ترفند ایجاد ساکشن در کارواش‌های معمولی

کارواش، نوعی ابزار یا بهتر است بگویم دستگاهی است که در زمان های نه چندان دور فقط در مکان هایی که مختص شستشوی ماشین بودند مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه در بیشتر خانه ها و ویلاها نمونه های خانگی آن وجود دارد و بسیاری از افراد برای تمیز کردن و شستشوی سریع وسایل و مکان های گوناگون از آن استفاده می‌کنند. احتمالا شما هم برای کاهش مصرف آب و شستشوی سریع قسمت هایی از ساختمان و یا شستشوی ماشین، موتور سیکلت، دوچرخه و … تصمیم به خرید کارواش خانگی گرفته اید. ولی آیا روش کار با کارواش خانگی را بلدید؟! آیا از نکات ایمنی که هنگام کار با این دستگاه باید رعایت کنید اطلاع دارید؟! پس در ادامه جعبه ابزار همراه شوید.فروشگاه اینترنتی جعبه ابزار پیشتاز در ارائعه باکیفیت ترین ابزارآلات با قیمت مناسب.

اجزاء و قطعات کارواش خانگی

همیشه شناخت قطعات و اجزاء تشکیل دهنده یک دستگاه و نقشی که آن ها درون دستگاه موردنظر ایفا می‌کنند، باعث آشنایی بیشتر با آن دستگاه و چگونگی عملکرد آن می‌شود. دستگاه کارواش خانگی یا همان واترجت نیز از این قاعده مستثنی نیست! از همین رو لازم دیدم در ادامه مهمترین قطعات و اجزای آن را خدمت شما معرفی کنم تا به این ترتیب با این دستگاه کاربردی بیشتر آشنا شوید.

جهت خرید و آگاهی از آخرین قیمت های ابزار آلات صنعتی و ساختمانی می توانید بدون واسطه با وارد کننده این محصولات با شماره تماس 02166975233 در ارتباط باشید.

پمپ (موتور) کارواش خانگی

پمپ یا همان موتور اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطعه در واترجت ها است که مسئولیت افزایش فشار آب را برعهده دارد. به عبارت دیگر این قطعه، ابتدا آب را به درون دستگاه کشیده و سپس فشار آن را افزایش داده و در نهایت با همان فشار، آب را به سمت شلنگ هدایت می‌کند. به همین دلیل هم است که جزو قطعات اصلی به حساب می‌آید. چون همانطور که می‌دانید هدف استفاده از کارواش های خانگی، پاشش آب با فشار بالا و کمک به تمیزی سریع و بی دردسر است!

موتورهای کارواش های خانگی غالبا از نوع برقی بوده و با برق تک فاز کار می‌کند. البته شما در صورت نیاز به فشار آب بیشتر، می‌توانید کارواش موردنظر را از میان مدل هایی که موتور سه فاز دارند انتخاب کنید. فقط توجه داشته باشید که در این صورت ساختمان یا مکان مدنظرتان باید حتما برق سه فاز داشته باشد.

شلنگ دستگاه کارواش

شلنگ هایی که روی واترجت ها نصب می‌شوند، شلنگ فشار قوی نام دارند. این شلنگ ها معمولا چند لایه دارند و لایه رویی آن ها نیز نوعی پلاستیک فشرده است و به همین دلیل هم مقاومت، استحکام و طول عمر بسیار بالایی دارند.

لانس و نازل کارواش خانگی

نازل، آخرین قطعه در کارواش ها محسوب می‌شود که آب هدایت شده به وسیله شلنگ را به بیرون می‌پاشد و به این ترتیب عملیات شستشو را انجام می‌دهد.

امروزه بیشتر تولیدکنندگان، کارواش های خانگی را به لانس (لنس) مجهز می‌کنند تا تنظیم فشار و نحوه خروج آب برای شما آسان‌تر باشد. لنس در اصل همان نازل یا دسته کارواش خانگی است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید فشار و زاویه پاشش آب را تنظیم کنید.

آموزش کار با انواع کارواش خانگی 

فرقی ندارد کارواشی که شما خریده اید یا قصد خرید آن را دارید دینامی است یا ذغالی، یا این که قدرت موتور آن چقدر است در هر صورت برای استفاده از آن باید چند مرحله ثابت و مشخص را طی کنید. این مراحل عبارتند از؛

  1. متصل کردن قطعات مختلف مثل شلنگ، نازل، مخزن مواد شوینده و به دستگاه اصلی
  2. اتصال ورودی و خروجی آب (اگر کارواش شما واجد ویژگی ساکشن باشد، می‌توانید شلنگ ورودی آب را داخل استخر یا سطل آب قرار دهید و لازم نیست حتما آن را به شیر آب متصل کنید)
  3. آب بندی قسمت هایی از دستگاه که نشتی دارند به وسیله نوار تفلون
  4. زدن دوشاخه دستگاه به پریز برق
  5. انتخاب نازل مناسب با سطح موردنظر و میزان کثیفی سطح، اتصال نازل به دسته اصلی و تنظیم زاویه و فشار پاشش آب

بعد از طی این مراحل، دستگاه را روشن کنید و هر وسیله یا محیطی را که می‌خواهید، در کمترین زمان ممکن به کمک آن بشویید. ضمنا اگر نیازی به شستشوی اولیه با کف و ماده شوینده ندارید، مخزن مواد شوینده را به دستگاه متصل نکنید یا این که درون آن مواد شوینده نریزید. چون اکثر کارواش های خانگی در صورت پر بودن مخزن مواد شوینده، به صورت خودکار عملیات کف پاشی را انجام می‌دهند.

نکات ایمنی هنگام کار با کارواش خانگی

درصد زیادی از افراد این تصور را درباره کارواش خانگی دارند که این دستگاه چون خانگی است، خطری ندارد و هنگام استفاده از آن نیز نیازی به رعایت کردن نکته خاصی نیست! در حالی که واترجت نیز مثل هر وسیله و دستگاه موتوری دیگری، در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی ممکن است خطر آفرین باشد. پس بهتر است برای حفظ سلامتی خودتان هم که شده به نکات ایمنی که در ادامه بیان شده اند، عمل نمایید.

نازل و دسته کارواش را به صورت مستقیم روی سطح نگیرید و سعی کنید با زوایه 45 درجه و به شکل اریب، عملیات شستشو را انجام دهید.

 هرگز نازل کارواش را بیش از حد به سطح (مخصوصا سطوح شیشه‌ای و حساس) نزدیک نکنید. چون به دلیل بالا بودن فشار آب، ممکن است به سطح آسیب وارد شود. توجه داشته باشید که با نزدیک کردن نازل به قسمت موردنظر، فشار آب وارده به آن قسمت بیشتر خواهد شد.

قبل از اتصال دوشاخه به پریز، چک کنید که دوشاخه و دست شما کاملا خشک باشند.

بهتر است هنگام کار با واترجت لباس، کفش و دستکش مخصوص بپوشید.

هرگز از این دستگاه برای آب بازی و شوخی با دیگران استفاده نکنید و حدالامکان نازل آن را به سمت موجودات زنده و جانوران نگیرید.

چند نکته مهم برای افزایش بازدهی و طول عمر کارواش خانگی 

عدم توجه به یک سری نکات ساده هنگام نگهداری و کار با واترجت، ممکن است باعث کاهش طول عمر آن شود. پس اگر می‌خواهید کارواش خانگی که خریداری کرده اید بیشتر عمر کند و بازدهی مطلوب داشته باشد، توصیه می‌کنم به نکاتی که در ادامه ذکر کرده ام عمل کنید.

کارواش های خانگی قدرت پاک کنندگی آلودگی ها و کثیفی های سنگین را ندارند. پس بهتر است برای جلوگیری از ورود فشار به موتور دستگاه، سنگ های سنگین یا کثیفی هایی که احتمال می‌دهید با فشار آب پاک نمی‌شوند را با جارو یا هر وسیله دیگری از روی سطح بردارید.

شلنگ های معمولی حتی اگر بهترین جنس را هم داشته باشند، باز تحمل فشار آب خروجی کارواش خانگی را نخواهند داشت. پس همیشه از شلنگ فشار قوی مخصوص کارواش استفاده کنید.

اگر واترجت شما فاقد ویژگی ساکشن است، آن را به شیر آب متصل کرده و قبل از روشن کردن دستگاه ابتدا شیر آب را باز کنید.

قبل از روشن کردن کارواش خانگی و شروع بکار، تمام قطعات مثل شلنگ، نازل، مخزن سوخت و روغن در صورت بنزینی بودن دستگاه و سایر قطعات را چک کنید.

همیشه کارواش را در حالت ایستاده قرار دهید نه خوابیده. چون در حالت خوابیده، تمام راه های ورودی هوا به داخل آن مسدود می‌شوند و احتمال افزایش دمای موتور بیشتر می‌شود.

کارواش را در محیطی سرپوشیده نگهدارید تا طول عمر بیشتری داشته باشد و هنگام کار با آن، دستگاه را در هوای آزاد بگذارید تا هوا درون آن جریان پیدا کند و به این ترتیب دمای موتور آن در حالت متعادل باشد.

سخن پایانی

حالا که آموزش کار با کارواش خانگی را فرا گرفتید و از نکاتی که باید هنگام کار با این دستگاه و نگهداری از آن رعایت کنید مطلع شدید، می‌توانید برای خرید بهترین و کاربردی‌ترین کارواش خانگی از جعبه ابزار اقدام کنید. ما تمام سعیمان را کرده ایم تا برترین کارواش های خانگی را که به برندهای ایرانی مشهور و باکیفیت یعنی آروا، رونیکس و توسن تعلق دارند را با قیمت بسیار عالی و همراه با گارانتی معتبر عرضه کنیم. توصیه می‌کنم برای اطلاع از قیمت و ویژگی های آن ها سری لیست محصولات ما در ترب بزنید.

خروج از نسخه موبایل