عمومی

بیعت مردم قم با امام زمان (عج) در روز عید غدیر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان‌ها: در سالروز اعلام ولایت مولای متقیان، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام از سوی پیامبر اسلام در هجدهم ذی الحجه سال ده هجری و در واقعه بزرگ غدیر خم، کاروان بزرگ شادی مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از ابتدای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران این بزرگترین میعادگاه منتظران ظهور برگزار شد.

راهپیمایان قمی در حالی که پرچم های «علی ولی الله( علیه السلام)» و «لبیک یا مهدی(عج)» در رنگ های مختلف در دستان شان داشتند، حرکت خود را از ساعت حوالی ۱۷:۳۰ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم آغاز کردند.

برای هشتمین سال متوالی، مسیر ۷ کیلومتر بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران امروز شاهد قدم های ده ها هزار نفر از قمی ها بود که در روز بزرگترین عید شیعیان و امت اسلام به این بلوار معنوی آمده بودند تا شادی خود را از انتخاب مولی الموحدین امام علی علیه السلام به عنوان جانشین و وصی پیامبر بزرگ اسلام ابراز کنند.

ده ها نفر از مداحان و شاعران استان قم به زبان های مختلف در طول مسیر پیاده روی کاروان شادی غدیر تا ظهور به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند.

بیعت مردم قم با امام زمان (عج) در روز عید غدیر

بیش از ۱۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم مستقر شده بودند و از شرکت کنندگان در کاروان شادی غدیر تا ظهور با شربت، کیک، بستنی، هندوانه و انواع ساندویچ و غذای گرم پذیرایی می کردند.

بسیاری از خانواده‌ها با فرزندان خود در این شادپیمایی شرکت کرده بودند تا از همین کودکی آنان را با این عید بزرگ شیعیان آشنا کنند.

حضور بانوان و دختران نیز در این مراسم چشمگیر بود و بسیاری از آنان در حالی که پرچم به دوش داشتند، زیر لب ذکر می گفتند.

برخی از موکب ها نیز برای کمک به ایتام و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در بلوار پیامبر اعظم برپا شده بودند و شرکت کنندگان در این کاروان شادی برای عمل به وصیت مولی متقیان در رسیدگی به یتیمان کمک های مالی خود را اهدا می کردند.

در طول مسیر پیاده روی در بلوار پیامبر اعظم عوامل صداوسیمای مرکز قم مستقر شده بود و تصاویر حضور گسترده مردم قم را به صورت مستقیم از این شبکه و سایر شبکه های ملی پخش می کردند.

حضور دهه نودی و هشتادی نیز به عنوان خادم و موکب دار پررنگ بود و آنان در یک کار جمعی با استقرار در موکب و ایستگاه های صلواتی از زائران مسجد مقدس جمکران پذیرایی می کردند.

بیعت مردم قم با امام زمان (عج) در روز عید غدیر

تنوع پذیرایی در طول مسیر پیاده روی طریق المهدی (عج) یادآور خاطرات روزهای اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا بود.

عرب زبانان مقیم قم نیز با برپایی موکبی، با قهوه از حاضران پذیرایی می کردند.

موکب های فرهنگی مختلف نیز در این بلوار برپا شده بود که خدمات مختلفی از جمله ایستگاه های نقاشی و بازی برای کودکان فراهم کرده بودند و مورد استقبال بچه ها قرار گرفته بود.

جبهه مقاومت کشورهای مختلف اسلامی نیز با برپایی موکب هایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت از مردم پذیرایی می کردند.

برخی از حاضرین نیز در دست شان پرچم فلسطین این پاره زحم خورده امت اسلام و پرچم حزب الله لبنان و جبهه مقاومت را در دست داشتند و برای سربلندی مسلمین دست به دعا گشودند.

بیعت مردم قم با امام زمان (عج) در روز عید غدیر

استیج های اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان نیز در طول مسیر برپا شده بود و گروه های برتر سرود دانش آموزی به اجرای سرودهای غدیری می پرداختند.

برخی از موکب ها نیز بادبادک و هدایای کودکانه به بچه ها می دادند تا یاد این روز عید بزرگ در خاطره آنان ماندگار شود.

برخی از طلاب جهادی نیز با برپایی موکب های در زمینه لزوم مشارکت حداکثری در عرصه انتخابات ریاست جمهوری تبلیغ می کردند.

مکان هایی نیز به ستادهای شش نامزد حاضر در رقابت های انتخابات ریاست‌جمهوری اختصاص داده شده بود و آنان نیز به تبلیغات می پرداختند.

شرکت کنندگان در پایان این مسیر که به مسجد مقدس جمکران ختم می شد با حضور در مسجد نماز مغرب و عشا را به جماعت خواندند و پس از آن بیعت نامه با امام زمان (عج) را قرائت کردند.