورزش می کند یا نه، نیاز به دریافت مقدار مشخصی از هر ویتامین و پروتئین در روز دارد که اکثر افرادی که ورزش نمی کنند، این مقدار را از غذای روزانه دریافت می کنند. و اگر فردی در آزمایش خون متوجه کمبود ویتامین یا کراتین یا … در بدن خود شد با مصرف قرص یا تزریق این کمبود را برطرف می کند.

ورزشکاران و افراد شاغل به دلیل ورزش شدید و مداوم نیاز به تامین پروتئین و ویتامین بدن خود هر روز دارند و گاهی با مصرف مکمل ها این کمبود را جبران می کنند. زمان مصرف مکمل ها بسیار مهم است و هر ورزشکاری باید این مکمل ها را همراه با یک برنامه ورزشی منظم و یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف کند. در غیر این صورت با استفاده از این مکمل های بدنسازی به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

استفاده از مکمل های بدنسازی زمان بر است. زیرا استفاده از مکمل های بدنسازی در درجه اول از تحلیل عضلات جلوگیری می کند و ذخایر انرژی ورزشکاران را در حین فعالیت های ورزشی یا مسابقات کاهش می دهد. همچنین ریکاوری و سازگاری بدن ورزشکاران و بدنسازان پس از تمرین و مسابقات را بسیار تسهیل می کند.