برترین های کسب و کارعمومی

تحول فروش با طراحی و ساخت جعبه

توجه داشته باشید که در وهله اول این جعبه‌های برای محافظت از محصولات شما ساخته شده‌اند، پس باید طراحی انواع جعبه بسته بندی روی مقواهایی باکیفیت بالا انجام شود تا نتیجه خوبی داشته باشد. در ادامه می‌توان به طور خاص به طراحی جعبه محصول و اهمیت آن پرداخت. هدف از اجرای طراحی روی این بسته‌بندی‌ها این است که میان برند شما و دیگر برندهای بازار تمایز ایجاد شود. در واقع طراحی‌های خلاقانه می‌توانند شما را بهتر معرفی کنند و باعث جذب مخاطب شوند؛ اما باید اصل مهم برای این کار را رعایت کنید. زیبایی بصری طراحی جعبه مهم‌ترین موضوعی است که باید در این پروسه به آن توجه شود؛ اما چگونه باید زیبایی بصری ایجاد کنیم؟

خوشبختانه دنیای طراحی و نرم‌افزارهای آن به شما اجازه می‌دهند در گستره وسیعی بتواند تغییرات مختلف را اعمال کنید. برای ایجاد زیبایی بصری باید از فونت‌هایی متناسب با ماهیت برند، رنگی مطابق با رنگ برند و البته طرح‌هایی همخوان با کلیت محصول و برند داشته باشید. طراحی جعبه بسته بندی تنها زمانی می‌تواند موفق عمل کند که همه این موارد را به‌صورت یکجا داشته باشد. چاپ جعبه در اصفهان  با طراحی خلاقانه و حرفه‌ای می‌تواند برند شما را یک ‌سروگردن از دیگر برندها بالاتر نشان دهد. در واقع از طریق این طراحی شما خود را به تک‌تک مشتریانتان معرفی می‌کنید. پس اهمیت زیادی دارد که از چه نوع طراحی‌ای استفاده شود.

ویژگی های طراحی جعبه خلاقانه و حرفه ای

احتمالاً شما هم با خواندن همه این توضیحات سؤالات زیادی خواهید داشت. سؤالی که در ذهن بیش‌تر شما ایجاد شده، این است که طراحی جعبه و استفاده از چنین بسته‌بندی‌، چه ویژگی‌هایی دارد که تا این حد محبوب شده است؟شاید طرحی به نظر یک راه تبلیغاتی نباشد، اما این بسته‌ها در واقع یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی غیرمستقیم هستند که بازدهی بالایی خواهند داشت.

بی‌شک پاسخ جعبه‌ای است که دارای طرحی و رنگ خواهد بود. این موضوع طبیعی است؛ چرا که انسان‌ها به طور ناخودآگاه به دنبال زیبایی هستند و شما از طریق طراحی می‌توانید این زیبایی را با معرفی برند و محصولاتتان همراه کرده و در دسترس افراد قرار دهید. در این شرایط مطمئن باشید که آن‌ها بیش‌ازپیش برای خرید ترغیب خواهند شد.

اگر کمی دقت کرده باشید، بسته‌بندی‌هایی که طراحی دارند به نسبت آن‌هایی که به شکل ساده عرضه می‌شوند، جنس محکم‌تری دارند. این موضوع نشان می‌دهد این جعبه‌ها از نظر استحکام در رتبه بهتری قرار می‌گیرند و می‌توانند راحت‌تر از محصولات شما مراقبت کنند. نکته مهم دیگر این است که عموماً طراحی جعبه بسته بندی روی جعبه‌هایی انجام می‌شود که اشکال جدید و نوآورانه دارند. این موضوع به‌تنهایی می‌توان عامل جذب مشتری باشد.

قیمت طراحی جعبه و بسته بندی

هزینه طراحی بسته بندی شاید به نظر گران به نظر برسد، اما شما باید مزایای و بازخوردهایی که از این طریق به دست می‌آورید هم در نظر بگیرید. با توجه‌ به این موضوع تعرفه طراحی بسته بندی بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود و حتی می‌تواند به‌عنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی ارزان برای شما باشد. در نهایت هم باید اشاره کنیم قیمت طراحی بسته بندی با توجه‌ به شکل آن، جنس مقوای به‌کاررفته، پیچیدگی طراحی و تیراژ چاپ متفاوت باشد.

ایده‌های خلاقانه طراحی جعبه یا بسته‌بندی

اما منظور از خلاقیت در طراحی جعبه چیست؟ تصور کنید یک شامپو خریده‌اید که بسته‌بندی بسیار جذابی دارد. ممکن است به دلیل نیاز به شامپو این کالا را خریده باشید، اما آیا به محصول آن برند خاص نیاز داشتید؟ محصولی با بطری جذاب و گران‌قیمت؟ خیر، اما آن را خریدید، زیرا احساس شیک بودن را به شما القا می‌کرد.

هدف از بسته‌بندی نیز همین است. زمانی که بسته‌بندی به درستی و خلاقانه انجام شود، به فروش رفتن محصول شما کمک می‌کند. بسته‌بندی خوب، توجه مصرف‌کننده را به خود جلب کرده، پیامی می‌فرستد و باعث می‌شود به مصرف‌کننده احساس خاصی دست بدهد. اما ایجاد یک بسته‌بندی خلاقانه می‌تواند سخت باشد. برای خلاقیت به خرج دادن در طراحی جعبه و بسته‌بندی، نیاز دارید که خارج از چارچوب فکر کنید. برای این کار،‌ دیدن تصاویر بسته‌بندی‌های خلاقانه و الهام گرفتن از آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد؛ اگر شما هم ایده‌ خلاقانه‌ای برای طراحی بسته‌بندهای مربوط به کسب و کار خود در ذهن دارید، از طریق صفحه طراحی جعبه سایت افراگرافیک می‌توانید ضمن مشاهده نمونه‌های موجود، برای سفارش مورد نظر خود نیز اقدام کنید.

از الگوها برای ایجاد یک برداشت ساده در بسته‌بندی استفاده کنید. تصویر فوق یک بسته‌بندی ابزار است که از نظر ساختاری ساده است، اما نوارهای جالب موجود در پس‌زمینه، سطحی از پیچیدگی را به آن می‌بخشند. رنگ‌های استفاده‌‌شده به سرعت ما را به یاد پرچم آمریکا می‌اندازند و ابزارها خودشان را توصیف می‌کنند.تمام فضای موجود را در نظر بگیرید

هنگام به کار بردن ایده‌های خلاقانه طراحی جعبه، از هر فضایی که می‌توانید استفاده کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید این جعبه از یک الگوی گل‌دار زیبا در داخل استفاده می‌کند، این الگو باعث می‌شود جعبه ظاهری مجلل‌تر داشته باشد که به نوبه خود محصول داخل آن را مجلل‌تر نشان می‌دهد. از سادگی نترسید

گاهی اوقات سادگی مهم‌ترین چیز است و این امر در مورد بسته‌بندی نیز صدق می‌کند. مواد بازیافتی با رنگ زمین، حسی خاکی ایجاد می‌کند که با تصویر پر، در ذهنمان تثبیت می‌شود. رنگ‌های روشن روی برچسب‌ها به خوبی به طرح کمک می‌کند و کمی رنگ مدرن به بسته‌بندی می‌دهد.

اقداماتی که شخص در هنگام تعامل با محصول شما انجام خواهد داد را در نظر بگیرید. دمپایی لوکس موجود در تصویر بالا را در ذهن داشته باشید. از آنجایی که این یک کالای لوکس است، داخل یک ساک زیبا قرار می‌گیرد و سپس داخل جعبه قرار داده می‌شود. خریدار جعبه را باز می‌کند، ساک دیگری را می‌بیند که داخل آن قرار دارد و سپس دمپایی‌ها را پیدا می‌کند. عمل ساده لایه‌بندی بسته، جنبه لوکس را به آن اضافه کرده و باعث می‌شود در ذهن خریدار، صرف چند دلار اضافی برای خرید این محصول لوکس، منطقی به نظر برسد.

طراحی کارتن بسته بندی؛ فراتر از زیبایی

جعبه هاردباکس، نمادی از هر کسب و کاری به شمار می رود. این طراحی ها می توانند، برند شما را از برندهای رقیب متمایز کنند. به همین دلیل است که استفاده از مواد اولیه مناسب، طراحی زیبا و کیفیت چاپ عالی می توانند، تاثیر بسیار زیادی بر برندسازی داشته باشند.

مزایای طراحی جعبه

مطمئنا طراحی جعبه می‌تواند مزایای متعددی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد؛ در ادامه این مقاله از سایت افراگرافیک به برخی از مزایا و کاربرد بسته بندی اشاره کرده‌ایم:

افزایش ارزش برند

از جمله مزایا بسته بندی سفارشی می‌توان به چاپ اطلاعات مهم شرکت مانند لوگو اشاره کرد که باعث افزایش آگاهی از برند و ارزش آن می‌شود و تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد. مردم امروزه به دنبال محصولات منحصر به فرد هستند و بسته‌بندی در این امر نقش بسزایی ایفا می‌کند. جعبه‌های خسته‌کننده و ساده‌ای که به مشتری احساس خاص بودن نمی‌دهند، احتمالاً به فروش نیز منجر نمی‌شوند.

افزایش حس رضایت

بسته‌بندی بهتر، تجربه بهتری را برای مشتری رقم می‌زند. جعبه‌هایی که به زیبایی خلق شده و طراحی شده‌اند برای مشتریان متمایز هستند و باعث می‌شوند احساس خوشحالی و خاص بودن به آن‌ها دست بدهد.