اجتماعی

تدوین لایحه ارائه خدمات رفاهی به تهرانی‌ها در قرارگاه جوانی جمعیت/توجه به مادران دارای سه فرزند

مدیر کل سلامت شهرداری تهران جزئیات فعالیت قرارگاه جوانی جمعیت را تشریح کرد.

حمید صاحب در گفت‌وگو با سرخط نیوز، در مورد فعالیت قرارگاه جوانی جمعیت، گفت: در قانون جوانی جمعیت وظایفی برعهده شهرداری تهران گذاشته شده است که بر مسائل فرهنگی، زیرساختی و… تأکید دارد.

وی با بیان اینکه ما مکلف هستیم برای مادران دارای سه فرزند و بالاتر خدماتی ارائه کنیم که بخشی از این وظایف تکلیف است و بخشی را نیز ما در شهرداری تهران داوطلبانه انجام می‌دهیم، اظهار کرد: موضوعاتی همچون تکریم مادران، توجه به مادران دارای سه فرزند را  مورد توجه قرارداده و در نظر داریم به صورت سیستماتیک شرایط رفاهی در حوزه شهری را داشته باشیم. همچنین تکلیفی برای شهرداری است که این مادران از تخفیفات حمل و نقل عمومی بهره ببرند و باید تسهیلات در نظر گرفته شود.

صاحب با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی نیز تکالیفی برای شهرداری تهران مشخص شده است، افزود: شاهد هستیم که نهادهای تربیتی و آموزشی ذیل موضوع جمعیت و فرزندآوری اقدامات مختلفی را انجام می دهند؛ اما این اقدامات جزیره‌ای و مستقل  است که به نظر می رسد در راستای هم افزایی باید تحت یک قرارگاه این موضوعات دنبال شود.

وی اظهار کرد: در مورد ارائه خدمات رفاهی باید لایحه ای در این خصوص به شورای شهر ارسال شود و ما در حال تدوین این لایحه هستیم و به نظر می رسد تا سه ماه آینده این لایحه آماده و به شورای شهر ارسال شود.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر نقش جوانان در تغییرات اجتماعی و ساختار اجتماعی.